Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
Iines
- Viestit: 52
- Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Iines » 15.12.2010. 9:08
Mitkä paikat kannattaa erityisesti tarkistaa kun menee ostamaan 96-98 V8 -Grandia. Lähinnä kiinostaa sellaiset mahdolliset viat jotka ovat kalliita korjata.
-
WinChester
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Viesti
Kirjoittaja WinChester » 17.12.2010. 16:02
Raha ja romut rauhottaa.
-
Iines
- Viestit: 52
- Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Iines » 18.12.2010. 9:07
Jees, Thanks. Kärry on jo ostettu. Tuntuu pelaavan hyvin.
Voimansiirto tuntuu olevan kunnossa "lumitestien" perusteella.
Jotain pientä toki pitää tehdä.
Nyt ihan ensiksi pyöränkulmat pitää säädättää ja perämurikan vuotava tiiviste vaihtaa. Ja vaihtaa tietysti kaikki nesteet ja öljyt.
-
WinChester
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Viesti
Kirjoittaja WinChester » 18.12.2010. 9:48
Ennen perämurikan purkua siitä pitää kuulemma mitata vierintämomentti - luokka pari Nm - jotta sen voi säätää sitten kasatessa samaksi. Muutoin homma menee viduiksi ja tulee ongelmia yleensä liian kireän yoken takia. Kysy Jamantilta tai joltain muulta expertiltä tarkemmin miten se tehdään, tai vie suoraan niille laitettavaksi.
Raha ja romut rauhottaa.
-
Iines
- Viestit: 52
- Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Iines » 18.12.2010. 13:09
Jep. En ajatellut kuitenkaan purkaa murikkaa. Kansi auki ja uusi tiiviste vain.
-
WinChester
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Viesti
Kirjoittaja WinChester » 18.12.2010. 13:53
Niin siis se kopan tiiviste eikä yoken stefa... Aivan. Muista laittaa peräöljynvaihdon yhteydessä se lukkoperän kitkalisäaine mukaan. Muutoin lukko ei toimi tai saattaa jopa mennä rikki. Jos meinaan se lukko on siinä.

Raha ja romut rauhottaa.