Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Td5
Viestit: 1
Liittynyt: 23.11.2016. 13:37
Paikkakunta: Vantaa

Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja Td5 » 23.11.2016. 13:53

Pitäisi lyhyestä 2013 Jeep Wranglerista tarkastaa ohjauskulmat.
Varsinkin Caster kiinnostaa kun auto saanut DeathWobble tartunnan.

Minne Jeeppi pitäisi pääkaupunkiseudulla viedä tarkastettavaksi?


Juha
Jeepitön

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.11.2016. 19:56

Vaihda etu-koiranluut, nekin vaikuttaa tuohon woblaukseen!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 23.11.2016. 20:06

Me käytetään Tuusulassa olevaa Autohuhta Oy:tä.
Ne on joutunut opettelemaan maastureiden kulmia :)

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 23.11.2016. 21:13

..ja sitten jos ei kulmien tarkistus/ säätö poista woblausta ja lähdet sitä edelleen fiksaamaan, niin muistat että woblaus ei IKINÄ ole huonon ohjausiskarin aiheuttamaa, vaan syy on AINA jossain kohtaa ohjausta (väljää nivelissä, väärät ohjauskulmat, jotain muuta rikki/ kulunut), akselin tuentaa tai jousitusta.

Eli ensin woblaus pois päiväjärjestyksestä, sitten vasta ohjausiskari kiinni ja/ tai uutta sellaista tilalle.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja mace » 13.12.2016. 15:19

JERKKU kirjoitti:Me käytetään Tuusulassa olevaa Autohuhta Oy:tä.
Ne on joutunut opettelemaan maastureiden kulmia :)
Meinaatko opettelulla, että tehtaan kulmat vakiona eivät olekkaan enää voimassa korotusten jälkeen? Näin olen antanut itselleni väittää, vaan toisinpäinkin on selitetty...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 13.12.2016. 17:29

Trafi vaatii että kulmat pitää olla tehtaan arvojen sisällä ja joskus ne on haasteellisia saada näihin arvoihin.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 14.12.2016. 7:54

mace kirjoitti:
JERKKU kirjoitti:Me käytetään Tuusulassa olevaa Autohuhta Oy:tä.
Ne on joutunut opettelemaan maastureiden kulmia :)
Meinaatko opettelulla, että tehtaan kulmat vakiona eivät olekkaan enää voimassa korotusten jälkeen? Näin olen antanut itselleni väittää, vaan toisinpäinkin on selitetty...
Säädettävillä tukivarsilla ohjauskulmat kyllä saa aikalailla kotikonsteinkin tehtaan arvoihin, mutta se ongelma on enemmänkin siinä, että korotetussa autossa isommilla renkailla tehtaan arvot ei toimi. Usein joko ohjaus on ihan perseestä, tai sitten kardaanikulmat on pielessä - tai molemmat.

Eli käytännössä homma menee niin, että haetaan paperi missä kulmat on kohdallaan ja siinä lapussa maininta että mittaus tehty alustan korotuksella. Sen jälkeen kun on lappu kädessä pyydetään säätämään/ säädetään itse kullat sellaisiksi, että ajaminen onnistuu turvallisesti ja kardaaneita rikkomatta..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus