Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 01.02.2012. 15:18

JiiPee kirjoitti:En osta ikinä teiltä autoja ku ei oo roikan nokassa. :lol:
-Minen myykkää... :mrgreen: -Sain just´ostettua hyvin pidetyn hyvä kuntoisen Jeepin, en hevillä myy... 8)

-Jeeppihän (bensa 4.0L 6-kone) käynnistyy aina mutta saa startata n. >5-sekunttia oli kone kuuma taikka kylmä, ennen kuin hyrähtää käyntiin. Onko normaalia? :P -Oli aiemmin corolla, sillekö näytti avainta, lähti käyntiin n. 2-sekunnissa.... :shock:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 01.02.2012. 15:25

Taitaa olla ihan normaalia, juu ei heti hankitusta menopelistä yleensä olla heti luopumassa, samoin ite sain hijan hankittua elämäni ensimmäisen jeepin vaikka onkin mopo koneella :lol: Mutta ainakin toistaiseksi osoittautunut hintansa väärtiksi ei voi moittia. Eiköhän tuo 5 sek. starttaus ole vielä ihan normaalia sitten kun starttaus aika alkaa lähentelemään 15 sel. niin alkaa olla syytä huolestua.
Elä sahaa ku hehkuta....

latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

Viesti Kirjoittaja latex » 01.02.2012. 20:08

83"vm. jeeppi on aina ollu laakin peli oli pakkasta vaik -25. 4.2L siis.

käyttis vw caddykin lähtee kolisten käymään ilman lohkoa hienosti. tänäki aamuna -20. ennakonsäädin taaki jeesaa aika paljon. ei ite käynnistymiseen kyl mut käy paljo tasasemmin.

tuo tuleva talvi jeeppi valmetin koneella saattaa olla melkonen katastroohvi käynnistellä :D ... nooh.. liekki hehkua ja lohko lämppäriä...

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 02.02.2012. 9:10

rane58 kirjoitti: -Jeeppihän (bensa 4.0L 6-kone) käynnistyy aina mutta saa startata n. >5-sekunttia oli kone kuuma taikka kylmä, ennen kuin hyrähtää käyntiin. Onko normaalia? :P -Oli aiemmin corolla, sillekö näytti avainta, lähti käyntiin n. 2-sekunnissa.... :shock:
Tuosta on ollut juttua moottoripuolella vuosi sitten:
viewtopic.php?t=1749
(-> Moottori -> pitkä "veto")

Oma Renix-kuutonen yleensä lähtee ekalla, enkä edes ole huomannut starttausajassa eroa onko ulkona -20 vai +20. Pyöritysnopeudessa kylläkin ero on huomattava.
Koneessa ei edes ole lohkolämmitintä.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 02.02.2012. 16:07

Kiitos Jorma tuosta linkistä, minä puusilmänä tuommosta huomannut... :oops:
-Selvitti asiaa, ei tarvitse huolestua. :mrgreen: -On näköjään ominaisuus... 8) -Näillä mennään...Kuva
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 02.02.2012. 18:17

Sivuilla on myös hakutoiminto, minä en aikanaan huomannut edes sitä ennenkuin toiset käyttäjät opastivat.

Joo ei tuo ominaisuus minuakaan ole haitannut, muistaapahan huolehtia että akku on kunnossa.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 02.02.2012. 18:26

-90 4.0L normaali viiden sekunnin veivaus ja käyntiin.

Tosin eihän toi talvesta tiedä mitään kun aina käynnistetään 5C lämpimässä tallissa :oops:
Aina päällä olevat kierrätyspuhaltimet sitten kuivaa sen siellä ajon jälkeen.

Just kävin kauppareissulla, pistin käyntiin ja annoin lämmetä tallissa viitisen minuutia.
Sitten sanoin sille, että "käydään vähän talvisella kauppareissulla, pakkasta on 22.5 astetta"
Ressukka meinas tukehtua siihen paikkaan köhi ja röhi melkein minuutin ennenkuin tokeni :lol:

Sitten ovet auki ja menoks :D

Täytyy vaihtaa tulpat ja tarkistaa muutenkin vähän systeemeitä.
lmanputsari ja polttoaineensuodattimet kanssa pitäis vaihtaa.
Tyhjäkäyntikin vähän vaeltelee.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 03.02.2012. 11:47

Niiku tuolla moottori osastolla Kj:n aamuhartaudesta pakistiin, ongelmia oli. Suutinhuollon jälkeen vaikka Webasto vielä paskana, hyvin on käynnistynyt vaik pakkasta päälle -20. Pitkästi antaa hehkua ja sit pari pyöräytystä ja käynistyy. Toi tupla hehkutus auttoi aikoinaan kun käytössä oli vanha yli 600 t km ajettu HJ60
Vinski

comancheman88
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2012. 22:29
Paikkakunta:

Montakos kertaa ootte joutunu tarttaan?

Viesti Kirjoittaja comancheman88 » 03.02.2012. 14:31

Joo eipä tässä itselläkään ole ollut ongelmia kuin tuon yhden ainoan kerran eilenkin lähti hienosti vaikkakin kovin kankeasti käymään kun ei ollut piuhan nenässä ja oli seissyt koko aamun. toki syynä huonoon käynnistyvyyteen saattaa löytyä syy konehuoneen puolelta kun siellä on tuo reilut 290 tkm ajettu rellun td pata. mutta ei ainakaan vielä ole luotto mennyt k.o moottorin kohdalla.
Elä sahaa ku hehkuta....

Avatar
Tunna
Viestit: 27
Liittynyt: 14.10.2010. 18:49
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Tunna » 04.02.2012. 12:47

Oma -92 XJ 4.0 lähtee moitteetta käyntiin kovallakin pakkasella.. ainut vaa että startti pyörähtää kovalla pakkasella tyhjää muutaman kerran.. nyt torstainaki auto seiso kasarmin parkissa 2 viikkoa näissä pakkasissa ;S n.5 sek startti ja rouskuttamaa. Lohkolämmitintä kyseisessä katiskassa kun ei ole.
Kauppakassi : XJ 4.0 H.O -92 / AW4 / NP242
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna

Division
Viestit: 11
Liittynyt: 31.10.2011. 21:38
Paikkakunta: Kyrkslätt

Viesti Kirjoittaja Division » 05.02.2012. 0:27

Yleensä menee yli -10C pakkasilla sellaiset 8-12 pitkää starttiyritystä ja sitten loppuu akku :P
Jeep Cherokee 3.1tdA Laredo -99

dj_pirtu
Viestit: 58
Liittynyt: 29.07.2010. 21:11
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu » 23.02.2012. 19:43

Pakkasella tuo on lähteny heti kun starttimoottori on saavuttanut täydet kierrokset, pari sekkaa.
Grand Cherokee Limited 4.7 -00

pluto64
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2010. 16:54
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pluto64 » 06.03.2012. 23:12

Messier kirjoitti:Minulla menee parissakympissä 30s pyöritystä ja sitten suoraan tulille. eli ei pytty kerrallaan, niinkuin hehkuvikaisessa.
Syy on oletettavasti korkeapainepumpun tiivisteissä, jotka tulisi vaihtaa tai sitten koko korkeapainepumppu--> nafta haisee.
Lohkolämppärin kanssa on kanssa pyöritystä 5-6s enämpi, kuin plussanpuolella.
Niin peli oli Grandi WG 2,7 CRD.
Tämä on enemmänkin tuon masiinan ominaisuus kuin vika... nimim. kokemusta on. :? . Kaikki nuo tehty omaani ja vaihdeltu antureita, edelleen saa startata pitkään, mutta noitten remppojen jälkeen tänä talvena kuitenkin aina startannut.

Kirjoita vastaus