JK:n woblaaminen

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 27.04.2013. 12:51

Ei kai yksikään "uusi" JK woblaa? Ajan saatossa joku paikka antaa periksi/väljistyy ja woblausherkkyys kasvaa. Minullakaan ei tehnyt sitä kun ostin 35 tkm ajettuna, muttei kauaakaan kun alkoi oireilla ja paheni ajanoloon nopeasti. Ei ihme, kyllä se senverran vatkasi, että tuntuu ihmeelliseltä ettei mikään paikka hajonnut varsinkin raskailla 34" pyörillä. Herkkytteen varmasti vaikuttaa myös tehdyt rakennemuutokset, käytetyt sarjat/osat jne.

Woblaamatta CSI:ssä nyt edessä:
- OME 2" alustasarja + 2" spacerit + EMU iskarit
- AEV alatukivarsien geometrian laskusarja
- Rocksolid ohjausvaihteen tukilaakeri
- Rocksolid panhardtanko
- OME ohjausvaimentimen muutossarja + EMU iskari
- 34" pyörät
- ARB vinssipuskuri ja vinssi
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 12.05.2013. 21:51

Terve! Tuossa vetopuomin "väkertelyn" ohessa tuli vietettyä tänään aikaa Wranglerinkin alla ja harvoin sitä on iloinen kun löytyy rikkinäisiä osia! Välivarren (Lontoon murteella lienee drag queen... eikun siis drag link) päät väljinä. Joka päivä oppii jotain uutta. Nimittäin hölmönä kun aiemmin noita tutkin niin vaimo pyöritteli ratista kone pysähdyksissä eli eipä ollut ohjaustehostin avustamassa ja taisipa olla vielä ohjausiskarikin paikoillaan. Nyt tuntui sormissa ihan selvät välykset molemmissa päissä kun kone käynnissä ja ohjausiskari irti ja piti vielä lonksettakin. Eli Timo L:n vinkki ottaa ohjausiskari irti ja laittaa se takaisin vasta kun Death-wobble-ongelma on poistettu on muuten täyttä asiaa!

Track bar näytti olevan ihan kunnossa, korin puoleinen kumipusla antoi hieman myöten sormilla tunnustellen (silmillä ei nähnyt mitään) kun rouvaa käskin tekemään nopeita ja laajoja ohjausliikkeitä vaan eikös sen pidä hieman myötäilläkkin? Seuraavaksi pitää vielä nostaa auto akselista ilmaan ja tsekata ylä- ja alapalloniveletkin tarviaako nekin vaihtaa niin tulee kerralla keula kuntoon. Käsittääkseni joka kerta kun jotain niveliä vaihtaa niin ohjauskulmat olisi syytä suunnata tai suuntauttaa uusiksi eikä se ihan ilmaista ole jos ei itse kykene joten joka ainoa vähänkään edes aavistuksen kulunut nivel menee vaihtoon tässä yhteydessä.
MH

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 13.05.2013. 10:40

Jeps, panhardin kumipuslissa kuuluu olla vähän joustoa ottamassa isoimmat tällit ja värinät pois - olettaen tietysti ettei puslissa ole väljää.

Hyvä että vika löytyi, voi korjauksen jälkeen rauhallisin mielin ajaa :)
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus