Kolahtelua etupäästä kuopissa Grand 1996

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Kolahtelua etupäästä kuopissa Grand 1996

Viesti Kirjoittaja Iines » 07.02.2011. 13:59

Kuuluu selkeää kolahtelua kun ajaa hiljaa epätasaisella alustalla.
Olisiko ääni peräisin pallonivelestä? Onko muita helposti tarkistettavia vaihtoehtoja?

Ohjaustuntuma on hyvä, ja auto kulkee tasaisesti ja suoraan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.02.2011. 14:50

Kallistuksen vaimentajan koiranluu, ne on surkeita palloniveliä 96-98:seissa, eli tommonen: http://www.jamant.fi/koiranluu-cro52088437-p-745.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 07.02.2011. 16:10

Ahaa. No toi olisi ainakin helpompi vaihtaa kuin pallonivel.
Täytyy lähiaikona tulla piipahtaaan kaupoille.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.02.2011. 16:16

Tarkista nyt kumminkin ensin, mikä siellä kolisee, ei toi mun heitto ole mikään varma....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 07.02.2011. 16:29

JAMANT kirjoitti:Tarkista nyt kumminkin ensin, mikä siellä kolisee, ei toi mun heitto ole mikään varma....
Aika hankala paikallistaa kolina. Pitäiskö ottaa nuo irti ja tehdä koeajo ilman?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.02.2011. 16:40

Ota molemmat irti alapäästään, yläpää on kartiolla, sido ne ylös/pois tieltä ja koeajo...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 12.02.2011. 8:23

Taitaa ollakkin molemmat pyöränlaakerit jotka on väljät.
Ihan käsin heiluttaenkin tuntee välyksen.

Oliko jossain vaihto ohjeita, vai vienkö suosiolla pajalle?

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 02.05.2011. 16:00

iskarin alapusla?
itel ainakin ne vähä väljistyneet ni soratien kuopissa kolhtelee mut ei tasamaalla mitää äännä...

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 03.05.2011. 18:04

Eipäs ole ehtinyt asiaa korjata kun autoa tarvitsen päivittäin.
Näinollen taidan kesällä antaa katsatus-sedän tutkia mistä kolina johtuu.

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 03.05.2011. 21:55

Veikkaan palloniveliä jos käsin tuntuu klappi...

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.05.2011. 16:08

Jeps, samaa veikkaisin minäkin. Kyllä nuo laakeritkin voi teoriassa olla noin kuluneet, mutta se kyllä pitäisi jo kuulua ajossa sitten jatkuvana meluna vaikka olisi puolikuuro :idea:

Mulla vähän samaa vikaa ZJ:ssä pallojen kanssa, kuten oli myös XJ:ssä. Tosin XJ:ssä oli myös vakajaan kumityynyt kuluneet mikä aiheutti samantyyppistä ääntä. Voi myös olla ohjausvarsissa väljää.


Itse ihmettelin miksi ZJ piti ihme kolinaa ja rutinaa - repsikan puolen ylätukivarren pultti oli enää parin kierteen verran kiinnikkeessä/ tukivarren puslassa sisällä :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus