Problem "SOLVED"
Problem "SOLVED"
Eli onkelmia
Kuten kaikki Ravijoen Safarilla olleet huomasi, niin Comanche käy vähän huonosti. Autossa on kone apulaitteineen purkuautosta, joka kävi hyvin.
Vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulppia vaihtaessa huomasin, että 5:n tulppa on märkä.
Otin käydessä 5:n tulpan johdon irti (saaden samalla sormilleni) ja koneen käynti ei muuttunut ollenkaan.
Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
Eli missä vika?
Kone toimi purkuautossa, kaikki oheislaitteet paitsi johtosarja on vaihdettu.
Voiko johtosarja aiheuttaa esim sen että ruiskusuutin jää auki?, toisaalta venttiilin pitäisi estää liian bensan pääseminen männän päälle.
Lisäksi koneen käynti paranee, kun ottaa jonkin alipaineletkun irti.
Vanha kone kävi myös yhtä huonosti.
Ehdotuksia, onko vika
- Bensa puolella
- Johtosarjassa
- Koneessa
- Joku muu? Mikä?
- Kanada
Vinkeistä kiitollinen.
Kuten kaikki Ravijoen Safarilla olleet huomasi, niin Comanche käy vähän huonosti. Autossa on kone apulaitteineen purkuautosta, joka kävi hyvin.
Vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulppia vaihtaessa huomasin, että 5:n tulppa on märkä.
Otin käydessä 5:n tulpan johdon irti (saaden samalla sormilleni) ja koneen käynti ei muuttunut ollenkaan.
Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
Eli missä vika?
Kone toimi purkuautossa, kaikki oheislaitteet paitsi johtosarja on vaihdettu.
Voiko johtosarja aiheuttaa esim sen että ruiskusuutin jää auki?, toisaalta venttiilin pitäisi estää liian bensan pääseminen männän päälle.
Lisäksi koneen käynti paranee, kun ottaa jonkin alipaineletkun irti.
Vanha kone kävi myös yhtä huonosti.
Ehdotuksia, onko vika
- Bensa puolella
- Johtosarjassa
- Koneessa
- Joku muu? Mikä?
- Kanada
Vinkeistä kiitollinen.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JERKKU, muokattu yhteensä 29 kertaa
Re: Problem
Siis kokeilitko myös eri tulpalla?JERKKU kirjoitti:Eli onkelmia
"Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Re: Problem
Juu, uudella ja vanhalla tulpalla sama tilanne.28CRDKJ kirjoitti:Siis kokeilitko myös eri tulpalla?JERKKU kirjoitti:Eli onkelmia
"Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
Comanchen alkuperäinen kone, joka vuosi öljyä haljenneen moottorinkorvan korjaussaumasta käyttäytyi aivan samanlailla alkaen aijasta X.
Uusi purkukone (joka toimi purettavassa autossa), sen mukana Comanchen keulalle asennettiin
- itse kone
- automaattiloota
- Kaikki anturit
- Puola
- Ohjainboxi
- Ruiskusuuttimet
- Laturi
- startti
- virranjakaja (kokonaisena)
Alkuperäistä Comancheen jäi
- Johtosarja
- Polttoainelinjasto
Ensimmäisenä tulee mieleen että vika olisi johtosarjassa jos ja kun se kerran vanhan koneen kanssa teki samaa. Mutta jos käynti paranee alipaineletkun irrotuksella niin sitten se ei välttämättä ole johtosarjan vika.
Kokeileppa vaihtaa vitosen ja kutosen suuttimen johdot, että hyppääkö vika kutoseen, ja mittaa myös johto boksin liittimestä suuttimen liittimeen. Ja vaikka olis ok, niin kokeilee vielä jollain valolla, koska joskus vaikka mittari näyttää johtimen olevan ok, niin kuorman kanssa ei enää toimikkaan.
Mein XJ:ssä oli myös ongelmaa vitosen kanssa, mutta siinä vika oli boksissa, ja se oli riippuvainen lämpötilasta. Vika löytyi viimein kun älysin laittaa boksin muovilootaan missä oli kylmäkalleja ja sain boksin jäähtymään koneen käydessä, jolloin vika myös poistui.
Kokeileppa vaihtaa vitosen ja kutosen suuttimen johdot, että hyppääkö vika kutoseen, ja mittaa myös johto boksin liittimestä suuttimen liittimeen. Ja vaikka olis ok, niin kokeilee vielä jollain valolla, koska joskus vaikka mittari näyttää johtimen olevan ok, niin kuorman kanssa ei enää toimikkaan.
Mein XJ:ssä oli myös ongelmaa vitosen kanssa, mutta siinä vika oli boksissa, ja se oli riippuvainen lämpötilasta. Vika löytyi viimein kun älysin laittaa boksin muovilootaan missä oli kylmäkalleja ja sain boksin jäähtymään koneen käydessä, jolloin vika myös poistui.
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Eli vika löytyi.
5-sylinterin ruiskusuuttimen liittimestä oli toinen pinni painunut sisään eikä kosketusta ollut.
Se minkä takia toimimaton ruiskusuutin kasteli tulppaa, niin sitä en ymmärrä. Mutta samapa tuo.
Tuli mitattua puristukset, yli 9kg, jokaisessa sylinterissä ja tasaisesti.
Kiitos arvailuun osallistuneille.
5-sylinterin ruiskusuuttimen liittimestä oli toinen pinni painunut sisään eikä kosketusta ollut.
Se minkä takia toimimaton ruiskusuutin kasteli tulppaa, niin sitä en ymmärrä. Mutta samapa tuo.
Tuli mitattua puristukset, yli 9kg, jokaisessa sylinterissä ja tasaisesti.
Kiitos arvailuun osallistuneille.