Vetokoukun alentaminen

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Vetokoukun alentaminen

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 22.04.2011. 13:16

Yritin tutkailla aikaisempia viestejä, mutta ei oikein löytynyt. Pitäs saada vetokoukkua laskettua, onko olemassa valmiita malleja vai pitääkö itse tehdä patentti? Kuulemma hevosvinkka on väärässä asennossa... :?

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Vetokoukun alentaminen

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 24.06.2011. 12:32

JiiPee kirjoitti:Yritin tutkailla aikaisempia viestejä, mutta ei oikein löytynyt. Pitäs saada vetokoukkua laskettua, onko olemassa valmiita malleja vai pitääkö itse tehdä patentti? Kuulemma hevosvinkka on väärässä asennossa... :?
Aika vähissä on valmiit ratkaisut. Kyllä se tarvii toiteuttaa auto ja koukkukohtaisesti tuo lasku ja riittvän hevimetalilla jotta ei heppa häviä matkasta.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 03.07.2011. 15:28

Mulla on autoa korotettu 4,5" ja koukkuna Ruotsissa asennettu korkeudeltaan kolmeen eri korkeuteen säädettävä revolveripää (Suomi- ja Ruotsi-pallot, sekä "traktorivetopää") koukku. Koukku on korotuksien ja isojen renkaiden takia matalimmillaankin niin korkealla - n. 60cm maasta - että piti hommata korkealla vetopäällä oleva maastoperäkärry ettei vetokulmat ole ihan mahdottomia. Korottamattomalla autolla luulisi onnistua säätää kyseinen koukku kohdalleen normikorkuiseen heväskärryynkin ilman kikkailuja. Kaippa niitä jostain saa, Jamantilta?

Kärrejä kun ei saisi lähteä muuttelemaan ilman jotain hemmetin tyyppihyväksyntäongelmia ja koukkuahan ei korotetussa autossa saa oikein millään järkevällä tavalla niin matalaksi, etteikö otaisi kantoihin maastossa.

Jos ei muu auta, niin tee tommoinen vastaava jatkoaisa, jonka väsäsin maastokärryn vetämistä varten normaalin korkuisella autolla. Laiton se taitaa olla, mutta on senverran järeetä palkkia, että tuskin ketään kiinnostaa rutista pykälistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=83620[/img]
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 06.07.2011. 10:21

Kun laittaa vetokoukun kiinnityksen jenkkien 2" kanttiputkella, niin poistuu se maastoon pallopäällä koukkiminen ja siihen saa erikorkuisia kuulapäitä. Ja maastoon sitten vain silmukka tai suora koukku hinauksia varten. Mulla silleen...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 28.07.2011. 10:31

Nyt on koukku laskettu. Konepaja teki hevimetallista "alennussarjan". Eli alkuperäinen koukku kaikkineen osineen tippui alemmaksi. Maalata pitäisi vain vielä. Eihän se kyllä komista autoa mutta ompahan kärryt suorassa.

Kirjoita vastaus