2.7 crd kylmäkäynnistys
2.7 crd kylmäkäynnistys
Kylmät tuli ja nyt saa jeeppiä pyörittää kunnolla että pörähtää käyntiin... eli arvatenkin saattais olla ne surullisen kuuluisat O-renkaat pa letkuissa kun päästää ilmaa, hehkut pitäis olla kunnossa, viime talvena vaihdettu. Onko pahat vaihtaa, en ole vielä katsonut sitä systeemiä ja saako siihen jotain valmista sarjaa renkaita?
Niin, on grandi -02
Niin, on grandi -02
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
Re: 2.7 crd kylmäkäynnistys
Mitkä o-renkaat tarkalleen ottaen on kyseessä? Suodattimella olevat vai pumpussa?? Surullisenkuuluisuus ei ole mulle asti yltänyt...pluto64 kirjoitti:ne surullisen kuuluisat O-renkaat pa letkuissa kun päästää ilmaa
Ilmavikaa veikkaisin itselläni mutta miten ihmeessä ilmenee vain kylmällä??
Jostain Kanadalaiselta Jeeppipalstalta lueskelin, että tapaavat laittaa 5 litraa bensaa tankilliseen dieseliä. Laskee jähmettymispistettä. Siellä kun voi joskus olla ihan oikeasti pakkasta. Joku kehui, että -65 Fahrenheittia (jotain -53C) ja saa ajaa muutaman mailin ennen kuin renkaiden maatavasten ollut tasainen kohta alkaa pyöristyä...
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Yksi mersu oli ihan samanlainen. Siinä koneessa menee sellasia muoviletkuja jonka päissä sellaset muoviset klipsut. Ne o-renkaat uusittiin niin rupes toimimaa.
Putket päät oli siinä Commonrail pumpun päällä olevassa siirtopumpussa, Cr pumpussa ja Rail tukin takapäässä. Ei todellakaan kannata pakkasessa tehdä kun meinaa hajota ihan +20c hallissakin ne klipsut ja putket ei kovin helposti taivu. Mersulla maksoi nuo o-renkaat muutaman euron ja kannattaa sipasta vähän rasvaa niihin kun asentaa paikalleen että asettuvat kunnolla kohdalleen.
Putket päät oli siinä Commonrail pumpun päällä olevassa siirtopumpussa, Cr pumpussa ja Rail tukin takapäässä. Ei todellakaan kannata pakkasessa tehdä kun meinaa hajota ihan +20c hallissakin ne klipsut ja putket ei kovin helposti taivu. Mersulla maksoi nuo o-renkaat muutaman euron ja kannattaa sipasta vähän rasvaa niihin kun asentaa paikalleen että asettuvat kunnolla kohdalleen.
No juu, kyllä mä oikein aajttelin. Olen ihan huonelämpötilassa sellaisen yhden pään rikkonut...kozel kirjoitti:Yksi mersu oli ihan samanlainen. Siinä koneessa menee sellasia muoviletkuja jonka päissä sellaset muoviset klipsut. Ne o-renkaat uusittiin niin rupes toimimaa.
Putket päät oli siinä Commonrail pumpun päällä olevassa siirtopumpussa, Cr pumpussa ja Rail tukin takapäässä. Ei todellakaan kannata pakkasessa tehdä kun meinaa hajota ihan +20c hallissakin ne klipsut ja putket ei kovin helposti taivu. Mersulla maksoi nuo o-renkaat muutaman euron ja kannattaa sipasta vähän rasvaa niihin kun asentaa paikalleen että asettuvat kunnolla kohdalleen.

Pitääkin metsästää o-renkaita. Ihan mitä tahansa ei vissiin kannata sinne laittaa?
Moron
Montako o-rengasta järjestelmässä on?? Näkyvissä nyt ainakin 3 + PA-suotimen lähtö.
Mikä muoviplugi on siinä railtangon vieressä? Liittyy PA-järjestelmään, kun on liitetty pumppuun... ilmaukseen?? tietääkö kukaan, kuinka toimii ja voisi hyödyntää.
Minun ilmaustapa on amatöörimäinen paluupuolelta ennen suodattimelle menoa
Montako o-rengasta järjestelmässä on?? Näkyvissä nyt ainakin 3 + PA-suotimen lähtö.
Mikä muoviplugi on siinä railtangon vieressä? Liittyy PA-järjestelmään, kun on liitetty pumppuun... ilmaukseen?? tietääkö kukaan, kuinka toimii ja voisi hyödyntää.
Minun ilmaustapa on amatöörimäinen paluupuolelta ennen suodattimelle menoa

-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.03.2011. 23:55
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Moro,
oli sama vaiva -02 GC:ssä (2.7 CRD) syksyllä jo -7 pakkasessa.
0,5 tuntia Webastolla ja lähti kayntiin alle 5 sek., muuten ei millään.
Korkeapainepumpun tiiviisteet vuotivat sen verran pakkasessa, ettei tarvittavaa (180bar, merkkiliikkeen mukaan, muiden mukaan 200-220 bar) painetta Common Railiin syntynyt, eli ei ruiskutusta mihinkään pyttyyn.
Nafta haisi, kun auto tuli ajosta (lämpimässä tallissa).
Tämä on Mersun koneessa (Mersun 270 CDI = Jeepin 2.7 CRD) yleinen vika. Mersun forumilta löytyy lisätietoa (MB 270 CDI).
Jos yhtään tuntuu naftan hajua, niin vuotaa, eikä varmaan lähde pakkasella käyntiin. Lämmittäminen (Webasto tms.) auttaa, kun nää Mersun pumpun tiivisteet vuotaa kylmänä ja tiivistyy vähän lämmittyäan.
Jos korkeapainepumppu vuotaa (=koneen etupäässä ylhäällä), niin hyvä Diesel-korjaamo on ainoa oikea paikka, jossa pumppuun vaihdetaan uusi tiivistesarja. Hintaa tulee siinä 400-500 euroa. (Työt n. 350, osat vajaa 100). Rappareita ei kannata päästää asialle, ettei mene pumppu uusiksi (Jeepin pumppu varaosana 1600 eur-merkkiliikkeestä, Mersun noin puolet siitä ja vaihtopumppu -tai rempattu/uusi jenkeistä tilattuna 250-400 euroa). Eli ei ole pelkistä O-renkaan vaihdoista kyse.
Mulla kylmäkäynnistys oli korkepainepumpun tiivisteistä kiinni. -02 2,7 CRD, ajettu n. 200 tkm.
Toinen mahdollinen vuotopaikka on ruiskusuuttimien tiivisteet, eli jos koneen päällä ruiskusuuttimien ympärillä on tuoreita vuotojälkiä, niin ongelmaa on. Mulla oli vanhoja vuotojälkiä 4-pytyn päällä.
4- ja 5- pytyn suuttimien tiivisteiden vaihto on sitten hinnakasta/työlästä, kun suuttimet on n. 15 cm pitkiä ja tilaa on yläpuolella alle 5cm, eli koneen joutuu pudottamaan alas jne.
oli sama vaiva -02 GC:ssä (2.7 CRD) syksyllä jo -7 pakkasessa.
0,5 tuntia Webastolla ja lähti kayntiin alle 5 sek., muuten ei millään.
Korkeapainepumpun tiiviisteet vuotivat sen verran pakkasessa, ettei tarvittavaa (180bar, merkkiliikkeen mukaan, muiden mukaan 200-220 bar) painetta Common Railiin syntynyt, eli ei ruiskutusta mihinkään pyttyyn.
Nafta haisi, kun auto tuli ajosta (lämpimässä tallissa).
Tämä on Mersun koneessa (Mersun 270 CDI = Jeepin 2.7 CRD) yleinen vika. Mersun forumilta löytyy lisätietoa (MB 270 CDI).
Jos yhtään tuntuu naftan hajua, niin vuotaa, eikä varmaan lähde pakkasella käyntiin. Lämmittäminen (Webasto tms.) auttaa, kun nää Mersun pumpun tiivisteet vuotaa kylmänä ja tiivistyy vähän lämmittyäan.
Jos korkeapainepumppu vuotaa (=koneen etupäässä ylhäällä), niin hyvä Diesel-korjaamo on ainoa oikea paikka, jossa pumppuun vaihdetaan uusi tiivistesarja. Hintaa tulee siinä 400-500 euroa. (Työt n. 350, osat vajaa 100). Rappareita ei kannata päästää asialle, ettei mene pumppu uusiksi (Jeepin pumppu varaosana 1600 eur-merkkiliikkeestä, Mersun noin puolet siitä ja vaihtopumppu -tai rempattu/uusi jenkeistä tilattuna 250-400 euroa). Eli ei ole pelkistä O-renkaan vaihdoista kyse.
Mulla kylmäkäynnistys oli korkepainepumpun tiivisteistä kiinni. -02 2,7 CRD, ajettu n. 200 tkm.
Toinen mahdollinen vuotopaikka on ruiskusuuttimien tiivisteet, eli jos koneen päällä ruiskusuuttimien ympärillä on tuoreita vuotojälkiä, niin ongelmaa on. Mulla oli vanhoja vuotojälkiä 4-pytyn päällä.
4- ja 5- pytyn suuttimien tiivisteiden vaihto on sitten hinnakasta/työlästä, kun suuttimet on n. 15 cm pitkiä ja tilaa on yläpuolella alle 5cm, eli koneen joutuu pudottamaan alas jne.
Esa
ESA-WG02-27D kirjoitti:....................................
Korkeapainepumpun tiiviisteet vuotivat sen verran pakkasessa, ettei tarvittavaa (180bar, merkkiliikkeen mukaan, muiden mukaan 200-220 bar) painetta Common Railiin syntynyt, eli ei ruiskutusta mihinkään pyttyyn.
.........................................
Mitä nämä paineet tarkoittavat?
Ko. moottorin spekseissä puhutaan jopa 1350 (tuhatkomesataaviisikymmentä) barin ruiskutuspaineista?
Tässä korkeassa paineessa polttoaineen lämpötila myös nousee ja siksi auton alla on on n. A-nelosen kokoinen paluupolttoaineen lauhdutin.
Jos "korkeapainepumppu" on 200 baria, niin miten ja missä tuo yli tuhat baaria tehdään?
Omaan autooni tuo"korkeapainepumppu" on vaihdettu n. 120tkm kohdalla edellisen omistajan toimesta.
WJ LTD QD 2.7 2003
Tyhjäkäynnillähän nuo. KJ 2.5CRD ohjelma DRB:llä katsottuna pyytää tyhjäkäynnillä 177bar ja omassa se pysyy anturin mukaan mukavasti siinä tyhjäkäynnillä. Isommat paineet tulee sitten moottoria rasitettaessa/kierroksilla sen mukaan miten ohjainlaitteen ohjelma on tehty.
Ohjainlaite sitten ohjaa tuota korkeapainepumpun toimintaa sen mukaan.
Ohjainlaite sitten ohjaa tuota korkeapainepumpun toimintaa sen mukaan.
Korkeapainepumppu on käytännössä vakiotuottoinen. Railin painetta kontrolloidaan sen päässä olevalla venttiilillä joka päästää painetta pois riippuen siitä paljonko pumppu tuottaa sen hetkisillä kierroksilla ja paljonko suuttimista menee sylinteriin. Mitä pienempi kuormitus, sitä pienempi paine. Mitä pienempi paine sitä vähemmän korkeapainepumpun pyörittäminen vaatii koneelta voimaa. Valmistajien kertomat paineet ovat maksimi paineita moottorin täydellä kuormalla(WOT).Mitä nämä paineet tarkoittavat?
Ko. moottorin spekseissä puhutaan jopa 1350 (tuhatkomesataaviisikymmentä) barin ruiskutuspaineista?
Tässä korkeassa paineessa polttoaineen lämpötila myös nousee ja siksi auton alla on on n. A-nelosen kokoinen paluupolttoaineen lauhdutin.
Jos "korkeapainepumppu" on 200 baria, niin miten ja missä tuo yli tuhat baaria tehdään?
Omaan autooni tuo"korkeapainepumppu" on vaihdettu n. 120tkm kohdalla edellisen omistajan toimesta.
-
JN