
Vetokoukun alentaminen
Vetokoukun alentaminen
Yritin tutkailla aikaisempia viestejä, mutta ei oikein löytynyt. Pitäs saada vetokoukkua laskettua, onko olemassa valmiita malleja vai pitääkö itse tehdä patentti? Kuulemma hevosvinkka on väärässä asennossa... 

Re: Vetokoukun alentaminen
Aika vähissä on valmiit ratkaisut. Kyllä se tarvii toiteuttaa auto ja koukkukohtaisesti tuo lasku ja riittvän hevimetalilla jotta ei heppa häviä matkasta.JiiPee kirjoitti:Yritin tutkailla aikaisempia viestejä, mutta ei oikein löytynyt. Pitäs saada vetokoukkua laskettua, onko olemassa valmiita malleja vai pitääkö itse tehdä patentti? Kuulemma hevosvinkka on väärässä asennossa...
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Mulla on autoa korotettu 4,5" ja koukkuna Ruotsissa asennettu korkeudeltaan kolmeen eri korkeuteen säädettävä revolveripää (Suomi- ja Ruotsi-pallot, sekä "traktorivetopää") koukku. Koukku on korotuksien ja isojen renkaiden takia matalimmillaankin niin korkealla - n. 60cm maasta - että piti hommata korkealla vetopäällä oleva maastoperäkärry ettei vetokulmat ole ihan mahdottomia. Korottamattomalla autolla luulisi onnistua säätää kyseinen koukku kohdalleen normikorkuiseen heväskärryynkin ilman kikkailuja. Kaippa niitä jostain saa, Jamantilta?
Kärrejä kun ei saisi lähteä muuttelemaan ilman jotain hemmetin tyyppihyväksyntäongelmia ja koukkuahan ei korotetussa autossa saa oikein millään järkevällä tavalla niin matalaksi, etteikö otaisi kantoihin maastossa.
Jos ei muu auta, niin tee tommoinen vastaava jatkoaisa, jonka väsäsin maastokärryn vetämistä varten normaalin korkuisella autolla. Laiton se taitaa olla, mutta on senverran järeetä palkkia, että tuskin ketään kiinnostaa rutista pykälistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=83620[/img]
Kärrejä kun ei saisi lähteä muuttelemaan ilman jotain hemmetin tyyppihyväksyntäongelmia ja koukkuahan ei korotetussa autossa saa oikein millään järkevällä tavalla niin matalaksi, etteikö otaisi kantoihin maastossa.
Jos ei muu auta, niin tee tommoinen vastaava jatkoaisa, jonka väsäsin maastokärryn vetämistä varten normaalin korkuisella autolla. Laiton se taitaa olla, mutta on senverran järeetä palkkia, että tuskin ketään kiinnostaa rutista pykälistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=83620[/img]
Raha ja romut rauhottaa.
Kun laittaa vetokoukun kiinnityksen jenkkien 2" kanttiputkella, niin poistuu se maastoon pallopäällä koukkiminen ja siihen saa erikorkuisia kuulapäitä. Ja maastoon sitten vain silmukka tai suora koukku hinauksia varten. Mulla silleen...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla