Wranglerin kulutuksen pienentäminen

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 13.03.2013. 9:04

JAMANT kirjoitti:
WinChester kirjoitti:
janiojan kirjoitti:Ja vaimo on ominut ton Commanderin.
Jospa se onkin eukon- eikä autonvaihto, mikä pitäs tehdä... :D :D :D :D :D :D :D :D
Nyt oot vaarallisilla vesillä :shock: :shock:
No eikös se naisten kanssa ole aina semmosta? Sanot mitä hyvänsä, niin kohteliaisuuskin käännetään naisen alistamiseksi, jos sattuu vain olemaan sillä tuulella ja sen luontoinen. Sikäli minusta naisten kanssa oleminen, kuten näiden autojenkin harrastaminen, on valintakysymys ja se kannattaisi perustua käyttötarkoitukseen. Eikös sitä autoakin vaihdeta nimenomaan sen takia, ettei se enää sovellu tarkoitukseensa? Sanoppas tämä naiselle, niin turpaan tulee, vaikka naisetkin pistävät vastavuoroisesti ihan samalla lailla miehen pihalle, kun miehen nössöytys kiltin lastenvahti-kotipiika-käyttötarkoitukseen onnistuu liian hyvin ja miehestä tulee "kuin yksi perheen lapsista", joka ei osaa omatoimisesti enää edes nenäänsä niistää. Ja naisessahan ei tietenkään ole koskaan mitään vikaa, hah! :twisted:

Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin itse olen kaikesta huolimatta käyttötarkoitus-ajatuksen takana. Lista halutuista ominaisuuksista, rahavaroista yms. paperille ja sitten pähkäilemään sopivaa vaihtoehtoa. Mulla ensimmäisen maasturin ja sen ominaisuuksien pähkäily kesti vuoden ja toinen meni sellaisen etsimiseen. Helpommallakin olisi varmaan päässyt, mutta eipä tarvinnut tapella sellaisten asioiden kanssa, jotka olisivat tulleet heti alkuun eteen, jos pähkäily olisi jäänyt vähemmälle. Pahinta, mitä olisi voinut käydä, olisi ollut sopimattoman auton vaihto toiseen heti alkuun; se kun tahtoo maksaa ylimäärästä niin helkkaristi. Naisten kanssa asia on toisinpäin. Vuosien yhdessäolon jälkeen kun pannaan lusikoiden lisäksi mukulatkin jakoon, niin siihen ei edes rahat riitä! Sikäli nämä autoharrastusasiat on vielä halpoja. Mutta oli kyse sitten naisista tai autoista, niin kukin tyylillään. :D
Raha ja romut rauhottaa.

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja janiojan » 15.03.2013. 12:16

Onko tämmöstä kukaan kokeillut 4.0 koneeseen?

http://www.4wd.com/Jeep-Engine-Performa ... n=JET99312

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.03.2013. 13:42

janiojan kirjoitti:Onko tämmöstä kukaan kokeillut 4.0 koneeseen?

http://www.4wd.com/Jeep-Engine-Performa ... n=JET99312
Jenkkipalsoilta luettujen kokemusten perusteella ei noita juuri kukaan suosittele.

Jos tarttet kunnollisen, niin SCT:n chipit pitäisi olla parempia ja niihin yleensä tulee suoraan muutama eri ohjelma millä voi ajaa (enemmän tehoa, polttoainetaloudellisempi versio, ja lähinnä jenkeissä tarpeellisen matalaoktaanisella bensalla ajamisen mahdollistava ohjelma). Noista ei juuri pahaa sanottavaa ole kuullut. Sitä en tiedä, jos tuollaisen jenkkichipin lyöt täällä autoosi että aiheuttaako mahdollisesti leimalla ongelmia. Toki sen voi siksi aikaa nyhtää irti..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 21.03.2013. 11:21

Jonkun vanhan tutkimuksen mukaan (saattoi olla TM) ahtamattoman moottorin lastuttamisella ei saavuteta juuri mitään. Näillä viriohjelmilla kun juuri puututaan ahtopaineisiin ja syöttöön. Mutta ainahan voi kokeilla..
Joskus 70-luvulla opetettiin koulussa että jos auto kuluttaa 1 litran ajoneuvon 100 painokiloa kohti niin se on normaalia .. :D
Jeeppihän on sitte melko pieniruokainen...
Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Mikäs kone?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 21.03.2013. 13:07

Renegade kirjoitti:Katurenkailla ja optimi välityksillä voit maantiellä päästä tuohon 11L/100km, mutta keskikulutuksena ei mitenkään.

Pääsin KJ:llä vakiorenkailla (Goodyear Wrangler All Season) juurikin tuohon 11L maantiellä, ehkä jopa 10L jos oikein hissutteli. Nyt hieman isommilla ja karkeammilla General grabbereilla menee 12L minimissään.
Keskikulutus on sama 15L kun sulla.

On muuten virtaavammat rosteriputketkin. En huomannut mitään eroa kulutuksessa. Äänet toki on miehekkäämmät. 8)
Ilmansaantia en katsonut tarpeelliseksi parantaa, kun jopa Grand Cherokee SRT-8:ssa on sama ilmanputsari, niin kait sitä ilmaa tulee tarpeeksi puolta pienenpään myllyyn.
Mikäs kone sun kJ:ssä on?

Omalla 3,7L v6 koneella on seka kulutus n. 17L/100km.
En kylläkään aja mitenkään ekologisesti.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 21.03.2013. 13:25

Kone on 3.7L.
Ajotyylini on melko ekologinen. Mitä nyt talvella tulee joskus näytettyä vetovammasille miten valoista lähdetään. :D
Maantiellä aina 90km/h (alin nopeus missä momentinmuunnin lukittuu ylivaihteella), moottoritietä ei juuri koskaan.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 21.03.2013. 14:41

ZJussi kirjoitti:Joskus 70-luvulla opetettiin koulussa että jos auto kuluttaa 1 litran ajoneuvon 100 painokiloa kohti niin se on normaalia .. :D
Jeeppihän on sitte melko pieniruokainen...
Jeeppihän ON pieniruokainen, kun vertaa muihin bensakoneellisiin oikeisiin maastureihin, ei city-sellaisiin. Jos katsoo vaikka Range Rover tai Gay Mersu bensakoneella, niin tuo 1 litra /100kg ei ole kovin kaukana uusissakaan vehkeissä. :)
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 24.03.2013. 10:21

4.2 at kaasari wrangleri meni sellasella 13-14l satasella yleisajoa, max80km nopeuksia eli motarille ei tungettu.
eli ei minusta nyt iha hirveesti kun tutun kia sportage 2.0 manuaali vei 10-11l
renkaina wranglerissa 31t muzilla buckshotit
3.07 välitykset
Wrangler -89 4.2L AT

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 27.03.2013. 10:11

Pitää sen verran kommentoida, että jos haluat ajella komialla Jeepillä jossa komia kone niin bensankulutus on sellainen fakta joka on pakko hyväksyä. Tuo 4.0L on ihan älyttömän hieno kone, mutta vähäruokaista siitä ei saa vaikka tekisit mitä.

Saksassa oli joku firma tehnyt VW TDI konversioita 2.5L ja 4.0L mottien paikalle, jossain oli jotain linkkejäkin (olikohan tälläkin foorumilla). Muistelisin että myivät ihan konversiosettiä ja hyödynsivät käytettyjä & vähän ajettuja koneita paikallisesti. Nyt pikasella googlauksella tuli vastaan vaan jenkkilän tietoja (ovat viime Semassa nähneet moisen ja joka foorumilla on nyt juttua aiheesta...).

tässä firma joka teki tdi wranglerin semaan:
http://www.hpamotorsport.com/TDI-YJ-AX5.htm

Tolla sais kulutuksen aisoihin, mutta jotenkin en ite saanut ajatusta sopimaan omaan päähäni...
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja janiojan » 28.03.2013. 21:53

Ei perhana! Tollasta olen miettinyt! Kiitos! Nyt täyttyy taas pohtia, koska tuo pitäis mennä muutoskatsastuksessakin läpi. Mä otin varapyörän pois ja kokeilin mun duunimatka ajoa oikein varovasti, niin sain kulutukseksi 13,9 l/100 km.

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja janiojan » 28.03.2013. 21:56

Niin ja vielä moottorin hienoudesta, mä tykkään kyllä tosta Commanderin Mersun koneesta vielä enemmän nyt kun laitoin lastun. Kulutusmittarin mukaan kulutus on aika uskomaton ja potkua riittää.

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 05.04.2013. 1:48

Mulla ois tarkotuksena asentaa tollanen vw:n tdi kone comanchen keulille tämän kevään aikana, jos kiinnostaa niin noita sovitelaippoja saa tehtyä varmaan useammankin.

Omana kulutus tavotteena on 7L/100km.
Ja n.160hv 350+Nm tehotavoitteet.
Ehkä epärealistiset mutta yrittäähän saa....
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja janiojan » 05.04.2013. 10:21

Moi,
Oletko jo varmistanut, että muutoskatsastuksen saa tehtyä?

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 05.04.2013. 16:55

Kyllä saa.

Tarvitsee vain todistukset että jarrut riittää ja ne on minun mielestä kaikissa comancheissa samat.
Tehorajat määrittyy jarrujen mukaan ja 4.0 koneessa hepoja on 170, siihen saa lisätä 20% jolloin tehoa saa laillisesti olla 204 konia, vääntö ei kiinnosta ketään, vw:n kone on myös kevyempi kuin 4.0.
"manche on -90 ja vw:n kone -96, jolloin päästötkin menevät läpi heittämällä.

Summa summarum kone on laillinen, näin sanoi myös katsastaja kun kysyin aiheesta.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.04.2013. 17:05

Shortie kirjoitti:manche on -90
Siis käyttöönotto -90 vai oikeasti -90:nen valmistenumeroltaan? Kun en oo Suomessa koskaan oikeasti nähnyt valmistenumeroltaan -90:stä!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus