Jeep GC-06 3,0 crd
Jeep GC-06 3,0 crd
Hei!
Omistan yllä mainitun ajopelin ja olisin kovin kiitollinen jos saisin kuulla kokeneempien jeepistien kommentteja öljyjen vaihtoväleistä.
Jeepilläni on ajettu tällä hetkellä 130.000 km ja moottoriöljyä ja suodinta olen vaihtanut aina siinä 20.000 km kohdalla. Jossain vaiheessa tulisi vaihtaa myös automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Ohjekirja eikä autokeskus anna mitään vaihtoväliä laatikon öljyille muuta kun "tarvittaessa". Olen kuullut muutaman sanoneen ettei automaatti vaihteistoon tulisi ikinä vaihtaa öljyjä, koska sillä seurauksena on useasti koko aski hajonnut. Onkohan jotain perää tuollaisessa. Autooni ei ole koskaan myöskään vaihdettu jakovaihteiston eikä vetopyörästön öljyjä (ohjekirja 45.000km välein???) Ajan vuodessa 90% maantiellä ja 10% olosuhteissa jossa tarvitsen hitaampaa välitystä. Noissa jeepeissähän on kone ja automaattilaatikko mesen valmistama. Olen hyvin kiitollinen jos voitte auttaa näissä kysymyksissä ja kuulisin käyttäjien kokemukset.
Omistan yllä mainitun ajopelin ja olisin kovin kiitollinen jos saisin kuulla kokeneempien jeepistien kommentteja öljyjen vaihtoväleistä.
Jeepilläni on ajettu tällä hetkellä 130.000 km ja moottoriöljyä ja suodinta olen vaihtanut aina siinä 20.000 km kohdalla. Jossain vaiheessa tulisi vaihtaa myös automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Ohjekirja eikä autokeskus anna mitään vaihtoväliä laatikon öljyille muuta kun "tarvittaessa". Olen kuullut muutaman sanoneen ettei automaatti vaihteistoon tulisi ikinä vaihtaa öljyjä, koska sillä seurauksena on useasti koko aski hajonnut. Onkohan jotain perää tuollaisessa. Autooni ei ole koskaan myöskään vaihdettu jakovaihteiston eikä vetopyörästön öljyjä (ohjekirja 45.000km välein???) Ajan vuodessa 90% maantiellä ja 10% olosuhteissa jossa tarvitsen hitaampaa välitystä. Noissa jeepeissähän on kone ja automaattilaatikko mesen valmistama. Olen hyvin kiitollinen jos voitte auttaa näissä kysymyksissä ja kuulisin käyttäjien kokemukset.
Jeep Grand Cherokee 3,0 crd limited
Joo, Moparin suositus (ja taitaa olla Mersunkin) on että vaihdetaan tarvittaessa!!!
Jakolaatikon öljyt kannattaa vaihtaa vaikka liian usein, öljy halvempaa kuin se progressiivinen kytkin (lue lisää siitä: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=15 , tai soitto mulle, puhelinnumero löytyy nettikaupan yhteystiedoista) !!
Jakolaatikon öljyt kannattaa vaihtaa vaikka liian usein, öljy halvempaa kuin se progressiivinen kytkin (lue lisää siitä: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=15 , tai soitto mulle, puhelinnumero löytyy nettikaupan yhteystiedoista) !!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep GC-06 3,0 crd
Minulla on itsellä -03 mersun konella ja laatikolla varustettu Jeeppi, siitä hajosi laatikko juuri sen vuoksi kun ei ollut vaihdettu öljyjä aikanaan. Siinä uudemmassa on täysin sama laatikko (722270) jos haluat laittaa muuta kuin orkkis öljyä laatikkoon Mobilin öljy on tyypiltään ATF 3353 (MB merkkiliikkeet käyttää kaikissa 5 vaihteisissa automaateissa)caesar kirjoitti:Hei!
Omistan yllä mainitun ajopelin ja olisin kovin kiitollinen jos saisin kuulla kokeneempien jeepistien kommentteja öljyjen vaihtoväleistä.
Jeepilläni on ajettu tällä hetkellä 130.000 km ja moottoriöljyä ja suodinta olen vaihtanut aina siinä 20.000 km kohdalla. Jossain vaiheessa tulisi vaihtaa myös automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Ohjekirja eikä autokeskus anna mitään vaihtoväliä laatikon öljyille muuta kun "tarvittaessa". Olen kuullut muutaman sanoneen ettei automaatti vaihteistoon tulisi ikinä vaihtaa öljyjä, koska sillä seurauksena on useasti koko aski hajonnut. Onkohan jotain perää tuollaisessa. Autooni ei ole koskaan myöskään vaihdettu jakovaihteiston eikä vetopyörästön öljyjä (ohjekirja 45.000km välein???) Ajan vuodessa 90% maantiellä ja 10% olosuhteissa jossa tarvitsen hitaampaa välitystä. Noissa jeepeissähän on kone ja automaattilaatikko mesen valmistama. Olen hyvin kiitollinen jos voitte auttaa näissä kysymyksissä ja kuulisin käyttäjien kokemukset.
Öljynvaihto kannattaa aina.
Moikka.
Mielestäni öljyjä ei koskaan vaihdeta liian usein. Sekin on tietysti parenpi kuin liian harvoin vaihdettu. Enempi olen puuhastellut isompien automaattien ja ns: nestevaihteistojen parissa. Tänäkin talvena muutama tapaus, kun pakkaset tulivat niin vaihteet hävisi totaalisesti. Kone vaan halliin sulamaan ja uudet öljyt lootaan niin johan alkoi taas pelittää. Vesi on pahin, kun sitä kondensoituu talvella laatikkoon niin eipä pakkasella enää hienot sähköventtiilit pelaakaan.
Isommissa koneissahan on aina vaihdettava suodatin ja imusiivilä putsattava öljynvaihdon yhteydessä, joka tehdään n. 1000-2000 tunnin välein.
Aina kannattaa öljyä vaidettaessa tutkia vanha öljy, että mitä sieltä tulee mukana. (vettä, rautaa, "asentajankultaa")
Jos kylmänä tuntuu että laatikko tuntuu vaihtavan hitaasti, niin ensimmaisenä kannattaa kokeilla vaihtaa öljyt.
Omassa XJ-90 jonka vasta alkuvuodesta hommasin, vaihdoin lootaan öljyt, ja ainakin mielestäni se pelaa virkeämmin. Vanha öljy oli aika harmaata, siis vetistä. Se suodatin näissä Jeepeissä tuntuu olevan aika kallis (n. 90€), mutta eihän sillä rahalla vielä mitään lootaa rempata.
Mielestäni öljyjä ei koskaan vaihdeta liian usein. Sekin on tietysti parenpi kuin liian harvoin vaihdettu. Enempi olen puuhastellut isompien automaattien ja ns: nestevaihteistojen parissa. Tänäkin talvena muutama tapaus, kun pakkaset tulivat niin vaihteet hävisi totaalisesti. Kone vaan halliin sulamaan ja uudet öljyt lootaan niin johan alkoi taas pelittää. Vesi on pahin, kun sitä kondensoituu talvella laatikkoon niin eipä pakkasella enää hienot sähköventtiilit pelaakaan.
Isommissa koneissahan on aina vaihdettava suodatin ja imusiivilä putsattava öljynvaihdon yhteydessä, joka tehdään n. 1000-2000 tunnin välein.
Aina kannattaa öljyä vaidettaessa tutkia vanha öljy, että mitä sieltä tulee mukana. (vettä, rautaa, "asentajankultaa")
Jos kylmänä tuntuu että laatikko tuntuu vaihtavan hitaasti, niin ensimmaisenä kannattaa kokeilla vaihtaa öljyt.
Omassa XJ-90 jonka vasta alkuvuodesta hommasin, vaihdoin lootaan öljyt, ja ainakin mielestäni se pelaa virkeämmin. Vanha öljy oli aika harmaata, siis vetistä. Se suodatin näissä Jeepeissä tuntuu olevan aika kallis (n. 90€), mutta eihän sillä rahalla vielä mitään lootaa rempata.
Re: Öljynvaihto kannattaa aina.
Mistäs oot suodattimes hankkinu?? Aika kallis AW-4:n suodatin, tuossa 52,- sisältäen tiivisteen (mitä ei merkkiliikkeestä edes saa):Motojussi kirjoitti: Se suodatin näissä Jeepeissä tuntuu olevan aika kallis (n. 90€),
http://www.jamant.fi/vaihteistosuodatin ... p-987.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1