KJ:n kamper ja kaster

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

KJ:n kamper ja kaster

Viesti Kirjoittaja Aapo » 08.09.2010. 23:09

Nyt kun on tuo korotus alla, niin renkaiden suuntaus kiinnitti huomiota. Camber ja Casterkulmathan säädetään muuttamalla alatukivarren kiinnityspisteitä. Jos muistan oikein, niin alatukivarren etu ja takakiinnikkeet olivat ennen korotusta noin keskikohdissaan. Nyt ne on Pärnäsen korjaamolla säädetty siten, että etukiinnitys on kiristetty täysin ulos ja takakiinnitys täysin sisään.

Onko oikein? Oma pähkäilyni sanoisi, että pitäisi olla juuri päinvastoin. :roll:

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 09.09.2010. 11:19

No väärinhän ne on laitettu. Takimmaista pulttia kun säätää ulospäin Caster kulma kasvaa. Ja kun molempia säätää ulospäin niin Camber kasvaa. Onkohan siinä nyt Casteria ollenkaan? Palauttaako ratti kurvin jälkeen?
Mullakin oli kaikki kulmat laitettu korjaamolla ihan päin metsiä. Sääsin itse kaikki uudestaan. Ei se mitään hiukkastiedettä ole, eikä tosiaankaan tarvitse mitään laaseri-tietokone-hilavitkuttimia.
Jos säädät itse, niin muista säätää auraus aina viimeksi. Koska se muuttuu kun noihin tukivarren kiinnityksiin koskee.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 09.09.2010. 12:34

No just.:evil:

Onko sulla etu ja taka kiinnitys nyt täysin ulkona vai miten? Sais vähä osviittaa...

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 09.09.2010. 14:12

Etukiinnitys on melko keskellä. Takakiinnitys on hieman keskikohdasta ulospäin. Ajattelin kyllä vielä käydä jossain toisella korjaamolla ottamassa lukemat ylös, mutta en anna koskea mihinkään pultteihin. Hienosäädän sitten itse jos on tarvis.

KJ
Viestit: 44
Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja KJ » 11.09.2010. 8:21

mihinkäs arvoihin pitää säätää jos korotukset laittaa ei armaankaan tehtaan säätöihin ?
:-) niin on ne laaserit helpommat kun luotilagat ja astemitat
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Pyörän kulmien säätö!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 11.09.2010. 10:51

Kyllä alan osaavan yrityksen pitäisi kulmat helposti saada säädettyä oikein mittalaitteila?

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Re: Pyörän kulmien säätö!

Viesti Kirjoittaja Aapo » 11.09.2010. 16:37

ImacInnes kirjoitti:Kyllä alan osaavan yrityksen pitäisi kulmat helposti saada säädettyä oikein mittalaitteila?

t.Ismo Ämmä
Niinhän sitä luulis... :roll: Huoh!

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 13.09.2010. 9:37

KJ kirjoitti:mihinkäs arvoihin pitää säätää jos korotukset laittaa ei armaankaan tehtaan säätöihin ?
:-) niin on ne laaserit helpommat kun luotilagat ja astemitat
Kyllä ne tehtaan säädöt on ihan hyvä lähtökohta vielä tuollaisella 2" korotuksella. Isommalla nostolla kannattaa ehkä jättää molemmat kamper ja kaster vähän pienemmiksi.
Ongelma noitten laasereitten kanssa on, ettei asentajat viitsi enää ajatella. Luottavat vain sokeasti siihen tietokoneeseen, ja silloin niitä virheitä syntyy. Vanhoilla meneteilmillä joutuu sentään vähän miettimään mitä tekee.

Kirjoita vastaus