
Grand cherokeen moottorilla miljoona kilometriä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10.12.2009. 19:26
- Paikkakunta: Oulu
Grand cherokeen moottorilla miljoona kilometriä
Oulussa paikallinen taksiyrittäjä on ajanut mersun 2,7 cdi (crd 2004) moottorilla 1 000 000 km: http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml Hyvin kestää mersun diisseli mutta kestääkö jeepin muu tekniikka? 

CJ-7 SBC -83
Grand cherokee 2,7 crd limited -02
Grand cherokee 2,7 crd limited -02
Tuolla on juttua -95 Grand Cherokeesta missä vajaat 500 000 mailia mittarissa eli noin 800 000km. Kone 4L suora kutonen.
http://www.allpar.com/old/robinson.html
http://www.allpar.com/old/robinson.html
On sita miljoona rikottu muillakin kun ikuisiksi kehutuilla nokivasaroilla.
Tässä bensakoneella oleva Volvo. Eikä isompia remontteja tehty...
http://www.enemmankuinauto.fi/?p=431
Tässä bensakoneella oleva Volvo. Eikä isompia remontteja tehty...
http://www.enemmankuinauto.fi/?p=431
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Jeeppifoorumilla tullut vastaan 500-600 tuhannen mailin lukemia Jeepin kutosissa. Ite kävin koeajamassa reilu pari vuotta sitten XJ:tä kaadetun tilalle ostaessani '91 vuosimallin vekotinta missä oli muistaakseni 470tkm mittarissa.. juuri leimattu ja päästöt täydelliset, ja kulki siinä missä 200tkm (sisään)ajetutkin 
Orkkistekniikalla kuulemma eikä kone- tai laatikkoremppoja tehty. Mun piti vaihtaa kansi vanhasta koneesta uuteen kun termarikopan pultit katkesi kanteen enkä jaksanut ropata niitä ulos, toisessa padassa 260tkm ja toisessa ~210tkm, molemmissa oli vielä hoonausjäljet selvästi näkyvissä. Nuo onkin ikiliikkujia kun öljyt, tulpat johdot yms. perusjutut hoitaa säännöllisesti.
Jotenkin uudemmat koneet mietityttää, toki sisuskalut voi kestää mutta kalliita on uusien dieselien suutin-, pumppu- ja imusarjarempat esim.
Eikä ne bensavehkeet sen kummempia.. milloinkahan keksivät tehdä sylinterikansiakin muovista? 

Orkkistekniikalla kuulemma eikä kone- tai laatikkoremppoja tehty. Mun piti vaihtaa kansi vanhasta koneesta uuteen kun termarikopan pultit katkesi kanteen enkä jaksanut ropata niitä ulos, toisessa padassa 260tkm ja toisessa ~210tkm, molemmissa oli vielä hoonausjäljet selvästi näkyvissä. Nuo onkin ikiliikkujia kun öljyt, tulpat johdot yms. perusjutut hoitaa säännöllisesti.
Jotenkin uudemmat koneet mietityttää, toki sisuskalut voi kestää mutta kalliita on uusien dieselien suutin-, pumppu- ja imusarjarempat esim.


'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä