Tunkki petti

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Tunkki petti

Viesti Kirjoittaja Machist » 05.02.2017. 13:02

No perhana. Enpä tuota osannut taas ajatellakaan.
Eiku talliin ja rengas paikalleen. :)
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Tunkki petti

Viesti Kirjoittaja Machist » 06.02.2017. 7:47

Laitoin vaimon kääntämään rattia ja sehän oli hetkessä pultti paikoillaan :mrgreen:

Jousia vaihtaessa täytynee etuakseli saada ilmaan?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

D_Bar
Viestit: 130
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Tunkki petti

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 06.02.2017. 12:27

Machist kirjoitti:Jousia vaihtaessa täytynee etuakseli saada ilmaan?
Itse tein niin, että pukit akselin alle, renkaat irti, iskari irti, kallistuksenvakaaja irti, ABS:n johto irti kiinnikkeistä ja tunkilla tukivarren kiinnikkeen takaa rungosta niin ylös kun sai ja sittenkin piti vielä jousipuristimien kanssa ottaa vanhat pois ja uudet tilalle. Ja pohjaanlyöntikumit vielä kampesin irti, että taipui paremmin uudet paikoilleen, ne vain oli aika työläs vääntää takasin kun jousi oli paikoillaan.

Jos ilman puristimia meinaa pärjätä, niin täytyy varmaan alatukivarret käyttää irti
Grand Cherokee 5.9 Ltd

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunkki petti

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.02.2017. 12:54

Tukivarret löysälle mutta ei irti, panhardi irti akselinpäästä, vakaajan päät + iskarit pois, edessä ohjausvarsi tarvittaessa irti.

Orkkistukivarsilla on siinä ja tässä että lähtee ilman puristimia, mutta saa ne sieltä yleensä jotenkin runnottua. Jos on flex-jointilliset tukivarret ja kunnon panhardi, niin jouset saa pois iskarit ja koiranluut irrottamalla helposti.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus