Olen harkitsemassa tuollaista 96-98 vuosimallin grand cherokeen ostamista 4 litraisella koneella ja limited varustelutasolla. Jeeppi tulisi veneen veturiksi ja mökkiautoksi jolla pitäisi päästä ajelemaan syvässä lumessa ja saada kuljeteltua tavaraa. Lisäksi se toimisi harrasteautona jolla voisi vähän ajaa kevyttä offroadia
Muutamia kysymyksiä on tullut mieleen johon ehkä voisin saada tietoa täältä
Ovatko nuo laadultaan minkälaisia ja onko niissä tietynlaisia tyyppivikoja jotka olisi hyvä tietää?
Paljonko tuollainen 4 litrainen kuluttaa maantieajossa ja kuinka paljon kylällä pyörittelyssä jos ajelee rauhallisesti, mutta entäpä jos ajaa hieman urheilullisemmin?
Onko voimansiirroissa, jotain sellaista, jota pitää välttää?
Onko takana jonkinlainen kitkalukko?
Minkälainen tuo nelivetosysteemi on?
Minkälaiset maasto-ominaisuudet noissa on?
Minkälainen äänentoisto järjestelmä noissa on vakiona?(olen kuullut että niissä olisi hyvä)
Minkälainen pommi olisi ostaa yli 200 tuhatta ajettu kyseinen jeeppi?
Jeep grand cherokee zj 96-98
-
Re: Jeep grand cherokee zj 96-98
Kohta 1. Laatu on amerikkalaista. Sen kanssa tulee toimeen, mutta kun ei uudesta autosta ole kyse, niin tämä ei ole mikään ongelma.maasturimies kirjoitti:Olen harkitsemassa tuollaista 96-98 vuosimallin grand cherokeen ostamista 4 litraisella koneella ja limited varustelutasolla. Jeeppi tulisi veneen veturiksi ja mökkiautoksi jolla pitäisi päästä ajelemaan syvässä lumessa ja saada kuljeteltua tavaraa. Lisäksi se toimisi harrasteautona jolla voisi vähän ajaa kevyttä offroadia
Muutamia kysymyksiä on tullut mieleen johon ehkä voisin saada tietoa täältä
Ovatko nuo laadultaan minkälaisia ja onko niissä tietynlaisia tyyppivikoja jotka olisi hyvä tietää?
Paljonko tuollainen 4 litrainen kuluttaa maantieajossa ja kuinka paljon kylällä pyörittelyssä jos ajelee rauhallisesti, mutta entäpä jos ajaa hieman urheilullisemmin?
Onko voimansiirroissa, jotain sellaista, jota pitää välttää?
Onko takana jonkinlainen kitkalukko?
Minkälainen tuo nelivetosysteemi on?
Minkälaiset maasto-ominaisuudet noissa on?
Minkälainen äänentoisto järjestelmä noissa on vakiona?(olen kuullut että niissä olisi hyvä)
Minkälainen pommi olisi ostaa yli 200 tuhatta ajettu kyseinen jeeppi?
Tyyppivika: oikean puolen takapyörän laakeri. Tyyppivikoja löytyy, kun lukee vanhat ketjut läpi...
Kohta 2. Jatkuva keskikulutus minulla nyt vuoden päivät 12,8l/100km. Ja on erittäin sekalaista ajoa. Vähemmällä pääsee matkassa ja enemmän vie pikkupyörityksessä. Just viikonloppuna vetäisin 650km reissun trailerin kanssa: Mennessä tyhjä telitraileri ja kulutus 14,2, takaisin tullessa kyydissä 2tn autoa niin kulutus oli 18,5. Koko reissun keskikulutus 16,4. Auto kyllä tunnistaa jo mäet hyvin tuolla kuormalla... Ei tarvitse pidemmissä nousuissa enää yrittää yli 75 nopeuksia: Poljin on lattiassa ja pysyy.
Kohta 3 ja 4. Takana on kitka, Yleensä, mutta ilmeisesti poikkeuksiakin löytyy? Itse en pidä jakolaatikon etuvedon viskolukosta, mutta on se vaivaton ja tiellä/liukkaalla myös toimiva.
Kohta 5. Maastossa menee mukavasti, jos ei(vakioautolla) älyttömyyksiin ryhdy
Kohta 6. Omat Grandit on -93-95 väliltä, niin en osaa noiden äänentoistosta mitään sanoa. Omassa Limitedissä jonkinlainen(Infinity) ja Laredossa kelvollinen, mutta vanha ja itse kasattu.
Kohta 7. 200t ajettu auto voi olla pommi, siihen kun vaikuttaa edellisten omistajien tekoset enemmän kuin auto. Jos hyvin pidetyn saa käsiinsä, niin on hyvä peli.
Normaaliajossa tuo kuutonen on aivan riittävä kone, mutta jos trailerihommia harrastaisin enemmän, niin kasi, tai stroukkaus olisi edessä. Samoin, jos ajotyyli olisi urheilullisempi.