vetokoukun pidentäminen
vetokoukun pidentäminen
Moi!
Olisko kenelläkään tarjota ratkaisua tähän ongelmaan: oheisessa kuvassa näkyy, että vetokoukku on vararenkaan alla. Tila vetopään kahvaa varten on liian ahdas. Lisäksi kumivääntöakselinen kärry on noin 50mm nokillaan. Lasti päällä etummaiset renkaat kuumenevat selkeästi enemmän kuin takemmat.
Itse ajattelin seuraavaa: pidentäisi neliöputkella, esim 100x50x6mm koukkua 20cm verran. Laittaisi neliöputken molempiin päihin nykyistä vastaavat neliölaipat. Putki sahattaisiin ehkä n. 75asteen(tarvii laskea) kulmassa poikki niin että nousee tuon 50mm ja hitsattaisiin laipat molemmin puolin.
Markus T
http://kuvablogi.com/nayta/2138311
Olisko kenelläkään tarjota ratkaisua tähän ongelmaan: oheisessa kuvassa näkyy, että vetokoukku on vararenkaan alla. Tila vetopään kahvaa varten on liian ahdas. Lisäksi kumivääntöakselinen kärry on noin 50mm nokillaan. Lasti päällä etummaiset renkaat kuumenevat selkeästi enemmän kuin takemmat.
Itse ajattelin seuraavaa: pidentäisi neliöputkella, esim 100x50x6mm koukkua 20cm verran. Laittaisi neliöputken molempiin päihin nykyistä vastaavat neliölaipat. Putki sahattaisiin ehkä n. 75asteen(tarvii laskea) kulmassa poikki niin että nousee tuon 50mm ja hitsattaisiin laipat molemmin puolin.
Markus T
http://kuvablogi.com/nayta/2138311
KJ 2.4 -06
Korotussarja
Tai asennat autoon 2 tuuman korotussarjan, koukku nousee, alusta ja maastoomiaisuudet paranee.
tai / ja Isommat renkaat.
t.Ismo Ämmä
tai / ja Isommat renkaat.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Korotussarja
Ismo, ei se koukku etäänny siitä varapyörästä tolla yhtään!!!ImacInnes kirjoitti:Tai asennat autoon 2 tuuman korotussarjan, koukku nousee, alusta ja maastoomiaisuudet paranee.
tai / ja Isommat renkaat.![]()
t.Ismo Ämmä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Korotussarja
No niipäs ei etäänykkään, vaan kärri rupeaa ainakin kulkemaan suorassa.JAMANT kirjoitti:Ismo, ei se koukku etäänny siitä varapyörästä tolla yhtään!!!ImacInnes kirjoitti:Tai asennat autoon 2 tuuman korotussarjan, koukku nousee, alusta ja maastoomiaisuudet paranee.
tai / ja Isommat renkaat.![]()
t.Ismo Ämmä
Eikös tuon koukun saa pudotettua noihin alempiin reikiin? Sillä tulee tilaa kahvalle, mutta kärri on tosin entistä enemmän etukenossa.
Kyllähän tuohon voipi koittaa mieleisensä jatkopalan tehdä riittävän vahvasta raudasta jotta ei antaudu kesken matkan.

Itse meinaan vaihtaa Libertyn vastaava koukun varren tilalle nelikulma palkin johon saapi sitten kinni mitä haluaa.
t.Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 3 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 10 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Korotussarja
Mites sen koukun e-hyväksyntä silloin on voimassa??ImacInnes kirjoitti:
Itse meinaan vaihtaa Libertyn vastaava koukun varren tilalle nelikulma palkin johon saapi sitten kinni mitä haluaa.
t.Ismo Ämmä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tällasen välipulikan teki eräs pohjoishelsinkiläinen offifirma. Myös koukun kiinnitystä auton runkoon parannettiin. Sanoivat ettei tätä silti kannata näyttää katsastuksessa.
Ajelin aiemmin 3 motin halkolastilla kärry nokallaan niin, että heijasi jo 70 vauhdissa pelottavasti. Nyt välipulikalla kärry on suorassa, kahvalla tilaa ja 7 motin halkolasti tuli 80-90 vauhdissa nätisti perässä.
Käsittääkseni heijaava tilanne ilman välipulikkaa olisi asetusten kannalta laillinen ja tämä jälkimmäinen vastoin asetuksia. Luulenpa kuitenkin, että välipulikan käyttäminen toteuttaa paremmin asetuksen hengen ja tarkoituksen kuin sen käyttämättä jättäminen.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2259832.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2259831.jpg


Ajelin aiemmin 3 motin halkolastilla kärry nokallaan niin, että heijasi jo 70 vauhdissa pelottavasti. Nyt välipulikalla kärry on suorassa, kahvalla tilaa ja 7 motin halkolasti tuli 80-90 vauhdissa nätisti perässä.
Käsittääkseni heijaava tilanne ilman välipulikkaa olisi asetusten kannalta laillinen ja tämä jälkimmäinen vastoin asetuksia. Luulenpa kuitenkin, että välipulikan käyttäminen toteuttaa paremmin asetuksen hengen ja tarkoituksen kuin sen käyttämättä jättäminen.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2259832.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2259831.jpg


KJ 2.4 -06
itsellä monoflex koukku.
Laitatin Monoflex koukun Kj.jeeppiin. On kyllä hieman pidemmällä varrella
mutta silti mittaa saisi olla lisää. Vähän sellaista kikkailua kun vaunua kytkee koukkuun kera kitkavetopään. Mistähän saisi polkupyörätelinettä
joka sopii maasturin vetokuokkuun kera luukun kannessa olevan vararenkaan. Toki jos olisi kemppi niin katkaisisi fillaritelineen ja muuttaisi
telinettä mutta kun ei hitsiä ole.
mutta silti mittaa saisi olla lisää. Vähän sellaista kikkailua kun vaunua kytkee koukkuun kera kitkavetopään. Mistähän saisi polkupyörätelinettä
joka sopii maasturin vetokuokkuun kera luukun kannessa olevan vararenkaan. Toki jos olisi kemppi niin katkaisisi fillaritelineen ja muuttaisi
telinettä mutta kun ei hitsiä ole.
Noista pidemmistä koukuista.. Onko tietoa mistä saisi jatkojohdon kun tuossa KJ Cherokeessa on tuo irroitettava koukku ja se pistoke on kaukana siitä kuulasta.
Yksi vaihtoehto tuli mieleen jos heppais kiinni sen kuulaosan kylkeen tuollaisen pistokkeen ja siitä vetää johdon auton omaan pistokkeeseen.
Kuitenkin jos joku sattus tietämään mistä tuollaisen jatkojohdon löytää.
Yksi vaihtoehto tuli mieleen jos heppais kiinni sen kuulaosan kylkeen tuollaisen pistokkeen ja siitä vetää johdon auton omaan pistokkeeseen.
Kuitenkin jos joku sattus tietämään mistä tuollaisen jatkojohdon löytää.
Jatkojohtoa Koukun sähköille.
Oman XJ:n pistokkeen siirsin kokonaan tavaratilan seinään ja bilemasta edullisesti jatkojohto hoitaa virran viemisen perävaunulle, toimii ja nippusiteellä viellä liitoskohta aina koukkuun kiinni.
Siinä on muistaakseni sääntö että jos on koukku kiinni niin pitää olla myös sähköt jonkin määrätyn matkan päässä koukusta (30 cm? en ole matkasta varma).
t.Ismo Ämmä
Siinä on muistaakseni sääntö että jos on koukku kiinni niin pitää olla myös sähköt jonkin määrätyn matkan päässä koukusta (30 cm? en ole matkasta varma).
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi