Uskaaltaako ostaa Jeepin?
Tuolla olisi listattuna kaikki WK- mallisarjhan tähän mennessä julkaistut TSB:t (technical service bulletin); sieltä voi kattoa mitä tehtaan myöntämiä vikoja autosta löytyy. Nämähän on ainakin jenkeissä julkisesti saatavilla kaikkiin siellä myytyihin autoihin. Suomessa kun asutaan niin välillä tuntuu että Chrysler/ Jeepin recallit ja TSB:t ei täällä päde jos joku ilmainen huolto pitäisi saada tehtyä.
http://www.wkjeeps.com/wk_tsb.htm
http://www.wkjeeps.com/wk_tsb.htm
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-Hehkujen ohjausboksin vaihto merkkiliikkeessä maksoi muistaakseni n.250€
-Turbon imuputki n.100€ jenkeistä tilattuna.
-Peräremontti n.2000€
-Virtalukon pohja meni takuuseen
-Parkkitutkan anturi maksaa n.150€, joten en ole vielä viitsinyt sitä vaihtaa, kun tuolle tutkalle ei kovin paljon tarvetta ole.
-Turbon imuputki n.100€ jenkeistä tilattuna.
-Peräremontti n.2000€
-Virtalukon pohja meni takuuseen
-Parkkitutkan anturi maksaa n.150€, joten en ole vielä viitsinyt sitä vaihtaa, kun tuolle tutkalle ei kovin paljon tarvetta ole.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
Ei kai TSB:t ole ilmaisia töitä muuten kuin takuuajan puitteissa. Recallit ovat sitten asia erikseen - muistaakseni jokin tällainen tehtiin omaanikin vaihteiston osalta.Timo L kirjoitti:Suomessa kun asutaan niin välillä tuntuu että Chrysler/ Jeepin recallit ja TSB:t ei täällä päde jos joku ilmainen huolto pitäisi saada tehtyä.
Aikanaan tuli tosiaan seurattua TSB-luetteloa ja hoidettua takuuaikana asiat kuntoon. Ongelmat olivat kyllä autossa näkyvissä, mutta eipä niitä kaikkia olisi tullut huollossa mainittua, ellei niille tehtyjä korjauksia olisi ollut näkyvissä.
Eli peräremontti on ollut todellinen KJ-02:n kuluerä. Jossain viestissä valitettiin JGC:n takajousien pehmeyttä. Sama vika Rangessa. Rangeen lisäsin ilmajouset kierrejousien sisään mutta ei se ongelmaa juurikaan parantanut. Vetoautokäytössä takajousien pitää kantaa hyvin kuorma, muuten ajosta tulee kyllä levotonta tai jopa vaarallista. Osittain tästä johtuen monet asuntovaunujen vetäjät käyttävät vetoautoina pakettiautoja. Niissä takajouset ovat harvoin rajoittavana tekijänä kuten henkilöautoissa. Lisäetuna tulee usein pitkä akseliväli, joka osaltaan rauhoittaa vetoa. Itse vedin molempia trailereitani syksyn aikana VW LT:llä (Mersu Sprinter korinen Volkkari). Oli harvinaisen rauhallinen veturi. Voimaa vaan olisi saanut olla vähän enemmän, vaikka oli 2,8 TDi koneinen.
Uusi välitys jenkeistä maksaa 200-400$ valmistajasta ja kaupasta riippuen (halvinta ei kannata tietenkään ostaa), täydellinen asennussarja on jotain vajaasta satasesta pariin sataan taalaan. Kandee kattoa sellainen missä on kunnolliset laakerit eikä mitään kiinanpaskaa. Kun ne olet saanut Suomeen asti niin lähetyskuluineen tulleineen alveineen hinta on vielä reilusti alle tonnissa - jos yli tonni menee välitysten asentamiseen valmiiksi tyhjennettyyn akseliin niin on jo ryöstöhinta. Toki jos vie pajalle periaatteella "ostan merkkiliikkeen marmoritiskiltä uudet osat ja vaihtakaa alusta loppuun korjaamolla" niin varmaan palaa rahaa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, kun itse osat hommaamalla saat samaa (tai jopa parempaa) laatua ja joku sopiva paja hoitaa asennuksen puolta halvemmalla kuin isossa liikkeessä.Case4240 kirjoitti:Eli peräremontti on ollut todellinen KJ-02:n kuluerä. Jossain viestissä valitettiin JGC:n takajousien pehmeyttä. Sama vika Rangessa. Rangeen lisäsin ilmajouset kierrejousien sisään mutta ei se ongelmaa juurikaan parantanut. Vetoautokäytössä takajousien pitää kantaa hyvin kuorma, muuten ajosta tulee kyllä levotonta tai jopa vaarallista. Osittain tästä johtuen monet asuntovaunujen vetäjät käyttävät vetoautoina pakettiautoja. Niissä takajouset ovat harvoin rajoittavana tekijänä kuten henkilöautoissa. Lisäetuna tulee usein pitkä akseliväli, joka osaltaan rauhoittaa vetoa. Itse vedin molempia trailereitani syksyn aikana VW LT:llä (Mersu Sprinter korinen Volkkari). Oli harvinaisen rauhallinen veturi. Voimaa vaan olisi saanut olla vähän enemmän, vaikka oli 2,8 TDi koneinen.
Mitä tulee tuohon vetokäyttöön ja jousien pehmeyteen, niin ilmajouset apuna on melkein ainoa järkevä vaihtoehto jos ei autossa ole valmiiksi itsesäätyvää takajousitusta ilmajousin. Muuten on joko normiajossa perse aivan liian jäykkä ja/tai korkealla, tai sitten vetokäytössä liian löysä. Aivan varmasti saat persauksesta riittävän hyvin kuormaa kantavan kun lisää sopivat ilmajouset vaikka vietereiden sisälle.
Ilmasäätöiset iskarit kandee unohtaa ihan samantien, ne maksaa maltaita ja niistä ei ole hevonv*tunkaan hyötyä..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Yritin kyllä löytää uusia välityksiä jenkeistä, mutta tuohon sopivaa välityssatsia ei tahtonut silloin mistään verkkokaupasta löytyä. Tuossa kun on quadradrive2 eli elsd lukko perässä, eli perä on mallia C213RE, ja välitys 3.55. Jenkeissä diesel-malli jossa tuo välitys tuli myyntiin vasta 2008- mallisiin jeeppeihin. Avoimeen perään sopivia välityssatseja olisi ollut tarjolla monessakin paikassa.
Toki varmaan niitä jostain olisi saanut halvemmalla, kuin marmoritiskiltä.
Asennuksestakin varmaan pystyy helposti säästämään tekemällä itse, jos on siihen mahdollisuus (tilat, taidot, ja välineet).
Nyt noita välityssatseja näköjään saakin jo jenkkien verkkokaupoistakin.
OEM välitykset n.550$ jenkeissä, ja Yukonin valmistamat n.370$
Toki varmaan niitä jostain olisi saanut halvemmalla, kuin marmoritiskiltä.
Asennuksestakin varmaan pystyy helposti säästämään tekemällä itse, jos on siihen mahdollisuus (tilat, taidot, ja välineet).
Nyt noita välityssatseja näköjään saakin jo jenkkien verkkokaupoistakin.
OEM välitykset n.550$ jenkeissä, ja Yukonin valmistamat n.370$
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
Kyllä minulta valmiiksi kasatun perän asennus onnistuu. Kilpurista tulee perä irrotettua pari kertaa vuodessa, joskus jopa varikolla. Perän säätöä en osaa tehdä. Onko Jeepin perän pyöränlaakereiden vaihto työläs homma eli pystyykö vanhat laakerit irrottamaan kokonaisina vai pitääkö rälläköidä irti? Jos spoorit molemmissa päissä, ei kai kovin työläs jobi?
Ei pysty laakereita vaihtamaan, vaihtuu koko napa!! Se on neljällä mutterilla + pinnapultilla kiinni!! Uudessa navassa ei tule o-rengasta mukana, se pitää tilata erikseen ja pitää ehdottomasti vaihtaa aina, kun napa on irroitettu!!!Case4240 kirjoitti:Onko Jeepin perän pyöränlaakereiden vaihto työläs homma eli pystyykö vanhat laakerit irrottamaan kokonaisina vai pitääkö rälläköidä irti? Jos spoorit molemmissa päissä, ei kai kovin työläs jobi?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Mistä olet löytäny noin halvan turbon imuletkun, olisko linkkiä moiseenKJ-02 kirjoitti:-Hehkujen ohjausboksin vaihto merkkiliikkeessä maksoi muistaakseni n.250€
-Turbon imuputki n.100€ jenkeistä tilattuna.
-Peräremontti n.2000€
-Virtalukon pohja meni takuuseen
-Parkkitutkan anturi maksaa n.150€, joten en ole vielä viitsinyt sitä vaihtaa, kun tuolle tutkalle ei kovin paljon tarvetta ole.

Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02
Ei ole tuo imuputki KJ:n, vaan WK:n 3.0CRD -koneen!!jak35 kirjoitti:Mistä olet löytäny noin halvan turbon imuletkun, olisko linkkiä moiseenKJ-02 kirjoitti:-Hehkujen ohjausboksin vaihto merkkiliikkeessä maksoi muistaakseni n.250€
-Turbon imuputki n.100€ jenkeistä tilattuna.
-Peräremontti n.2000€
-Virtalukon pohja meni takuuseen
-Parkkitutkan anturi maksaa n.150€, joten en ole vielä viitsinyt sitä vaihtaa, kun tuolle tutkalle ei kovin paljon tarvetta ole.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Auton osto siirtyy ensi vuoden puolelle. Joulukiireet painavat jo liikaa päälle. Yhden 5,9 litraisen bensakoneisen Grand Cherokeen katson huomenna. Vuosimalli on muistaakseni 1999. En autosta niin hirveän innostunut ole mutta ajokilometrejä on vain 102 tkm, joten sekin saattaisi, ainakin väliaikaisesti, kelvata. Hinta on ainakin kohdallaan. Auton historian tunnen, koska se on jo vuosia ollut kaverilla. Edelleen tähtäimessä on kyllä selkeästi uudempi, nykyaikaisempi ja tilavampi auto mutta katsotaan nyt.
Kiitos kaikille jotka ovat vaivautuneet vastaamaan ja minulle tietojaan jakamaan. Oli miellyttävää todeta, että yhtään epäasiallista viestiä ei joukossa ollut. Se ei ole ihan yleistä näillä keskustelupalstoilla.
Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta kaikille teille!
Kiitos kaikille jotka ovat vaivautuneet vastaamaan ja minulle tietojaan jakamaan. Oli miellyttävää todeta, että yhtään epäasiallista viestiä ei joukossa ollut. Se ei ole ihan yleistä näillä keskustelupalstoilla.
Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta kaikille teille!
Käyttöönotto voi olla -99, mutta oikeasti se on sitten -98, kun -99 on jo WJ -kori ja siinä ei oo 5.9 -konetta enää!!Case4240 kirjoitti: Yhden 5,9 litraisen bensakoneisen Grand Cherokeen katson huomenna. Vuosimalli on muistaakseni 1999.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kiitos tiedosta. Kaverini on tuonut auto Saksasta itselleen n. 8v. Saattaa olla myöskin, että muistan vuosimallin väärin. Huomenna asia tarkentuu. En Jeepin korien historiaa tunne mutta joka tapauksessa kori on mielestäni aika pieni ja matala. Kokoluokka about sama kuin Chevrolet Blazer ja pick-up-pohjaiset japsimaasturit Toyota 4-runner ja Mitsun Pajero Sport.