Ei oo ihan sama moottori, jakopää ainakin eroaa!!ItalianStallion kirjoitti:Itse olen laskeskellut, kun en täysin luota noihin ajotietokoneisiin. Nyt on taas jännittävää nähdä kulutus, kun ulkona on 20 astetta pakkasta.
Eikös tästä samasta koneesta ole otettu reilut 160 heposta niissä viimeisimmissä Cherokee malleissa? Pitkä Wrangler käyttää myös 2.8:a, vaan onko kyseessä sama moottori?
Muhkea kulutus, onko normaalia?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
- Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)
Onkos tuo tullut kaupunkiajosta ja lyhyillä ajoilla, vai onko ihan "sekakulutus" jossa fifty-sixty maantieajoa mukana ja ajomatkatkin pidempiä?ItalianStallion kirjoitti:Minäkin mittasin kulutuksen, 19.2 l/100 km.Pakkasta on toki ollut 15-20 astetta, mutta on tuo kyllä hieman kohtuutonta. Huomenna iskemme kätemme Jeeppiin, remppaamme jakopään ja ihmettelemme noin yleisesti.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
- Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)
Lähinnä kaupunkiajoa, sikäli kuin Rovaniemellä voi sellaista harrastaa. 265 kilsaa, josta 50 kilsaa puhtaasti maantietä, loput taajamaa ja dieseliä paloi reilut 50 litraafiller kirjoitti:Onkos tuo tullut kaupunkiajosta ja lyhyillä ajoilla, vai onko ihan "sekakulutus" jossa fifty-sixty maantieajoa mukana ja ajomatkatkin pidempiä?ItalianStallion kirjoitti:Minäkin mittasin kulutuksen, 19.2 l/100 km.Pakkasta on toki ollut 15-20 astetta, mutta on tuo kyllä hieman kohtuutonta. Huomenna iskemme kätemme Jeeppiin, remppaamme jakopään ja ihmettelemme noin yleisesti.


Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.
Mulla mittari nousee vain ensimmäiseen paksuun merkkiin. Osaatko tai osaako joku muu sanoa, mihin sen oletettavasti pitäisi nousta, jos termari ok. Nyt taas -29 astetta ja 30 kilsaa töihin rukkaset kädessä..ItalianStallion kirjoitti:Termari on vaihdettu viime vuonna. Auto lämpenee tosi nopeasti ja lämmöt nousevat mittarin mukaan puoleen väliin.
Pitääpä kurkata tuo MAP-anturi. Kiitoksia vastauksesta.
- Jeep kj cherokee renegade CRD -05
- MB ML250 -11
- Volvo V50 Drive
- Chevelle malibu -64 350+350+10bolt
- MB ML250 -11
- Volvo V50 Drive
- Chevelle malibu -64 350+350+10bolt
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
- Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)
Mulla se jää juuri puolen välin alapuolelle ja lämmintä tulee ihan kiitettävästi, eli ainakin sinne saakka sen pitäisi nousta. Keulaa en ole tukkinut millään pahveilla tms. 33 astetta oli eilen näytössä ja sisällä tarkeni kerrassaan komeasti.kippari kirjoitti:Mulla mittari nousee vain ensimmäiseen paksuun merkkiin. Osaatko tai osaako joku muu sanoa, mihin sen oletettavasti pitäisi nousta, jos termari ok. Nyt taas -29 astetta ja 30 kilsaa töihin rukkaset kädessä..ItalianStallion kirjoitti:Termari on vaihdettu viime vuonna. Auto lämpenee tosi nopeasti ja lämmöt nousevat mittarin mukaan puoleen väliin.
Pitääpä kurkata tuo MAP-anturi. Kiitoksia vastauksesta.
Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
- Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)
Pakkasta on riittänyt ja diesel maistuu aina paremmin. 21.3 l/100km
On niin karut kelit, ettei tuo hutera tallikaan oikein houkuta sisälleen. Josko tuo ensi viikolla jo hieman helpottaisi. Öljyä ja jäähdytysnestettäkin tuntuu tursuavan auton alle. Ei ole kulkupeleilläkään kovin helppoa tässä säässä.

Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.
Mulla tuo 2.5 o nyt vieny sen 13,5l/100km maksimissaan. Tosin nuo 90-140 peräöljyt on iso syy siihen. Esim. ylämäkeen turha kuvitella aamulla ilman nelivetoa kun etupää jarruttaa niin että tasasellakin meinaa takapää jauhaa tyhjää. Ja saa 1. vaihteelta saa äkkiä vaihtaa 2. vaihteelle ennen kuin vauhti loppuu
Ja ennen liikkeelle lähtöä eberillä sellanen 30min vähintään ja 1-2min tyhjäkäynnillä lämmittely ennen liikkeelle lähtöä.
Pakkasia on ollu täällä suunnilla 17-24c kun mittaria on sattunut vilkaisemaan..
Tiedä sitten miten paljon vaikuttaa tuo kun tuossa on se savon autotune firman tekemä alkuperäistä fiksumpi ohjelma missä on suunnilleen vakio tehot mutta ahtopaine yms. karttoja on optimoitu huomattavasti fiksummaksi..

Pakkasia on ollu täällä suunnilla 17-24c kun mittaria on sattunut vilkaisemaan..
Tiedä sitten miten paljon vaikuttaa tuo kun tuossa on se savon autotune firman tekemä alkuperäistä fiksumpi ohjelma missä on suunnilleen vakio tehot mutta ahtopaine yms. karttoja on optimoitu huomattavasti fiksummaksi..
4.0 se vasta vähän vi pätkäajossa
Nonih ekopiipertäjät
Tässä nyt rykästiin -90 Chero XJ 4.0 automaatilla kuukauden pohjat!
Tasan 50 litraa bensaa kuukaudessa, eli alle 2 litraa päivässä, joten
Taidan vihertää aivan liikaa!!!
Ja kokoajan neliveto päällä, 31" Malatesta Kaiman 0.8-1.0BAR.
Maantie 40% Pätkää kaupungissa 55% Maastoajoa 5%
Tuona aikana edettiin sentään huikeat lähes 160Km!!
Eli oikein kohtuulliset 31,25L/100Km.
Bueno! Ja hauskaa on ollut!
Upeasti lentää toi lumi kun polkee kunnolla kaasua

Tässä nyt rykästiin -90 Chero XJ 4.0 automaatilla kuukauden pohjat!
Tasan 50 litraa bensaa kuukaudessa, eli alle 2 litraa päivässä, joten
Taidan vihertää aivan liikaa!!!
Ja kokoajan neliveto päällä, 31" Malatesta Kaiman 0.8-1.0BAR.
Maantie 40% Pätkää kaupungissa 55% Maastoajoa 5%
Tuona aikana edettiin sentään huikeat lähes 160Km!!

Eli oikein kohtuulliset 31,25L/100Km.
Bueno! Ja hauskaa on ollut!
Upeasti lentää toi lumi kun polkee kunnolla kaasua

Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
- Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)
Jakopään rempan yhteydessä pustailtiin MAP-anturi, joka oli kerrassaan salmiakkikiisselissä. Samalla tulpattiin EGR:n alipaine letku. Tuskin noilla keinoilla vielä mitään saavutetaan, mutta tulipa tehtyä. Sain Jamantilta loistavia neuvoja, mm vikakoodien tulkintaan. Toinen koodeista saattaisi olla jopa omin neuvoin korjattavissa, mutta siihen emme ehtineet vielä paneutua. Kiitos vinkeistä Jamantille. Tuo reilut 30 litraa on kyllä oikeasti massiivinen kulutus, nostan hattua 

Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.
Taloudellisia nämä vielä ovat. Poikasena cruisailtiin 3,5- litraisella Range Roverilla kesällä pikitiellä tankki tyhjäksi. Kyydissä ollut jerry (20 litraa) tankkiin ja menoksi. Riemua riitti tasan 40 kilometriä 

Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
On nää taloudellisia tosiaan.
Noi dieselit varsinkin.
Nyt menee ihan Offtopic, sorry, parannan tapani heti tämän jälkeen.
Ylläpito voi varmaan siirtää tän jonnekin vanhojen aikoijen haikailu-ryhmään. Sentään pysytään "konsernituotteessa", jos siitä sais vähän anteeksi.
Tuolla alhaalla mainitun Ramchargerin kanssa oli ihan hyvä, että kun mä kuskasin kavereita omalla autollani, niin kaverit maksoi bensat.
Sata kilsaa ja 80-90 litraa bensaa. Viikonlopusta toiseen.
Parhaimmillaan 350-400 litraa viikossa.
Matalat päällä kiusattiin Mannerheimintiellä prätkiä, kun kapistus singahti
kahdeksaankymppiin 3.6 sekuntia tai joskus jopa alle sen, huippunopeus 85-88km/h.
Keuli vielä kolmoselle vaihtaessa
.
Renkaat oli 50-sarjalaiset??? ja ajankohta 1982-84. Hitto että oli kivaa.
Ekoissa valoissa pärräkuski yllätty, toisissakin vielä aika moni hävisi.
Poliisitkin hävis muutaman kerran (myös poliisiprätkä, joka kaatu), ja yhden kerran saivat ihan kiinnikin: Ei seuraamuksia. Nää on niin pitkiä tarinoita, että ei ruveta tässä selittämään.
Kone oli aika rajusti kiristetty 360, ja peltisarjat hikoili kivasti valkoisen eloksoinnin läpi "helmiä" pinnalle.
Koneen piti antaa käydä koko illan ajan, koska lämpimänä käynnistys vaati viirranjakajan löysäämisen ja käännön myöhäsemmälle. Muuten oli seurauksena tulipalloja ja komeita pamauksia, muttei käyntiin lähtöjä
Tollanen olis madallettuna edelleenkin aika kova tekijä stadin xilxurallissa... luulisin. Kallis ylläpitää... etupuolen niveliä meni paljon, mutta yllättävää kyllä jakolaatikkoa ei saatu rikottua.
Se oli vielä rättikatolla, joten kesäfiilis oli taattu, kun auto oli hietsun rannassa ja hypittiin konepelliltä uimaan.
Noi dieselit varsinkin.
Nyt menee ihan Offtopic, sorry, parannan tapani heti tämän jälkeen.
Ylläpito voi varmaan siirtää tän jonnekin vanhojen aikoijen haikailu-ryhmään. Sentään pysytään "konsernituotteessa", jos siitä sais vähän anteeksi.
Tuolla alhaalla mainitun Ramchargerin kanssa oli ihan hyvä, että kun mä kuskasin kavereita omalla autollani, niin kaverit maksoi bensat.
Sata kilsaa ja 80-90 litraa bensaa. Viikonlopusta toiseen.
Parhaimmillaan 350-400 litraa viikossa.
Matalat päällä kiusattiin Mannerheimintiellä prätkiä, kun kapistus singahti
kahdeksaankymppiin 3.6 sekuntia tai joskus jopa alle sen, huippunopeus 85-88km/h.
Keuli vielä kolmoselle vaihtaessa

Renkaat oli 50-sarjalaiset??? ja ajankohta 1982-84. Hitto että oli kivaa.
Ekoissa valoissa pärräkuski yllätty, toisissakin vielä aika moni hävisi.
Poliisitkin hävis muutaman kerran (myös poliisiprätkä, joka kaatu), ja yhden kerran saivat ihan kiinnikin: Ei seuraamuksia. Nää on niin pitkiä tarinoita, että ei ruveta tässä selittämään.
Kone oli aika rajusti kiristetty 360, ja peltisarjat hikoili kivasti valkoisen eloksoinnin läpi "helmiä" pinnalle.
Koneen piti antaa käydä koko illan ajan, koska lämpimänä käynnistys vaati viirranjakajan löysäämisen ja käännön myöhäsemmälle. Muuten oli seurauksena tulipalloja ja komeita pamauksia, muttei käyntiin lähtöjä


Tollanen olis madallettuna edelleenkin aika kova tekijä stadin xilxurallissa... luulisin. Kallis ylläpitää... etupuolen niveliä meni paljon, mutta yllättävää kyllä jakolaatikkoa ei saatu rikottua.
Se oli vielä rättikatolla, joten kesäfiilis oli taattu, kun auto oli hietsun rannassa ja hypittiin konepelliltä uimaan.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Nyki kirjoitti:On nää taloudellisia tosiaan.
Noi dieselit varsinkin.
Nyt menee ihan Offtopic, sorry, parannan tapani heti tämän jälkeen....
....Se oli vielä rättikatolla, joten kesäfiilis oli taattu, kun auto oli hietsun rannassa ja hypittiin konepelliltä uimaan.




autoharrastaminen parhaillaan on. Ikimuistoisia hetkiä kavereiden
kanssa ja aikana jolloin ei varmaankaan ollut hirveää huolta huomisesta.

Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"