Levoton WJ

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Levoton WJ

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 02.06.2017. 8:20

Ruvennut tuntumaan että oma 2002 wj ruvennut käyttäytyyn levottomasti tien päällä eli tuntuu että pientä korjausliikettä pitää tehdä koko ajan. Samaten tuntuu että urat ja niistä lähtiessä reagoi hieman liikaa. Siinä on uudet iskarit, uudet koiranluut, aurauskulmat säädetty, katsastuksessa kysyin erikseen onko väljää missään (ei ollut).

Kysynys kuuluu että mitkä paikat näissä herkiten kuluu eli mitä pitäis epäillä/tarkistaa ensimmäisenä ja/tai missä järjestyksessä?

Kuinka vikaherkkiä näissä on simpukat ja tehostin eli onko niissä tapana kehittyä klappia ajan myötä?

Käyttäytyy suunilleen samoin kesä ja talvirenkailla joten en usko niistä johtuvan

Astalo
Viestit: 29
Liittynyt: 09.03.2016. 14:39
Paikkakunta: kajaani

Re: Levoton WJ

Viesti Kirjoittaja Astalo » 02.06.2017. 10:00

Tukivarren puslat. Etenkin taka-yläkolmion korin puoli. Muutkin puslat kannattaa tarkistaa. Osaavat olla hankalia huomattavia.

Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Re: Levoton WJ

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 02.06.2017. 11:03

Astalo kirjoitti:Tukivarren puslat. Etenkin taka-yläkolmion korin puoli. Muutkin puslat kannattaa tarkistaa. Osaavat olla hankalia huomattavia.
Onko käytännössä silleen että otettava tukivarret irti vai pystyykö kokeileen/testaan paikallaan?

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levoton WJ

Viesti Kirjoittaja Timo L » 02.06.2017. 16:02

Hyvin todennäköisesti tukivarsien puslat. Kuten mainittua niin luultavimmin juuri tuon a-varren puslat, mutta hyvin mahdollista että muitakin on väljänä. Ne periaatteessa saa katsottua kun auto on paikallaan, mutta monesti käy myös niin että autossa paikallaan ollessa näyttää ja tuntuu hyvältä kun koittaa väännellä vääntöraudalla, mutta irti otettuna onkin huonona.

Kun kerran muut asiat on läpikäyty ja kunnossa, niin eipä siinä oikein muuta jää kuin tukivarsien puslat, ja etupanhardin puslat.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Re: Levoton WJ

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 03.10.2017. 7:59

Päivitelllääs tätäkin; tukivarret/puslat vaihdettu, ehkä aavistuksen parani mutta en ole vieläkään tyytyväinen. Täytynee vielä nuo panhardin puslat vaihtaa ja kenties etsiä verrokki koeajo että onko oikeasti eroja autojen välillä.

Syntyjä syviä miettiessä tullut mieleen ohjausiskarin kunto/merkitys. Ei pitäis hirveästi asiaan vaikuttaa mutta lieenkö kuinka herkästi vanheneva osa jeepeissä?

Kirjoita vastaus