PA-paine XJ:ssä

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

PA-paine XJ:ssä

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 12.03.2009. 6:26

Kertokaapa paljonko on PA-pumpun paine ja tuotto vakiona XJ-ruiskukoneessa. Nyt on tarkoitus alkaa sirtelemään tankkia konttiin niin täytyis tietää että osaa uuden pumpun hommata uudelle tankille.. Meinaan eikös orkkis pumppu ole tankissa sisällä??

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 12.03.2009. 7:01

Tehtaan kirjasta(ZJ Grand Cherokee -93): "Fuel system pressure is maintained at approximately
214 kPa (31 psi). This is when the pump is operating
and vacuum is supplied to the fuel pressure regulator. If
vacuum is not supplied to the pressure regulator, fuel
pressure will be approximately 55-69 kPa (8-10 psi)
higher.
When the fuel pump is not operating, system fuel
pressure of 131-269 kPa (19-39 psi) is maintained. This
is done by the fuel pump outlet check valve and the
vacuum assisted fuel pressure regulator."

Paineet pitäisi olla samat -91-95 kaikissa H.O. 4.0-koneissa ja 5.2 kaseissa.

Toissapäivänä ilmestyneessä Bilhelv.. luettelossa oli muuten polttoainepumppu Jeeppiinkin listattuna!?!

EDITtinä: Tarkennuksia :oops:
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Gary Grand, muokattu yhteensä 16 kertaa

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 14.03.2009. 8:09

Aivan, pumppu on tankissa mutta paineensäädin ainakin 4.0 koneessa on suuttimia yhdistävän putken etupäässä konehuoneessa.
Mietin itsekin alkuperäisen pumpun korvaamista jollakin toisella, mutta... pumppu ja paineensäädin lienevät suunniteltu toimimaan yhdessä. Sama paineensäädin erilaisen pumpun kanssa todennäköisesti antaa eri paineen koska säätimessä itsessään ei näytä olevan mitään älyä. Vain alipainekalvo ja yksinkertainen polttoaineventtiili. Erilaisen tuoton antavan pumpun kanssa pitänee säädintäkin rukata että saadaan oikeat paineet linjalle. Alkuperäisessä säätimessä ei kuitenkaan ole mitään säätömahdollisuuksia joten jätin koko homman sikseen.
Grandi, mitä malleja nuo paineet koskee? 4.0-malleissa on tuo ohjearvo ainakin vuoteen 95 asti.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 16.03.2009. 7:52

:oops: Tietenkin olisin voinut kysyä mihin malliin tietoa tarvitaan, tai ainakin laittaa ilmoittamani vuosimallin näkyviin, mutta miksi vaivautua kun näin saa huomiota... :oops:
Pahoittelen. Pistin edelliseen postaukseeni tarkennuksia. Eli H.O:t ja pikkukasit -91-95 välillä on noilla arvoilla. -96 alkaen paineet on isommat.

kmarkkuvv
Viestit: 66
Liittynyt: 22.10.2009. 14:18
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja kmarkkuvv » 23.10.2009. 8:49

Jorma kirjoitti:Aivan, pumppu on tankissa mutta paineensäädin ainakin 4.0 koneessa on suuttimia yhdistävän putken etupäässä konehuoneessa.
.
Ettet nyt olisi väärässä!

Luulen tietäväni sen olevan paineen tasain ja varsinaisen säätimen olevan pumpun yhteydessä tankin sisällä.

M Arkku

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 04.11.2009. 10:46

Voit olla oikeassa. Ei ole koskaan tarvinnut kurkistaa tankin sisään mitä siellä oikeasti on. Jamantin varaosakuvissa vain näyttää että olisi pelkkä pumppu:
http://www.jamant.fi/imuputkisto-mop835 ... -2248.html

Se konehuoneessa oleva laite päästää vain paineita vähemmäksi avaamalla venttiiliä ruiskulinjan päässä siinä tilanteessa kun kaasu löysätään.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.11.2009. 12:47

Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kmarkkuvv
Viestit: 66
Liittynyt: 22.10.2009. 14:18
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja kmarkkuvv » 06.11.2009. 8:39

JAMANT kirjoitti:No ainakin luettelot väittää tota reguksi: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjmj- ... p-576.html ja tota: http://www.jamant.fi/regulaattori-xjmjy ... p-575.html

Tarkemman tutkimuksen perusteella lienee niin että on vuosimallikysymys.

alkupaan härveleissä -> 1993 paineen säädin/tasain on polttoainekiskossa.

tuoreemmissa paineen säädin on pumpussa ja paineen tasain (damper) on kiskossa.



M Arkku

Kirjoita vastaus