Cherokeen sammuileminen
Cherokeen sammuileminen
Olen yrittänyt selvittää seuraavaa vikaa tuloksetta (vikatila ei jätä mitään jälkeä mihinkään testeriin): etenkin kostealla kelillä sammuu (check engine-merkkivalo syttyy - kaikki muu katoaa) kun hellittää kaasua tai painaa kytkimen pohjaan. Ei auta kuin antaa nätisti sammua, kiertää avain perusasentoon ja hehkuttaa uudelleen ja tadaa - käynnistyy hyvin. Tosin sama vika voi toistua samana päivänä parikin kertaa tai sitten menee pitkä aika ettei oireile yhtään.
Olisiko mahdollista saada jotain vinkkiä asiaan? Kiitos etukäteen.
Olisiko mahdollista saada jotain vinkkiä asiaan? Kiitos etukäteen.
ja lisätietoa
2,5 TDi vuosimallia 1998
Apua tarvittaisiin
Nyt tarvittisin apua! Nyt se cherokee sammuu kun hellittää kaasun nopeasti n 3000 kierroksista.Lähtee käymään kun käyttää virrat pois päältä. Ja lisäksi edelleen tuo epämääräinen ajossa sammahtelu. Mikä vika tai mistäpäin alkaisi edes tutkimaan? Vastailkaa!!!!!
jeepin sammuileminen
käy ottamassa vikakoodi lista.vika vois olla kampiakselin asennon tunnistimessa.omassa xj:ssä oli samalaisia outoja sammuilemisia.
Eipä löydy syytä
Itse olen otattanut vikakoodit mutta ei selvinnyt - ei selvinnyt huollossakaan kun vika ei "jää päälle"...
Ehdottivat osan vaihtoa yksi kerrallaan - voipi olla lopputuloksena uusi chero...
Ehdottivat osan vaihtoa yksi kerrallaan - voipi olla lopputuloksena uusi chero...
Re: jeepin sammuileminen
Kaverin diesel-Cherokeessa on sama vaiva, ja vaihdettiin tuo koneen ja vaihteiston välissä oleva tunnistin, mutta se ei muuttanut mitään.grand 99 kirjoitti:käy ottamassa vikakoodi lista.vika vois olla kampiakselin asennon tunnistimessa.omassa xj:ssä oli samalaisia outoja sammuilemisia.
Luulisi merkkiorganisaatiolla nyt olevan tietoa aiheesta. Vastaavia autoja tehty isoja määriä, ja varmaan monissa maissa painittu saman vaivan kanssa. Pitäisi varmaan alkaa penkomaan ulkomaisilta foorumeilta tietoa.
BMW
Näkeekö mitenkään anturin reikään? Eräässä muunmerkkisessä autossa sakarapyörä, jota anturi lukee, on kiinni pienillä ruuveilla.
Aikojen saatossa ruuvit löystyvät, reiät väljenevät ja kierroksia löysätessä pyörä pysähtyy hetkeksi vaikka kampiakseli liikkuukin.
Tuo hetki riittää ilmoittamaan että ei löpöä kiitos, eikä ilmene vikana.
Eli jos sakarapyörässä on pyörimissuuntainen välys, tuollainen on mahdollista.
Aikojen saatossa ruuvit löystyvät, reiät väljenevät ja kierroksia löysätessä pyörä pysähtyy hetkeksi vaikka kampiakseli liikkuukin.
Tuo hetki riittää ilmoittamaan että ei löpöä kiitos, eikä ilmene vikana.
Eli jos sakarapyörässä on pyörimissuuntainen välys, tuollainen on mahdollista.
2.5TD:ssä on kiinteästi ne pykälät vauhtipyörässä!!rane kirjoitti:Näkeekö mitenkään anturin reikään? Eräässä muunmerkkisessä autossa sakarapyörä, jota anturi lukee, on kiinni pienillä ruuveilla.
Aikojen saatossa ruuvit löystyvät, reiät väljenevät ja kierroksia löysätessä pyörä pysähtyy hetkeksi vaikka kampiakseli liikkuukin.
Tuo hetki riittää ilmoittamaan että ei löpöä kiitos, eikä ilmene vikana.
Eli jos sakarapyörässä on pyörimissuuntainen välys, tuollainen on mahdollista.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Selvisi sammuilemisesta jotain. DIESEL FORTE lisäaine auttoi niin, että parin tankillisen ajan ei sammahdellut vaikka kaasutteli kuinka. Mutta se kun on vaan niin kallista 25€ pullo joka riittää 100 litraan dieseliä. Yks korjaamonmies kehotti kokeileen sitä ja samalla kehui nykyiset polttoaineet maanrakoon...
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
- Paikkakunta: Kemi
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
- Paikkakunta: Kemi
Älkää käyttäkö moottoriöljyä vaan kaksitahtiöljyä. Menee paremmin sekaisin polttoaineen kanssa ja on tarkoitettu palamaan sen kanssa moottorissa. Ei sitten aiheuta katille mitään ongelmaa. Täyteen tankkiin 2-5dl riippuen tankin koosta.
Jos tuo aiemmin mainittu ongelma häviää forten kanssa, niin epäilisin pumpun sisäistä ennakon- tai määränsäädintä. Jumittuu hetkeksi ja tekee vian.
Tuota Forteakannattaa käyttää enneltaehkäisevänä aineena esim. suodattimen vaihdon yhteydessä. Uusi suodatin täyteen Fortea ja paikalleen. Näin pumppu saa heti alkuun paremman voitelun ja puhdistusainetta sisuksiinsa. Näin meillä on tehty jo vuosia ja kokemukset ovat hyviä.
Tänä talvena on täällä etelässä varsinkin ollut runsaasti polttoaineesta johtuvia jäätymisiä ja hyytymisiä. Useita tapauksia joissa suodatin mennyt tukkoon tai jäätynyt vain muutama tuhat kilsaa huollon jälkeen. Suodattimessa ollut runsaasti vettä tai ruskeaa hieojakoista höttöä. Autot olleet 2-4 vuotta vanhoja joissa muovitankki ja pitkälti muoviset pa-linjat
Jos tuo aiemmin mainittu ongelma häviää forten kanssa, niin epäilisin pumpun sisäistä ennakon- tai määränsäädintä. Jumittuu hetkeksi ja tekee vian.
Tuota Forteakannattaa käyttää enneltaehkäisevänä aineena esim. suodattimen vaihdon yhteydessä. Uusi suodatin täyteen Fortea ja paikalleen. Näin pumppu saa heti alkuun paremman voitelun ja puhdistusainetta sisuksiinsa. Näin meillä on tehty jo vuosia ja kokemukset ovat hyviä.
Tänä talvena on täällä etelässä varsinkin ollut runsaasti polttoaineesta johtuvia jäätymisiä ja hyytymisiä. Useita tapauksia joissa suodatin mennyt tukkoon tai jäätynyt vain muutama tuhat kilsaa huollon jälkeen. Suodattimessa ollut runsaasti vettä tai ruskeaa hieojakoista höttöä. Autot olleet 2-4 vuotta vanhoja joissa muovitankki ja pitkälti muoviset pa-linjat
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä