PA-paine XJ:ssä
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
- Paikkakunta: vantaa
PA-paine XJ:ssä
Kertokaapa paljonko on PA-pumpun paine ja tuotto vakiona XJ-ruiskukoneessa. Nyt on tarkoitus alkaa sirtelemään tankkia konttiin niin täytyis tietää että osaa uuden pumpun hommata uudelle tankille.. Meinaan eikös orkkis pumppu ole tankissa sisällä??
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Tehtaan kirjasta(ZJ Grand Cherokee -93): "Fuel system pressure is maintained at approximately
214 kPa (31 psi). This is when the pump is operating
and vacuum is supplied to the fuel pressure regulator. If
vacuum is not supplied to the pressure regulator, fuel
pressure will be approximately 55-69 kPa (8-10 psi)
higher.
When the fuel pump is not operating, system fuel
pressure of 131-269 kPa (19-39 psi) is maintained. This
is done by the fuel pump outlet check valve and the
vacuum assisted fuel pressure regulator."
Paineet pitäisi olla samat -91-95 kaikissa H.O. 4.0-koneissa ja 5.2 kaseissa.
Toissapäivänä ilmestyneessä Bilhelv.. luettelossa oli muuten polttoainepumppu Jeeppiinkin listattuna!?!
EDITtinä: Tarkennuksia
214 kPa (31 psi). This is when the pump is operating
and vacuum is supplied to the fuel pressure regulator. If
vacuum is not supplied to the pressure regulator, fuel
pressure will be approximately 55-69 kPa (8-10 psi)
higher.
When the fuel pump is not operating, system fuel
pressure of 131-269 kPa (19-39 psi) is maintained. This
is done by the fuel pump outlet check valve and the
vacuum assisted fuel pressure regulator."
Paineet pitäisi olla samat -91-95 kaikissa H.O. 4.0-koneissa ja 5.2 kaseissa.
Toissapäivänä ilmestyneessä Bilhelv.. luettelossa oli muuten polttoainepumppu Jeeppiinkin listattuna!?!
EDITtinä: Tarkennuksia

Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Gary Grand, muokattu yhteensä 16 kertaa
Aivan, pumppu on tankissa mutta paineensäädin ainakin 4.0 koneessa on suuttimia yhdistävän putken etupäässä konehuoneessa.
Mietin itsekin alkuperäisen pumpun korvaamista jollakin toisella, mutta... pumppu ja paineensäädin lienevät suunniteltu toimimaan yhdessä. Sama paineensäädin erilaisen pumpun kanssa todennäköisesti antaa eri paineen koska säätimessä itsessään ei näytä olevan mitään älyä. Vain alipainekalvo ja yksinkertainen polttoaineventtiili. Erilaisen tuoton antavan pumpun kanssa pitänee säädintäkin rukata että saadaan oikeat paineet linjalle. Alkuperäisessä säätimessä ei kuitenkaan ole mitään säätömahdollisuuksia joten jätin koko homman sikseen.
Grandi, mitä malleja nuo paineet koskee? 4.0-malleissa on tuo ohjearvo ainakin vuoteen 95 asti.
Mietin itsekin alkuperäisen pumpun korvaamista jollakin toisella, mutta... pumppu ja paineensäädin lienevät suunniteltu toimimaan yhdessä. Sama paineensäädin erilaisen pumpun kanssa todennäköisesti antaa eri paineen koska säätimessä itsessään ei näytä olevan mitään älyä. Vain alipainekalvo ja yksinkertainen polttoaineventtiili. Erilaisen tuoton antavan pumpun kanssa pitänee säädintäkin rukata että saadaan oikeat paineet linjalle. Alkuperäisessä säätimessä ei kuitenkaan ole mitään säätömahdollisuuksia joten jätin koko homman sikseen.
Grandi, mitä malleja nuo paineet koskee? 4.0-malleissa on tuo ohjearvo ainakin vuoteen 95 asti.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi


Pahoittelen. Pistin edelliseen postaukseeni tarkennuksia. Eli H.O:t ja pikkukasit -91-95 välillä on noilla arvoilla. -96 alkaen paineet on isommat.
Voit olla oikeassa. Ei ole koskaan tarvinnut kurkistaa tankin sisään mitä siellä oikeasti on. Jamantin varaosakuvissa vain näyttää että olisi pelkkä pumppu:
http://www.jamant.fi/imuputkisto-mop835 ... -2248.html
Se konehuoneessa oleva laite päästää vain paineita vähemmäksi avaamalla venttiiliä ruiskulinjan päässä siinä tilanteessa kun kaasu löysätään.
http://www.jamant.fi/imuputkisto-mop835 ... -2248.html
Se konehuoneessa oleva laite päästää vain paineita vähemmäksi avaamalla venttiiliä ruiskulinjan päässä siinä tilanteessa kun kaasu löysätään.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
No ainakin luettelot väittää tota reguksi: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjmj- ... p-576.html ja tota: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjmjy ... p-575.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
JAMANT kirjoitti:No ainakin luettelot väittää tota reguksi: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjmj- ... p-576.html ja tota: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjmjy ... p-575.html
Tarkemman tutkimuksen perusteella lienee niin että on vuosimallikysymys.
alkupaan härveleissä -> 1993 paineen säädin/tasain on polttoainekiskossa.
tuoreemmissa paineen säädin on pumpussa ja paineen tasain (damper) on kiskossa.
M Arkku