Jälleen kyselen, mikäs tämä laite on?
Jälleen kyselen, mikäs tämä laite on?
Elikkä tuo hihnan pyörittämä laite. Hihnapyörä pyörii tietysti koko-ajan mutta keskiö lähtee pyörimään mukaan vähän väliä ja pitää kovahkon metallisen "napsahduksen". Sen verran tiedän ettei se ainakaan ole ilmastoinnin pumppu. Kertokaas mikä tuo vekotin on ja mitä se tekee ja kuuluuko sen tuollalailla vähän väliä lähteä pyörimään?
Alla linkki kuvaan.
http://jak35.kuvat.fi/kuvat/Kuvia+autosta/
Ja vielä kysymys hehkuista, meinaa nyt jo pikkupakkasilla aamuisin vähä öklötellä käynnistäessä, taitaa olla hehkuissa silloin jotain häikkää. Voiko noita jotenkin tarkistaa että onko niissä vika vai vaihdanko suoraan uudet tilalle?
Alla linkki kuvaan.
http://jak35.kuvat.fi/kuvat/Kuvia+autosta/
Ja vielä kysymys hehkuista, meinaa nyt jo pikkupakkasilla aamuisin vähä öklötellä käynnistäessä, taitaa olla hehkuissa silloin jotain häikkää. Voiko noita jotenkin tarkistaa että onko niissä vika vai vaihdanko suoraan uudet tilalle?
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02
Vianorin ilmastointihuollossa kertoivat ettei se ole. Kertoivat että ilmastoinnin pumppu on edestä katsottuna moottorin oikealla puolella alhaalla jonne myöskin menee putket ilmastoinnin nestesäiliöstä/kierrosta.
Ja miksi tuo lähtee pyörimään vaikka ilmastointi ei ole päälläkään.
Ja miksi tuo lähtee pyörimään vaikka ilmastointi ei ole päälläkään.
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta:
Ei se mun mielestäni ole....
Olen itsekin ihmetellyt aikoinaan samaa kapistusta. Ilmastointi päällä tuli hyttiin vilu, mutta ko. aparaatti ei pyörinyt. Tarkemmin tihrusteltua löysin tekstin heater clutch. Tämä ilmeisesti pyörittää lisävesipumppua(?) tuottaakseen lisää lämpöä kylmillä ilmoilla silloin kun puhallus on asetettu tuulilasille tai -/jalkoihin, eli kun ilmastointi on päällä.
Ilmastoinnin kompurahan löytyi sitten viestin aloittajan kuvailemasta paikasta -kylmäaineputketkin tätä puoltavat...
Korjatkaa jos olen väärässä...
Ilmastoinnin kompurahan löytyi sitten viestin aloittajan kuvailemasta paikasta -kylmäaineputketkin tätä puoltavat...
Korjatkaa jos olen väärässä...
Elämä on ihanaa, kun saa nuorta ja lihavaa!
OK!! Taas tuli opittua uutta!! Siis lisäkiertovesipumppu!!
Ilmastointi käy automaattisesti, jos puhallus on tuulilasille, se on huurteenpoistoa, kun kosteus jää höyrystinkennoon....
Ilmastointi käy automaattisesti, jos puhallus on tuulilasille, se on huurteenpoistoa, kun kosteus jää höyrystinkennoon....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Mulla on käyntiinlähtövikaa myös. Lohkolämmittimessä pitäminen tuntuisi auttavan, joten luulen vian olevan hehkuissa jotka uusitaan ensi viikolla.
Kunhan vaimo tulee kotiin niin vedän haalarit niskaan ja menen Jeepin alle pötkölleni ja vaihdan uuden etukardaanin. Sussiunaa minkä hintainen kepakko, mutta jäähän se vanha malliksi...
Kunhan vaimo tulee kotiin niin vedän haalarit niskaan ja menen Jeepin alle pötkölleni ja vaihdan uuden etukardaanin. Sussiunaa minkä hintainen kepakko, mutta jäähän se vanha malliksi...
Kipu on vain tunne
Mistä ja mitä maksoi?? Ja mikäs malli ja milläs tekniikalla sun autos onkaan??Jere kirjoitti: Sussiunaa minkä hintainen kepakko, mutta jäähän se vanha malliksi...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta:
Laite on 614 €!
Nyt se viestin alussa kuvattu härpäke alkoi savuttaa ja hehkua pimeässä, kun mittarissa on 225 tkm. Tuli laakerirasvat pihalle ja auto lähti hinurilla pajalle. Härpäkkeen nimi on lisälämmittimen pumppu viskokytkimellä(magneettikytkimellä). Hintaa osalla oli 614 €. Siihen vielä uus hihna ja työt päälle, ja tonnihan riittää! Lohdutukseksi Autokeskuksesta sai sentään 9 € Ykkösbonusta.
Olin syksyllä uusinu apulaitehihnan, kiristimen ja parit ohjainrullat, koska laaret alkoi vetää viimeisiään ja kiristin ei toiminut. Tämä se meni ja hajosi ilman varoitteluja.
Huvittavintahan tuossa lisäsämmittimen pumpussa on se, ettei se juuri tuota lisää lämpöä näillä pakkasilla, kun ei sitä moottorista ole juuri otettavissa. Se pumppu pyörii näillä pakkasilla kaikilla lämmityskytkimen asennoilla: jaloille, naamalle ikkunalle,...
Olin syksyllä uusinu apulaitehihnan, kiristimen ja parit ohjainrullat, koska laaret alkoi vetää viimeisiään ja kiristin ei toiminut. Tämä se meni ja hajosi ilman varoitteluja.
Huvittavintahan tuossa lisäsämmittimen pumpussa on se, ettei se juuri tuota lisää lämpöä näillä pakkasilla, kun ei sitä moottorista ole juuri otettavissa. Se pumppu pyörii näillä pakkasilla kaikilla lämmityskytkimen asennoilla: jaloille, naamalle ikkunalle,...
Elämä on ihanaa, kun saa nuorta ja lihavaa!
Re: Jälleen kyselen, mikäs tämä laite on?
Tuo kapistushan ei ole lisävesipumppu vaan ns. kitkalämmitin jonka tehtävänä on lämmittää jäähdytinnestettä kylmällä ilmalla ennen nesteen menoa lämppärin kennolle. Toyota käyttää samaa kapistusta, lisää aiheesta täällä:
https://www.roughtrax4x4.com/blog/viscous-heater/
Aika arvokas kampe kokonaisena, Jeepin versioon ainakin voi vaihtaa laakerin. Siitä lisää täällä:
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/sho ... p?t=141357
https://www.roughtrax4x4.com/blog/viscous-heater/
Aika arvokas kampe kokonaisena, Jeepin versioon ainakin voi vaihtaa laakerin. Siitä lisää täällä:
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/sho ... p?t=141357