Grand Cherokee käyttäjäkokemuksia
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 23.04.2008. 22:25
- Paikkakunta: nastola
Mulla kohta 5v ollut -94zj kasilla ja olen ollut peliin tyytyväinen .korotusta on tullut 3" ja tietenkin isompaa gummia alle.Työkäytössä mahtava peli vaikkei lukkoja olekkaan niin menee metsässä puukärry perässä kuin tyhjää.Loota on pelittänyt tänä aikana hyvin .Ruostetta alkaa olemaan jo tän ikäisessä vehkeessä ja sitä löytyy takaluukun alareunasta, konepellin etureunasta, ja etulokasuojien reunasta ja kuskinpuolen helmapellin etuosasta.Kulutusosia on vaihdeltu kuten jarrupalaa.pakoputkea, jakolootan viskokytkin,Bensapumppu.Kulutuksesta sen verran ,että tuntuu menevän tää kasi kierroksilla n, 1750 kaikkein pienemmällä.Juuri kuusamosta kalareissulta palattuani laskin,että kulutus oli 13,1l kanootti katolla ja renkaina isot all terrainit.Tällä hetkellä suunnitelmissa laittaa tuplaputket alle jotta alavääntöä tulisi lisää ja näin kulutus vielä pienenisi.Autoa aion pitää hamaan tulevaisuuteen asti.Tämän hetken vikoja on :kampiakselin peräpään tiiviste vuotaa.ilmastointilaite vuotaa talven aikana lähes tyhjäksi kylmäaineesta ,Cruise lakkasi toimimasta .kuskin oven johtonipusta pari johtoa taas poikki.tietsikka herjaa takavalojen olevan epäkunnossa vaikka palavat normaalisti .Takaluukku ei lämpimänä tahdo aueta,mutta toimii kylmänä moitteetta,takalasin pyyhin jumittaa. T:Risto
Chevrolet silverado k1500 6,2d .33x12,5x15+2" korotus
Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)
Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)
Oli niin sopiva aihe täällä, että kysynpä minäkin alan asiantuntijoiden mielipidettä. Pitäisi vaihtaa maasturia. Nykyinen on Pajero vm. -02, automaatilla ja muilla leluilla. Hyvä peli, ei siinä mitään. Mutta nyt olen jostain saanut päähäni, että Grand Cherokee olisi saatava. Näin naisena ulkonäöllä on paljon merkitystä, mutta kyllähän tuossa heppoja ja vääntöäkin on myös kivasti. Eli kiinnostaa käytetyt vm. 07-> ja olenpa jopa uuttakin harkinnut. Ainut järkytys mikä tuli, niin ristiselän tuen säätö on manuaalinen
Lisäksi ensimmäisen koeajon perusteella (Laredo mallilla) oli hankala löytää sopivaa ajoasentoa, piti penkki hilata kiinni rattiin, jotta ylti polkimille.. Kuitenkin normaali pituinen olen..
Mutta se mikä mietityttää, niin miten Grand Cherokee voi olla noin älyttömän halpa, uutenakin Limitedin saisin 60t?! Halpahan ei koskaan ole hyvää, niin onko näissä jotain vikaa vai mikä koira on haudattuna? Tutulta automekanikolta kysyin mielipidettä Jeepistä, ja se meinasi, että osia on vaikea saada ja tulee kalliiksi, kun pitää jenkkilästä lennättää. Kestävätkö mitenkä vai pitääkö olla koko ajan korjaamolla? Kun omat remppataidot riittävät tankkaukseen ja öljyn lisäämiseen
Kaikki kokemukset ja neuvot kelpaavat!

Mutta se mikä mietityttää, niin miten Grand Cherokee voi olla noin älyttömän halpa, uutenakin Limitedin saisin 60t?! Halpahan ei koskaan ole hyvää, niin onko näissä jotain vikaa vai mikä koira on haudattuna? Tutulta automekanikolta kysyin mielipidettä Jeepistä, ja se meinasi, että osia on vaikea saada ja tulee kalliiksi, kun pitää jenkkilästä lennättää. Kestävätkö mitenkä vai pitääkö olla koko ajan korjaamolla? Kun omat remppataidot riittävät tankkaukseen ja öljyn lisäämiseen

Ei osia ole vaikea saada (niin tai saada on, rahalla saaMarika kirjoitti: osia on vaikea saada

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Kyllä noissa ZJ:ssä huonona puolena on ainakin taipumus aiheuttaa riippuvuutta...
Talvella sain hankityuksi ensimmäisen(-94 Laredo) ja toukokuussa piti ostaa toinenkin(kaadettu -93 Limited)
Molemmat kuutosella.
No, ensimmäinen oli selvästi huonosti pidetty ja ajettu jonkinverran(ehkä tuplasti) enemmän kuin mittarilukema(290tkm) antoi olettaa
Mutta eiköhän siitä tule pienellä virittelyllä ihan soppeli metsäkone.
Autosta olen jo napsinut pois puskurit, ym. muovit ja kaiken mahdollisen elektroniikan(ABS, AirBag, ym.) Vielä kun laitan siitä ilmastoinnin hyllyyn, niin se alkaa olla sopiva perusauto.
Tuon ylivaihteen poiskytkentä tulee kuutosautoissa vasta -94 vuosimallissa RE42-laatikon mukana. -93-mallissa on vielä tuo AW-4, jossa ei ainakaan minulla ole poiskytkentämahdollisuutta. -93 poikkeaa muuten mm. sähköiltään jonkin verran -94:stä. Ei välttämättä huono asia, mutta ero kuitenkin.
Kyyti tuossa vajaa 200tkm ajetussa -93:ssa on erittäin hiljainen ja mukava ja toisessa taas erittäin pintakova ja rämisevä...
Aiemmin alla on ollut mm. HDJ80, mutta sen ylläpitokulut oli ihan toista kokoluokkaa kuin näissä bensa-autoissa. Kulutus sillä oli 12litran luokkaa, kun Jeepillä pääsee vähemmällä jatkuvassa ajossa. Tietysti kun metsään innostuu menemään, niin kulutus pompsahtaa...
Varaosahinnat Jeepille on inhimilliset. Toyotan omistaneet puhuvat varaosahinnoista pelonsekainen väre äänessä.
Itse en ole ollenkaan ihastunut noihin -93-95 vuosimallien takajarruihin. Levyt sinne tulee, kunhan saan sopivat osat kasaan. Ei kuitenkaan niillä pikku käsijarrurummuilla, vaan kunnollisilla puristimilla.
Talvella sain hankityuksi ensimmäisen(-94 Laredo) ja toukokuussa piti ostaa toinenkin(kaadettu -93 Limited)

No, ensimmäinen oli selvästi huonosti pidetty ja ajettu jonkinverran(ehkä tuplasti) enemmän kuin mittarilukema(290tkm) antoi olettaa

Mutta eiköhän siitä tule pienellä virittelyllä ihan soppeli metsäkone.
Autosta olen jo napsinut pois puskurit, ym. muovit ja kaiken mahdollisen elektroniikan(ABS, AirBag, ym.) Vielä kun laitan siitä ilmastoinnin hyllyyn, niin se alkaa olla sopiva perusauto.
Tuon ylivaihteen poiskytkentä tulee kuutosautoissa vasta -94 vuosimallissa RE42-laatikon mukana. -93-mallissa on vielä tuo AW-4, jossa ei ainakaan minulla ole poiskytkentämahdollisuutta. -93 poikkeaa muuten mm. sähköiltään jonkin verran -94:stä. Ei välttämättä huono asia, mutta ero kuitenkin.
Kyyti tuossa vajaa 200tkm ajetussa -93:ssa on erittäin hiljainen ja mukava ja toisessa taas erittäin pintakova ja rämisevä...
Aiemmin alla on ollut mm. HDJ80, mutta sen ylläpitokulut oli ihan toista kokoluokkaa kuin näissä bensa-autoissa. Kulutus sillä oli 12litran luokkaa, kun Jeepillä pääsee vähemmällä jatkuvassa ajossa. Tietysti kun metsään innostuu menemään, niin kulutus pompsahtaa...

Varaosahinnat Jeepille on inhimilliset. Toyotan omistaneet puhuvat varaosahinnoista pelonsekainen väre äänessä.

Itse en ole ollenkaan ihastunut noihin -93-95 vuosimallien takajarruihin. Levyt sinne tulee, kunhan saan sopivat osat kasaan. Ei kuitenkaan niillä pikku käsijarrurummuilla, vaan kunnollisilla puristimilla.
On ne vaihtokelpoiset!Jorma kirjoitti:Onko ZJ:tä sitten molemmilla? Kaikissa lienee Dana 30? Onko kukaan kokeillut onko vakionopeusnivelillä ja avoristikoilla olevat vetarit vaihtokelpoisia keskenään?jussi_r kirjoitti:.. ainakin yhdellä kaverilla on kuutos-Grandissa avoristikot edessä..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Terve
Ilmastoinnin kitinä VOI olla remmin ääntä, mutta voi olla myös laakerin kuivuutta. Uus kompura on rahalla saatavana, ta voit poistaa jos et arvele hikoilevasi Suomen kesässä.
Takalasin pyyhkijän moottorin on vaihto-osa, helppo vaihtaa itsekin. Ei kannata korjata.
Nuljuminen tarkoittanee heikoa suuntavakavuutta. Tää on minusta lähinnä ominaisuus, ja riippuu renkaista ja paineista. Ei Jeepistä koskaan tule Volvomaisen junamaista peliä. No, eipä nukahda yhtä helposti.
Grandi on erinomainen peli, suosittelen. Toisaalta taas, laitteessa ei ole runkoa, ja sähköjä on aika paljon. Eli: ei kovin helposti muokattava metsäpeliksi, eikä kestä kahlailua. Mutta erinomainen ajettava maastossa ja maantiellä.
Ite olen ajellut Granida jo 10 vuotta enkä (kovin usein) haaveile vaihdosta. Seuraava peli vois kyllä olla G-Mersu...
Urkki
Ilmastoinnin kitinä VOI olla remmin ääntä, mutta voi olla myös laakerin kuivuutta. Uus kompura on rahalla saatavana, ta voit poistaa jos et arvele hikoilevasi Suomen kesässä.
Takalasin pyyhkijän moottorin on vaihto-osa, helppo vaihtaa itsekin. Ei kannata korjata.
Nuljuminen tarkoittanee heikoa suuntavakavuutta. Tää on minusta lähinnä ominaisuus, ja riippuu renkaista ja paineista. Ei Jeepistä koskaan tule Volvomaisen junamaista peliä. No, eipä nukahda yhtä helposti.
Grandi on erinomainen peli, suosittelen. Toisaalta taas, laitteessa ei ole runkoa, ja sähköjä on aika paljon. Eli: ei kovin helposti muokattava metsäpeliksi, eikä kestä kahlailua. Mutta erinomainen ajettava maastossa ja maantiellä.
Ite olen ajellut Granida jo 10 vuotta enkä (kovin usein) haaveile vaihdosta. Seuraava peli vois kyllä olla G-Mersu...
Urkki
Löytyy 93-96 omistajan käsikirjaa + lisäosaa koskien muistinappeja ovessa ja kakennappeja aurinkolipassa!!isomela kirjoitti: Käyttöohjekirja ois mukava saada suomenkielisenä tai jos sellaista ei löydy niin edes englanniksi. Saa tarjota.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
ZJ:n koiraverkko
-97 mallin originaali koiraverkko (koiraeste, on sen verran vahvaa lankaa) löytyy tarpeettomana. Jos kiinnostut niin heitä yv tai soita 040 5055190
Harri