KJ Cherokee 2" lisäpalakorotus..
KJ Cherokee 2" lisäpalakorotus..
Katsellut noita 2" palakorotuksia niin mitä eroja alustassa on bensan ja dieselin välillä kun lähes kaikissa lukee ettei sovi dieseliin..
Kyseessä siis -02 CRD KJ Cherokee..
Ja onko ihmisillä millaset kokemukset noista palakorotuksista KJ:n alla?
Kyseessä siis -02 CRD KJ Cherokee..
Ja onko ihmisillä millaset kokemukset noista palakorotuksista KJ:n alla?
Jostain luin, että Dieseliä ei voi korottaa etupäästä kuin 1,5". En tiedä mikä rajoittaa.
Ei kannata mitään palakorotuksia laittaa. Uudet TUV hyväksytyt +40mm jouset saa reilulla 200:lla.
http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegun ... 11f269f1ba
Mulla on tuollaiset alla, tosin 3.7 bensakone. Mutta pitäis sopia myös dieseliin.
Ei kannata mitään palakorotuksia laittaa. Uudet TUV hyväksytyt +40mm jouset saa reilulla 200:lla.
http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegun ... 11f269f1ba
Mulla on tuollaiset alla, tosin 3.7 bensakone. Mutta pitäis sopia myös dieseliin.
Diisselin keula painaa enempi kuin bensan, joten 40mm korotusta diisseliin ei noilla saa. Diisseliäkin voi korottaa 2,5 tuumaa, jos enempi, on vaarana, että kuskinpuolen etuvetari rupeaa hankaamaan siihen sisempään "kuppiin" siis siihen jossa laakeri sijaitsee. Johtuu siitä, että diisselissä kuskinpuolen etuvetari on lyhyempi kuin bensassa. Ovat jenkeissä (kyllä, näitä on myyty jenkeissäkin diisselikoneella) sorvanneet siitä "kupista" reunaa matalammaksi, jolloin vetari mahtuu olemaan.
Tämä netin keskustelu palstoilta luettua, joten "tee jos uskallat"
Tämä netin keskustelu palstoilta luettua, joten "tee jos uskallat"

En muistellut rengasta vaan nimenomaan jousitusta. Mutta oltiin molemmat väärässä. AKEn sivuilta:
Auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen (779/98 ) 15 §:n mukaan muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alus-tan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. M1- ja N1-luokan auton korkeutta saadaan jousitusmuutoksilla muuttaa enintään 51 mm tai M1G- ja N1G-luokan auton 77 mm. Maavaran on muutoksen jälkeen ol-tava, auton ollessa kuormaamaton, niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm (kaikista auton osista, myös pakoputkesta).
Eli henkilöauton jousitusta saa muuttaa 51mm ja maastoauton 77mm, siis 3 tuumaa. Pakko varmaan hakea jostain vielä tuuman lisäpalikat
Auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen (779/98 ) 15 §:n mukaan muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alus-tan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. M1- ja N1-luokan auton korkeutta saadaan jousitusmuutoksilla muuttaa enintään 51 mm tai M1G- ja N1G-luokan auton 77 mm. Maavaran on muutoksen jälkeen ol-tava, auton ollessa kuormaamaton, niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm (kaikista auton osista, myös pakoputkesta).
Eli henkilöauton jousitusta saa muuttaa 51mm ja maastoauton 77mm, siis 3 tuumaa. Pakko varmaan hakea jostain vielä tuuman lisäpalikat
