Maastotunkeista

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Maastotunkeista

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 30.04.2009. 13:27

Onko vaikkapa Motonetin viidenkympin maastotunkilla paljonkin eroa 120€ aitoon Hi-Liftiin? Käykö yleensä Hi-Liftin lisävarusteet (renkaastanostokoukut, vinssaussälät yms.) muihin vastaaviin vai ovatko nämä sidottuja pelkästään Hi-Lift-merkkisiin maastotunkkeihin?
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 30.04.2009. 14:40

Offipalstalla noista "kiinan ihmeistä" on aika montaa mielipidettä, mutta eiköhän noilla moponetin lifteilläkin satunnainen käyttäjä pärjää. Niinhän se kuitenkin yleensä menee, että sitä saa mitä tilaa... :roll:

Itselläni on juurikin tuo ko. "farmarin lifti" eikä se niin kovin pahalta vaikuta. Jos tuo joskus antautuu niin vaihdetaan sitten kalliimpaan brändiin. Hommissa kun pitää järjen mukana eikä lähde esim ryömimään auton alle pelkän liftin varassa...

Noista lisäkilkkeistä en osaa kyllä sanoa mitään...
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Urkki
Viestit: 113
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Urkki » 08.05.2009. 22:40

Ollaan sitten varovaisia niiden kinkkikamojen kanssa (itsellänikin on), sillä jos auton paino on liftin varassa ja varsi päättää sanoa sopimuksen irti, valuraudanpaloja lähtee aika vauhtia ympäristöön. Sitä saa mitä tilaa, mutta pitää käyttää sen mukaan.

Urkki

Avatar
MrWhiskers
Viestit: 56
Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja MrWhiskers » 18.06.2009. 11:22

Vanha viidakon sananlasku : halvan ostaminen tulee usein kalliiksi , vaikutti aikoinaan omaan hankintapäätökseeni ja ostin aidon HiLiftin . Nyt kun se on kulkenut matkassani yli 10v ei kaduta enää pätkääkään :)

Kyllä tunkin , kuin yleensäkin työkalujen , on oltava sellainen , että se tarvittaessa kestää sille tarkoitetun tehtävän ja sen toimivuuteen voi luottaa .... Ja Lift on kestänyt vaikka mitä !
Halvemmista ei ole kokemuksia mutta vinkkinä voisin heittää , että alle 60" korkeaa tunkkia ei kannata edes ostaa !

Edit : edellinen postaushan olikin jo vuoden vanha :oops: ...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.06.2009. 12:29

MrWhiskers kirjoitti:
Edit : edellinen postaushan olikin jo vuoden vanha :oops: ...
:?: :?:
Koko viestiketju on alle kaksi kuukautta vanha!!??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 18.06.2009. 12:48

MrWhiskers kirjoitti:vinkkinä voisin heittää , että alle 60" korkeaa tunkkia ei kannata edes ostaa !
Miksi ei?
MrWhiskers kirjoitti:Edit : edellinen postaushan olikin jo vuoden vanha :oops: ...
Eipä ollut ihan niin vanha ei... Mutta vaikka olisikin, miksi se olisi huono asia vastata vähän vanhempaankin viestiin? Joku muu kuitenkin lukee sen jossain vaiheessa kun hakee tietoa aiheesta. :)
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.06.2009. 12:53

Toni S. kirjoitti: miksi se olisi huono asia vastata vähän vanhempaankin viestiin?
Juu, tätä minäkin ajoin takaa, mitä sitten vaikka oliskin vaikka kolme vuotta vanha juttu!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
MrWhiskers
Viestit: 56
Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja MrWhiskers » 18.06.2009. 14:51

Toni S. kirjoitti:
MrWhiskers kirjoitti:vinkkinä voisin heittää , että alle 60" korkeaa tunkkia ei kannata edes ostaa !
Miksi ei?
MrWhiskers kirjoitti:Edit : edellinen postaushan olikin jo vuoden vanha :oops: ...
Eipä ollut ihan niin vanha ei... Mutta vaikka olisikin, miksi se olisi huono asia vastata vähän vanhempaankin viestiin? Joku muu kuitenkin lukee sen jossain vaiheessa kun hakee tietoa aiheesta. :)
Joo , joo ... katsoin väärin ... Älkää nyt lyökö enää lyötyä erheellisestä kommentista :P

Siksi ei alle 60" tunkkia , koska esim. kun auto on pohjaansa myöten suossa tms. kiinni ja tunkkaat auton ylös urista , kipataksesi sen tunkin varassa uran viereen ,on 60" tunkkikin usein liian lyhyt !! jne.

Kirjoita vastaus