Gran Cherokeen ajovaloumpion irroitus
Gran Cherokeen ajovaloumpion irroitus
Terve! Voisiko joku kertoa miten irroitetaan ajovaloumpio parkkivalon polttimon vaihtoa varten.Paikallisessa merkkiliikkeessä sanotiin että ko.toimenpidettä varten umpio on irroitettava. Mutta eivät kertoneet miten.Onko yleensä mahdollista ilman erikoisvälineitä?Auto on siis Gran Cherokee 2002.
Irroita ne kaksi pystyssä olevaa pulttia (ne on pitkiä), sen jälkeen vain vetoa, tulee koko hässäkkä mukana, polttimot löytyy sieltä takaa (älä, oikeesti vai
, sielläkö ne onkin
)!!
Edittiä: niitä ruuveja on vain YKSI, muistin väärin, kun on jonkun aikaa kun viimeksi on tarvinnut irroittaa umpiota, niin sekoittaa kiinnityksiä GM:n vastaaviin, niissä on kaksi samanlaista ruuvia!!



Edittiä: niitä ruuveja on vain YKSI, muistin väärin, kun on jonkun aikaa kun viimeksi on tarvinnut irroittaa umpiota, niin sekoittaa kiinnityksiä GM:n vastaaviin, niissä on kaksi samanlaista ruuvia!!
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JAMANT, muokattu yhteensä 10 kertaa
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kiitos Jamant nopeasta vastauksesta! Ei vaan umpio vielä irronnut. En löydä kuin yhden tosipitkän pultin. Missä se toinen piileksii?Avasin sen pitkän ja varmuudeksi kokeilin vielä paria lyhyempääkin mutta tukevasti pysyy umpio paikallaan.Tämä ainoa löytämäni on siinä umpion päällä melko keskellä n.150mm pitkä.
No hitsi, olisko sitten ollu vaan yksi ruuvi, (jos on kaksi ruuvia, ne on samanlaisilla kannoilla)?? Mutta silti täytyy käyttää yllättävän paljon voimaa suoraan eteenpäin vetämällä, siellä on muistaakseni kolme palloniveltä jotka pitäis saada vetämällä irti!! Kun umpio on irti, laita jotain vaseliinia niihin pallojen pesiin, menee helpommin takaisin ja irtoaa taas ensikerralla helpommin!!ode kirjoitti:Kiitos Jamant nopeasta vastauksesta! Ei vaan umpio vielä irronnut. En löydä kuin yhden tosipitkän pultin. Missä se toinen piileksii?Avasin sen pitkän ja varmuudeksi kokeilin vielä paria lyhyempääkin mutta tukevasti pysyy umpio paikallaan.Tämä ainoa löytämäni on siinä umpion päällä melko keskellä n.150mm pitkä.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ole hyvä!!
Arvaa, oliko mulla kans uskonpuutetta, kun ekan kerran irroitin moista!! Mutta paljon kunnon valon kanssa tutkimista eri suunnista ja lopulta voimaa suoritukseen ja umpio oli irti
!!
Täytyykin editoida tota mun ylempää viestiä, noiden ruuvien määrästä!!
Arvaa, oliko mulla kans uskonpuutetta, kun ekan kerran irroitin moista!! Mutta paljon kunnon valon kanssa tutkimista eri suunnista ja lopulta voimaa suoritukseen ja umpio oli irti


Täytyykin editoida tota mun ylempää viestiä, noiden ruuvien määrästä!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1