Problem "SOLVED"

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Problem "SOLVED"

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 28.04.2011. 17:25

Eli onkelmia

Kuten kaikki Ravijoen Safarilla olleet huomasi, niin Comanche käy vähän huonosti. Autossa on kone apulaitteineen purkuautosta, joka kävi hyvin.
Vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän ja tulppia vaihtaessa huomasin, että 5:n tulppa on märkä.
Otin käydessä 5:n tulpan johdon irti (saaden samalla sormilleni) ja koneen käynti ei muuttunut ollenkaan.
Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
Eli missä vika?
Kone toimi purkuautossa, kaikki oheislaitteet paitsi johtosarja on vaihdettu.
Voiko johtosarja aiheuttaa esim sen että ruiskusuutin jää auki?, toisaalta venttiilin pitäisi estää liian bensan pääseminen männän päälle.

Lisäksi koneen käynti paranee, kun ottaa jonkin alipaineletkun irti.

Vanha kone kävi myös yhtä huonosti.

Ehdotuksia, onko vika

- Bensa puolella
- Johtosarjassa
- Koneessa
- Joku muu? Mikä?
- Kanada

Vinkeistä kiitollinen.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JERKKU, muokattu yhteensä 29 kertaa

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: Problem

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 28.04.2011. 19:26

JERKKU kirjoitti:Eli onkelmia

"Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
Siis kokeilitko myös eri tulpalla?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.04.2011. 20:21

mitäs kaikkea siirtyi koneen mukana purkuautosta?

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: Problem

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 28.04.2011. 21:01

28CRDKJ kirjoitti:
JERKKU kirjoitti:Eli onkelmia

"Kokeilin kahdella eri tulpanjohdolla, joten vika ei ole tulpassa, eikä johdossa. Kokeilin vielä vanhalla tulpalla ja jonkinmoista kipinää se sylkee (johto siis)
Siis kokeilitko myös eri tulpalla?
Juu, uudella ja vanhalla tulpalla sama tilanne.

Comanchen alkuperäinen kone, joka vuosi öljyä haljenneen moottorinkorvan korjaussaumasta käyttäytyi aivan samanlailla alkaen aijasta X.

Uusi purkukone (joka toimi purettavassa autossa), sen mukana Comanchen keulalle asennettiin

- itse kone
- automaattiloota
- Kaikki anturit
- Puola
- Ohjainboxi
- Ruiskusuuttimet
- Laturi
- startti
- virranjakaja (kokonaisena)

Alkuperäistä Comancheen jäi
- Johtosarja
- Polttoainelinjasto

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 28.04.2011. 21:50

Ka, itse alkaisin tutkii niitä vaihtamattomia johto jutskia...
Onko mitattu puristuksia?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 28.04.2011. 22:00

Eipä ole
Venttiiliä tekis mieli epäillä, mutta kun oon ite ajanu sen purkuaton halliin ja silloin kone kävi nätisti.

4x4_76
Viestit: 77
Liittynyt: 31.03.2008. 13:59
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 4x4_76 » 29.04.2011. 9:14

Ensimmäisenä tulee mieleen että vika olisi johtosarjassa jos ja kun se kerran vanhan koneen kanssa teki samaa. Mutta jos käynti paranee alipaineletkun irrotuksella niin sitten se ei välttämättä ole johtosarjan vika.

Kokeileppa vaihtaa vitosen ja kutosen suuttimen johdot, että hyppääkö vika kutoseen, ja mittaa myös johto boksin liittimestä suuttimen liittimeen. Ja vaikka olis ok, niin kokeilee vielä jollain valolla, koska joskus vaikka mittari näyttää johtimen olevan ok, niin kuorman kanssa ei enää toimikkaan.

Mein XJ:ssä oli myös ongelmaa vitosen kanssa, mutta siinä vika oli boksissa, ja se oli riippuvainen lämpötilasta. Vika löytyi viimein kun älysin laittaa boksin muovilootaan missä oli kylmäkalleja ja sain boksin jäähtymään koneen käydessä, jolloin vika myös poistui.
Heikki

Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2

ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 29.04.2011. 10:49

Eli vika löytyi.

5-sylinterin ruiskusuuttimen liittimestä oli toinen pinni painunut sisään eikä kosketusta ollut.
Se minkä takia toimimaton ruiskusuutin kasteli tulppaa, niin sitä en ymmärrä. Mutta samapa tuo.

Tuli mitattua puristukset, yli 9kg, jokaisessa sylinterissä ja tasaisesti.

Kiitos arvailuun osallistuneille.

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 29.04.2011. 12:48

Hyvä juttu ja eikä ollut kallis vika!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 29.04.2011. 13:43

28CRDKJ kirjoitti:Hyvä juttu ja eikä ollut kallis vika!
Joo, hinta kohdallaan. (kerrankin) :lol:

Kirjoita vastaus