GC LIMITED 2.7 CRD - Ohjaustehostimen letkujen liittimet

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Reijo
Viestit: 3
Liittynyt: 09.04.2010. 22:51
Paikkakunta: Vaasa

GC LIMITED 2.7 CRD - Ohjaustehostimen letkujen liittimet

Viesti Kirjoittaja Reijo » 22.05.2010. 0:00

Moi!

Olen täällä ihan keltanokka. Olen sekaantunut pari kuukautta sitten otsikon mukaiseen 2003 malliseen Jeepiin. Sen jälkeen onkin ollut paljon uutta opeteltavaa.

Jäähdytin vaihdettiin myyjäliikkeen laskuun uuteen viime tiistaina. Jäähdyttimen alaosassa sijaitsevan vaihdelaatikon öljyletkun liittimestä oli tihkunut jäähdytysnestettä. Vaihdon jälkeen alkoi aiemman jäähdytysnesteen sijasta tippua tänään jäähdyttimen alle punaista öljyä. Vein auton takaisin merkkihuoltoon, joka jäähdyttimen vaihdon oli tehnyt. Paikalla ei ollut yhtään Jeep-asentajaa, jonka vuoksi ei varmasti päästy selville asiasta.

Vaikutti pikaisesti tutkien kuitenkin siltä, että jäähdyttimen puhaltimen alle kytketyt ohjaustehostimesta tulevat öljyputket vuotivat liitoksistaan. Putkien kierreliittimet oli kyllä kiristetty lujaan puhaltimen alle, mutta putket pääsivät liikkumaan liittimien sisällä vähän joka suuntaan.

Mikä noiden kalliilta kuulostaneiden liittimien konstruktio oikein on? Isompi ruuvattiin auki ja ihmeteltiin sitä. Ei tunteneet paikalla olleet BMW:n ja MB:n asentajatkaan sellaista.

Paksumman putken hinta muuten oli jotain kahdensadan päälle...