Katso vikaoodit... Soita mulle, niin kerron kuinka sen teet... -> soitinkin itse sulle....GC9612 kirjoitti:No nyt se palaa...JAMANT kirjoitti:... jääkö Check Engine -valo palamaan??
Tuli siirrettyä jeeppi 15km matkan verstaalle ja viimeisen kilometrin aikana rupes kilkettä kuulumaan. Vuoto oli tilkittynä silkonimassalla, mutta ei siiten ilmeisesti pitänyt, kun oli höyrypilvi mahtava perillä. No, saatiin pakkastulppa vaihdettua, (ilman imu/pakosarjan irrotusta), mutta auto tärisee kuin horkassa ja tuo "check engine" valo palaa.
Mitäs sille nyt pitäs tehdä?
ZJ sammuilee
Re: Ja GC-96 tarina jatkuu
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Ja GC-96 tarina jatkuu
JAMANT kirjoitti:Katso vikaoodit... Soita mulle, niin kerron kuinka sen teet... -> soitinkin itse sulle....GC9612 kirjoitti:No nyt se palaa...JAMANT kirjoitti:... jääkö Check Engine -valo palamaan??
Tuli siirrettyä jeeppi 15km matkan verstaalle ja viimeisen kilometrin aikana rupes kilkettä kuulumaan. Vuoto oli tilkittynä silkonimassalla, mutta ei siiten ilmeisesti pitänyt, kun oli höyrypilvi mahtava perillä. No, saatiin pakkastulppa vaihdettua, (ilman imu/pakosarjan irrotusta), mutta auto tärisee kuin horkassa ja tuo "check engine" valo palaa.
Mitäs sille nyt pitäs tehdä?
12 Battery or computer recently disconnected
43 Peak primary coil current not achieved with max dwell time
43 Problem in power module to logic module interface
43 Cylinder misfire
45 Turbo boost limit exceeded (engine was shut down by logic module)
Tommosta vikakoodin selitystä löytyi, vaan mitä käytännössä tarkoittavat...
Re: Ja GC-96 tarina jatkuu
12 on melko yleinen, akkukenkä olut irti alle 50 starttausta sitten,GC9612 kirjoitti:
12 Battery or computer recently disconnected
43 Peak primary coil current not achieved with max dwell time
43 Problem in power module to logic module interface
43 Cylinder misfire
45 Turbo boost limit exceeded (engine was shut down by logic module)
Tommosta vikakoodin selitystä löytyi, vaan mitä käytännössä tarkoittavat...
43 tosiaan sytytyspuolen vikaa, yleisemmin puolavikaa tai muu sytytyspuolen vika,
45 tuskin sulla, kun ei sulla oo turboo, dieselin vikakoodi...
Vähän toi vajailla käyminen viittaa sytytyspuolen vikaan, oliko sulla jotain johtoja irti, kun sitä pakkasproppua vaihdoit ja se on edelleen irti tai sitten höyry ja sen johdosta jäähdytysneste on jossain liittimessä sotkemassa sytkää tai sitten on sytytysjohdoissa vikaa tai puolassa tai jakajassa tai....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Ja GC-96 tarina jatkuu
Kaveri sieltä soitteli, että on tulpat nyt vaihdettuna (oli muutenkin jo aika) ja oli puhetta, että katsoo ja puhdistelee suihkun alapuolella olleet johdot ja liittimet.JAMANT kirjoitti:12 on melko yleinen, akkukenkä olut irti alle 50 starttausta sitten,GC9612 kirjoitti:
12 Battery or computer recently disconnected
43 Peak primary coil current not achieved with max dwell time
43 Problem in power module to logic module interface
43 Cylinder misfire
45 Turbo boost limit exceeded (engine was shut down by logic module)
Tommosta vikakoodin selitystä löytyi, vaan mitä käytännössä tarkoittavat...
43 tosiaan sytytyspuolen vikaa, yleisemmin puolavikaa tai muu sytytyspuolen vika,
45 tuskin sulla, kun ei sulla oo turboo, dieselin vikakoodi...
Vähän toi vajailla käyminen viittaa sytytyspuolen vikaan, oliko sulla jotain johtoja irti, kun sitä pakkasproppua vaihdoit ja se on edelleen irti tai sitten höyry ja sen johdosta jäähdytysneste on jossain liittimessä sotkemassa sytkää tai sitten on sytytysjohdoissa vikaa tai puolassa tai jakajassa tai....
Nuo vikakooditko ei häviä itestään (tai muulla konstilla) jos kuntoon saa, vaan pitääkö "nollata" testerillä?
Re: Ja GC-96 tarina jatkuu
Häviää ne ajan kanssa, valo sammuu jos ei ole vikaa havaittu 10-50 starttauksen aikana ja vikakoodit jää pitkäaikaismuistiin, josta ne taas poistuu jos samaa vikaa ei ole havaittu taas 10-50 starttauksen aikana (määrä riippuu vian vakavuudesta)!! Jos ne heti haluaa pois, niin testerillä, tai voihan sitä kokeilla akkukengän irroitusta, mutta silloin ainakin se koodi 12 ja 55 jää (55 on lopetuskoodi, jos tulee pelkkä 55, se tarkoittaa "ei koodeja")!!GC9612 kirjoitti:
Nuo vikakooditko ei häviä itestään (tai muulla konstilla) jos kuntoon saa, vaan pitääkö "nollata" testerillä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
No aika pahalta kuulostaa, taitaa kannen irroitus olla edessä, onneks ei oo tossa koneessa kauheen iso homma!! Kansi pois ja siitähän se sitten selviää, mitä siellä on tapahtunu...GC9612 kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta.
Uusi selvitys tuli kavereilta, että 1 ja 2 pytyn puristuspaineita ei ole kuin 3-4 kg muut siinä 10-11, eli jos ei kansi oo mennyt, niin venttiilit, kuului kysymys?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Siihen hommaan ryhdytty ja pikkuhiljaa edistynee, piti toinen menopeli laittaa siksi aikaa.JAMANT kirjoitti:No aika pahalta kuulostaa, taitaa kannen irroitus olla edessä, onneks ei oo tossa koneessa kauheen iso homma!! Kansi pois ja siitähän se sitten selviää, mitä siellä on tapahtunu...GC9612 kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta.
Uusi selvitys tuli kavereilta, että 1 ja 2 pytyn puristuspaineita ei ole kuin 3-4 kg muut siinä 10-11, eli jos ei kansi oo mennyt, niin venttiilit, kuului kysymys?
Ensimmäinen pahempi "tenkkapåå" tuli bensajohdon irrottamisesta moottorista. Mikä on jutun logiikka?
http://youtu.be/xwv_T0nvESk
Eipä videolinkki aukene mulle, mutta pikaliitin irtoaa, joko muoviklipsejä painamalla tai sitten jos on se toinen malli, vaatii avaustyökalun, esim tuommoisen: http://www.jamant.fi/avaustyokalu-ptow83114-p-1788.htmlGC9612 kirjoitti:Siihen hommaan ryhdytty ja pikkuhiljaa edistynee, piti toinen menopeli laittaa siksi aikaa.JAMANT kirjoitti:No aika pahalta kuulostaa, taitaa kannen irroitus olla edessä, onneks ei oo tossa koneessa kauheen iso homma!! Kansi pois ja siitähän se sitten selviää, mitä siellä on tapahtunu...GC9612 kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta.
Uusi selvitys tuli kavereilta, että 1 ja 2 pytyn puristuspaineita ei ole kuin 3-4 kg muut siinä 10-11, eli jos ei kansi oo mennyt, niin venttiilit, kuului kysymys?
Ensimmäinen pahempi "tenkkapåå" tuli bensajohdon irrottamisesta moottorista. Mikä on jutun logiikka?
http://youtu.be/xwv_T0nvESk
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep ZJ sylinterikansi tarkastelussa
Näkyisköhän tämä video (nyt julkisena, eikä yksityisenä):
http://youtu.be/3wdPRh0Ovh0
Grand Cherokee Jeepin moottori oli kadottanut parista sylinteristä paineet ja videolla selviää syykin; imuventtilit vuotaa.
Kysymys on; hankkia uusi (lue: kunnossaoleva käytetty) kansi suoraan vai koeponnistaa nykyinen (ja maksaa 120e siitä) ja jos on halkeamaa hankkia uusi - ja jos ei - niin laittaa kansi kuntoon (ja maksaa yli 500e siitä hommasta)?
Ja mistähän 4.0 L6 moottorin kannen löytäis? Floridan Clearwaterissa Cherokeen kansi 325 taalaa, vaan olisko sopiva?
http://youtu.be/3wdPRh0Ovh0
Grand Cherokee Jeepin moottori oli kadottanut parista sylinteristä paineet ja videolla selviää syykin; imuventtilit vuotaa.
Kysymys on; hankkia uusi (lue: kunnossaoleva käytetty) kansi suoraan vai koeponnistaa nykyinen (ja maksaa 120e siitä) ja jos on halkeamaa hankkia uusi - ja jos ei - niin laittaa kansi kuntoon (ja maksaa yli 500e siitä hommasta)?
Ja mistähän 4.0 L6 moottorin kannen löytäis? Floridan Clearwaterissa Cherokeen kansi 325 taalaa, vaan olisko sopiva?
Tuosta se nyt löytyy: http://www.jamant.fi/kansi-40l6-p-3836.htmlGC9612 kirjoitti:Onko paljon ajetusta koneesta, mikä kannen kunto ja paljonko pyynti?JAMANT kirjoitti:Mulla on yksi käytetty -97:sta, kyllä ne venttiilit kannattaa koneistaa, kun se kansi kerran on irti!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1