Viesti
Kirjoittaja Tracker » 26.09.2017. 17:37
Lisänä rikkana rokkaan totean, että -99 TD XJ.ssä otteessa mainitaan max. 2,8 tonnia jarrulliselle vetokoukunjatkeelle. Siihen sitten jotain prosentteja päälle. Vääntö on 290 Nm vakiona, ennen mahdollista syöttöpumpun taputtelua, joten kyllä se sopii oikein mukavasti vetoihin, kunhan älyää jarrujen ym rajoitteet ajossa. Iso plussa vetohommissa TD XJ.lle tulee kovan askin lisäksi lehtijousista takana, sillä ne rauhoittavat kiermurtelua selvästi, mitä aiempiin kokemuksiini tulee LandCruiserereilla vetämisissä poikasena työhommissa.
Muistaa sitten sen alku- ja jälkikäytön diesel-moottorilla, kun raskaiden vetojen jälkeen turbokin on saattanut olla apuna kerran, jos toisenkin. Sama tietysti maastohommissa, kuten tiedämme. Ei kait se bensavapareissakaan haitaksi ole pieni jälkikäyttö rasituksen jälkeen?
Jeep on aito jeeppi.