Jeep GC-06 3,0 crd

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
caesar
Viestit: 4
Liittynyt: 05.01.2009. 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Jeep GC-06 3,0 crd

Viesti Kirjoittaja caesar » 19.02.2009. 13:43

Hei!
Omistan yllä mainitun ajopelin ja olisin kovin kiitollinen jos saisin kuulla kokeneempien jeepistien kommentteja öljyjen vaihtoväleistä.
Jeepilläni on ajettu tällä hetkellä 130.000 km ja moottoriöljyä ja suodinta olen vaihtanut aina siinä 20.000 km kohdalla. Jossain vaiheessa tulisi vaihtaa myös automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Ohjekirja eikä autokeskus anna mitään vaihtoväliä laatikon öljyille muuta kun "tarvittaessa". Olen kuullut muutaman sanoneen ettei automaatti vaihteistoon tulisi ikinä vaihtaa öljyjä, koska sillä seurauksena on useasti koko aski hajonnut. Onkohan jotain perää tuollaisessa. Autooni ei ole koskaan myöskään vaihdettu jakovaihteiston eikä vetopyörästön öljyjä (ohjekirja 45.000km välein???) Ajan vuodessa 90% maantiellä ja 10% olosuhteissa jossa tarvitsen hitaampaa välitystä. Noissa jeepeissähän on kone ja automaattilaatikko mesen valmistama. Olen hyvin kiitollinen jos voitte auttaa näissä kysymyksissä ja kuulisin käyttäjien kokemukset.
Jeep Grand Cherokee 3,0 crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 19.02.2009. 13:46

Joo, Moparin suositus (ja taitaa olla Mersunkin) on että vaihdetaan tarvittaessa!!!

Jakolaatikon öljyt kannattaa vaihtaa vaikka liian usein, öljy halvempaa kuin se progressiivinen kytkin (lue lisää siitä: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=15 , tai soitto mulle, puhelinnumero löytyy nettikaupan yhteystiedoista) !!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WJ
Viestit: 9
Liittynyt: 26.07.2008. 23:48
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Jeep GC-06 3,0 crd

Viesti Kirjoittaja WJ » 21.02.2009. 19:56

caesar kirjoitti:Hei!
Omistan yllä mainitun ajopelin ja olisin kovin kiitollinen jos saisin kuulla kokeneempien jeepistien kommentteja öljyjen vaihtoväleistä.
Jeepilläni on ajettu tällä hetkellä 130.000 km ja moottoriöljyä ja suodinta olen vaihtanut aina siinä 20.000 km kohdalla. Jossain vaiheessa tulisi vaihtaa myös automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Ohjekirja eikä autokeskus anna mitään vaihtoväliä laatikon öljyille muuta kun "tarvittaessa". Olen kuullut muutaman sanoneen ettei automaatti vaihteistoon tulisi ikinä vaihtaa öljyjä, koska sillä seurauksena on useasti koko aski hajonnut. Onkohan jotain perää tuollaisessa. Autooni ei ole koskaan myöskään vaihdettu jakovaihteiston eikä vetopyörästön öljyjä (ohjekirja 45.000km välein???) Ajan vuodessa 90% maantiellä ja 10% olosuhteissa jossa tarvitsen hitaampaa välitystä. Noissa jeepeissähän on kone ja automaattilaatikko mesen valmistama. Olen hyvin kiitollinen jos voitte auttaa näissä kysymyksissä ja kuulisin käyttäjien kokemukset.
Minulla on itsellä -03 mersun konella ja laatikolla varustettu Jeeppi, siitä hajosi laatikko juuri sen vuoksi kun ei ollut vaihdettu öljyjä aikanaan. Siinä uudemmassa on täysin sama laatikko (722270) jos haluat laittaa muuta kuin orkkis öljyä laatikkoon Mobilin öljy on tyypiltään ATF 3353 (MB merkkiliikkeet käyttää kaikissa 5 vaihteisissa automaateissa)

Motojussi
Viestit: 3
Liittynyt: 19.01.2009. 19:56
Paikkakunta: Karttula

Öljynvaihto kannattaa aina.

Viesti Kirjoittaja Motojussi » 25.02.2009. 17:39

Moikka.
Mielestäni öljyjä ei koskaan vaihdeta liian usein. Sekin on tietysti parenpi kuin liian harvoin vaihdettu. Enempi olen puuhastellut isompien automaattien ja ns: nestevaihteistojen parissa. Tänäkin talvena muutama tapaus, kun pakkaset tulivat niin vaihteet hävisi totaalisesti. Kone vaan halliin sulamaan ja uudet öljyt lootaan niin johan alkoi taas pelittää. Vesi on pahin, kun sitä kondensoituu talvella laatikkoon niin eipä pakkasella enää hienot sähköventtiilit pelaakaan.
Isommissa koneissahan on aina vaihdettava suodatin ja imusiivilä putsattava öljynvaihdon yhteydessä, joka tehdään n. 1000-2000 tunnin välein.
Aina kannattaa öljyä vaidettaessa tutkia vanha öljy, että mitä sieltä tulee mukana. (vettä, rautaa, "asentajankultaa")
Jos kylmänä tuntuu että laatikko tuntuu vaihtavan hitaasti, niin ensimmaisenä kannattaa kokeilla vaihtaa öljyt.
Omassa XJ-90 jonka vasta alkuvuodesta hommasin, vaihdoin lootaan öljyt, ja ainakin mielestäni se pelaa virkeämmin. Vanha öljy oli aika harmaata, siis vetistä. Se suodatin näissä Jeepeissä tuntuu olevan aika kallis (n. 90€), mutta eihän sillä rahalla vielä mitään lootaa rempata.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Öljynvaihto kannattaa aina.

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.02.2009. 17:52

Motojussi kirjoitti: Se suodatin näissä Jeepeissä tuntuu olevan aika kallis (n. 90€),
Mistäs oot suodattimes hankkinu?? Aika kallis AW-4:n suodatin, tuossa 52,- sisältäen tiivisteen (mitä ei merkkiliikkeestä edes saa):
http://www.jamant.fi/vaihteistosuodatin ... p-987.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KJ
Viestit: 44
Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja KJ » 01.03.2009. 8:48

mesen 722.xx laatikkoihin vaihetaan mesen korjaamolla ensimmäisen kerran 60.000 öljyt ja sen jälkeen 120000 välein (ja mesestä löytyy yleensä turbiinista proppu )
tämä siis pätee ammattiliikenteessä olevia autoja en tiedä henkilö auto puolen juttuja.

Voima
Viestit: 7
Liittynyt: 30.04.2010. 19:55
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Voima » 04.06.2010. 17:42

Itse vaihdoin hiljattain -02 GC 4.7 / 545RFE laatikko öljyt, suodattimet maksoi 17 € imu ja paluusuodatin sekä pohjan tiiviste,niitä löytyy Kaikista alan liikkeistä,ei niitä tarvi maahantuojalta ostaa.

Kirjoita vastaus