Tällainen tuli ihan sattumalta vastaan: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=80-2264
Enpä ole livenä nähnyt moista vekotinta vielä. Ainakin rakenne on kovin avoin joten kaikki roska pääsee ilmeisesti vaikuttamaan siihen aika hyvin. Mutta onko mitään muuta syytä miksei tuollainen kelpaisi salkkutaljan korvikkeeksi kevyeen käyttöön? Nostokyvyn pitäisi ainakin olla valmistajan lupausten mukaan riittävä ettei vaijerin pitäisi napsahtaa heti poikki.
Matalan budjetin salkkutaljankorvike
Talja, tunkki, vinssi?
Kyllä tuosta on apua kevyestä jumista pois pääsemiseksi, mutta ei muuhun.
Varauksella kyllä tuota maksimikuormaa tuolla koittaisn.
t.Ismo Ämmä
Varauksella kyllä tuota maksimikuormaa tuolla koittaisn.
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Ostin tuommosen joskus vuosia sitten tallikäyttöön moottorinvaihto- yms avuksi. Yllättäen se toimii yhä vieläkin. Raskaammilla kuormilla ei pelota niinkään itse vaijeri vaan hepponen runko joka menee helposti aina johonkin suuntaan vinoksi. Vaijeri joskus kiilautuu rummulle melko tiukkaan, sekin saattaa levitä pahassa paikassa. Laitetta voi myös itse parannella, rullat esimerkiksi tässä tapauksessa oli pellistä prässättyjä ja voisi vaihtaa paremmiksi. Myös akseleita ja sokkia voi parannella. Kaiken kaikkiaan halvalla tehty mutta ideana toimiva. Nykyään niitä tosiaan näkyy olevan vahvemmastakin materiaalista tarjolla joten miksi ei koko auton siirtämiseenkin? Itse en ole sitä kokeillut mutta eihän siinä kovin paljon köyhdy vaikka kokeileekin. En minäkään silti usko että jos auto on akseleita myöten jumissa niin vaijeritaljasta olisi enää apua.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
- Paikkakunta: vantaa
Yleensä toimivia kapistuksia juurikin jossain koneen vaihdossa tai pikku nostoissa, mutta auton ylös saamiseen sinällään onneton, koska vaijeri on oikeasti lyhyt. Sillä ei todellakaan saa kunnoisesta jumista irti mitään, sillä veto matka on lyhyt. Tarvitsee myös lisäksi ison kasan liinoja tai vastaavaa jos ja kun puu tai vastaava kiintopiste on kuitenkin jonkin matkan päässä autosta. Toki ollaan vastaavilla vedetty autoja trailerille joten pikkupikku jumin voi tälläkin selvittää. Mulla olis yksi salkkutaljakin joutilaana tallissa, siinä on vaijeria n. 10-15 metriä muistaakseni mukana. Sillä saa jo hiukan pahemmasta paikasta autoakin irti kun jaksaa vaan punnertaa ja heilutella vipua. uusi se ei ole missään nimessä, vaan ikää löytyy mutta toimii. On peräisin vanhasta "nostolavasta" mallia "Aku Ankka" jolla on kiikuttu maan ja talonharjan välissä ja nosto ja lasku on tapahtunut mekaanisesti. Sen saa muutamalla kympillä ostaa...
Niin noh, palataan sitten tähän asiaan kun on auto missä on kiinteät akselit...Jorma kirjoitti:En minäkään silti usko että jos auto on akseleita myöten jumissa niin vaijeritaljasta olisi enää apua.

Mikään ehdoton hinku ostaa Motonetin takuulaadukasta kiinantavaraa minulla ei ole, pelkästään krooninen rahapula joka pakottaa harkitsemaan näitä matalan budjetin vaihtoehtoja. Jos hintaluokassa ei ole eroa niin käytetty mutta laadukas väline josta voi olla hyötyä sittenkin kun se harrastusauto talouteen tulee kuulostaa sinänsä ihan hyvältä... kuningaskulkuri, you has a message ihan hetken kuluttua.
