Jeep Grand Cherokee vm. 2006-2009 3.0 CRD

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
jgc2006
Viesti Kirjoittaja jgc2006 » 28.08.2014. 12:11

Täällä ollut uudesta asti JGC 3.0 CRD vm. 2006 "karvalakki-laredo" ja ajettu 175 tkm.

Tässäpä kaikki viat mitä ollu reilu 8 v aikana:
- moottorin tukitanko uusittu vahvemmaksi heti alussa (takuu)
- laturi simahti 90 tkm kohdalla
- Service 4WD ilmoittelua 100 tkm kohdalla -> softapäivitys poisti
- Vaihdevalitsimen liukupintaongelman korjaus
- "Pinion Seal" vaihdettu 150 tkm (kardaanin ja takapyörästön välissä)
-> tiputti öljyä
- Oikean etupyörän laakeri uusittu 150 tkm
- pohjassa siellä täällä pieniä ruostevaurioita/alkuja -> koarjauksia ja
kunnollinen ruostesuojaus (eteneminen loppui). Nämä tulivat näkyviin
tuossa n. 5 vuoden pidon jälkeen.
- kallistuksen vakaajan puslat (kolinaa etupäässä) vaihdettu 135 tkm

Niin ja no vikojahan nämä eivät ole, mutta jarrupalat kaikkiin pyöriin 150 tkm kohdalla (olishan niillä vielä päässy) + uusittu hyvin palvellut akku (sekin varmuuden vuoksi, kun oli jo 8. vuosi menossa:)

Huollettu maahantuojan huolto-ohjelman mukaisesti kerran vuodessa tai n. 15 tkm välein.

Summasummarum:
Pientä vikaa siis on ollut, mutta omalla kohdallani en koe, että häiriöksi asti. 6 autoa olen uudesta ajanut (reilu 30v aikana) ja kaikissa on aina ollut jotain pientä säätöä (liekö syy kuskissa vai missä:). Öljyjä ja mitään muitakaan nesteitä ei tiputtele (pl. korjattu pinion seal). Kulutus vaihtelee seka-ajossa 8-12L/100km. Takana lattiakorkeus ei ehkä miellytä kaikkia ts. vähän tuppaa nousemaan pidemmillä ihmisillä polvet korkeammalle. Voimaa ja vääntöä löytyy hyvin vetohommiin ja maantielläkään ei jää muiden jalkoihin esim. ohitustilanteissa. 220 Hv 520nm 0-100 9.1s on käytännössäkin näin. Ajatus on jatkaa ajamista, koska kohtuu huolettomasti on saanut päästellä.

Omalta osaltani voin suositella.

Niin ja huollot on kalliita, mutta jos näkee vähän itse vaivaa ja hommaa netistä huollossa tarvittavat varaosat, niin säästöähän tulee reippaasti. Olikohan 90 tkm isompi huolto merkkiliikkeessä 1000e ja mallin hyvin tuntevalla korjaamolla itse osat hankittuna 500e... jos nyt en ihan pieleen muista, mutta jotakuinkin noin.

Kirjoita vastaus