KJ kolisee kun sivuittain huojuu

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.05.2013. 19:35

erauspentu kirjoitti: Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
Ei tainnu vieläkään olla valikoimissa, täytyy huomenna tarkistaa taas tuo...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: Öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 05.05.2013. 21:56

erauspentu kirjoitti:
Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
Härskiltä aikoonan muistaakseen ostin. Eli joensuun autotalo Hartikaiselta Jeep varaosista.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.05.2013. 22:19

28CRDKJ kirjoitti:
erauspentu kirjoitti:
Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
Härskiltä aikoonan muistaakseen ostin. Eli joensuun autotalo Hartikaiselta Jeep varaosista.
No jos merkkiosaa haluaa, niin sitten marmoriltahan niitä saa ostaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Vaihdelaatikon pohja lievästi sisäänpäin kupera

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 06.05.2013. 10:17

Pitäisikö vaihdelaatikon pohjan olla suora? vai kupera? Näyttää lievästi kuperalta sisäänpäin, niin kuin siihen ois mällätty mutta taas mitään rusnuja siinä ei näy ja laatikko toimii ja vaihtaa.

Sitä on näin alkuvaiheessa hyvin kriittinen kaikkeen mitä autosta löytyy.
Pää-asia on, että se toimii mutta kyllä mielellään fiksaan auton hyvään kuntoon.

En muuten ole ikinä ostanut näin likaista autoa (sisäpuolelta)

Toki ostohetkellä näin, että likainen on ja ei se mitään, imuri toimii ja puhdistettua saa mutta tämä oli jo ihan oma ulottuvuutensa.

Otsonointi tulee myös eteen kunhan muut tärkeämmät asia saa pois alta.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Öljymäärä

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 10.05.2013. 8:43

Taas noobie kyssäri...
Ohjekirja sanoo, että öljytilavuus 6L suodattimen kanssa.
Noh, vaihdoin öljyt+suodattimen ja 6L niin mittatikun mitta-asteikon alareunassa oli öljy.

Odotin, että oli ehtinyt laskeutua.

Lisäsin 0,5L niin puolivälissä.

Onko tuo 6L tosiaan KJ:hin 2.8CRD riittävä määrä vai pitäisikö kenties olla ~7L?

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 10.05.2013. 8:50

Terve.
Saa omia kumimattosarjoja vaan ne on niin onnettoman pienet tänne suomen enimmäkseen märkään ja loskaseen maahan että suosittelen ostamaan kunnon kumista matot jotka leikkaat sopivaan muotoon. Toimii.

Löytyyköhän suomesta yhtää amerikassa valmistettua käytettyä auto josta ei jotain tihuttelis allensa? ;)Onnea vuodon metsästykselle ja sen tilkitsemiselle.

Laita vaan öljyt tikun ylreunaan, olikos tikku varmasti pohjassa?

Yleensä ne öljypohjat on suoria. Siellä on alimmassa kohdassa öljypumpun imuputki öljyä hörpäämässä ja jos on kovasti lontolla niin voipi öljyn saanti estyä, vaan näin en ole koskaan kuullut tapahtuvan.

Tosin JEgoNEERistä loppu automaatin öljyvuoto kun lopulta vaihdoin akselin stefan?? Ei se korjaaminen aina humpuukia ookkaan??;)

t. Ismo Ämmä
erauspentu kirjoitti:Joo, eli siellä oli se edessä kuskinpuolella ilmeisesti vaihteistolta tuleva letku joka liittyy syyläriin, niin se siinä helppas ees kahtaalle kun sitä nyki.
Eikä sitä tuntunut saavan kireämmälle ja en uskaltanut liikaa voimaa käyttää. Siitä ympäriltä se on märkä. Kuivasin sitä ja täytyy nyt varmistua asiasta, että josko se siitä sitä vaihdelaatikon öljyä vuotaa. Ei sitä paljoa tule mutta ei tarttis tulla yhtään.
Jakolaatikosta löytyi öljyt ja perästä myös.
Moottoriin piti lisätä, että alkoi tikussa näkyä.
Pitää vaihtaa kaikki öljyt mutta ennen laatikon öljyjä, paikallistaa se vuotokohta.

Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Öljymäärä

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.05.2013. 10:15

erauspentu kirjoitti:Taas noobie kyssäri...
Ohjekirja sanoo, että öljytilavuus 6L suodattimen kanssa.
Noh, vaihdoin öljyt+suodattimen ja 6L niin mittatikun mitta-asteikon alareunassa oli öljy.

Odotin, että oli ehtinyt laskeutua.

Lisäsin 0,5L niin puolivälissä.

Onko tuo 6L tosiaan KJ:hin 2.8CRD riittävä määrä vai pitäisikö kenties olla ~7L?
Ohjekirjat on aina suuntaa antavia ja ei ne virheettömiä ole, on niistä virheitä löytynyt!! Tuossa lukee: http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html näin: KJ 03-06 2.8CRD + 545RFE -automaattiin 7.5 litraa,
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 28.05.2013. 7:31

No niin, nyt vaihdettiin merkkihuollon toimesta takaisinkutsukampanjalla taka-alatukivarret.
Auttoi paljon kolinaan mutta nyt on silleen selkeempi, sieltä edestä, että kun kaartaa jompaan kumpaan suuntaan ja kallistuu niin silloin kolahtaa.
Välyksiä eivät pikaisella etsimisellä havainneet parikaan eri pajaa mutta sanoivat myös, että voi tulla kallistuksen vakaajasta, siinä kun tarvii kuulemma voimaa paljon, että välykset tulevat esiin.

Onko mitään keinoja testata kallistuksen vakaajan niveliä näin "kotikonstein" ?

siffo
Viestit: 170
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja siffo » 28.05.2013. 9:20

Ota koiranluut jommasta kummasta päästä irti ja ajele vähän vakaaja irti. Jos kolina poistuu niin vika löytyi :)

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 29.05.2013. 20:36

Vika löytyi. Moottorin kannatin/kiinnitin tötsä siellä kolahtaa kun sivuttaisliike tulee. Konttorilla katottiin koneella. Joko löystynyt tai kulahtanut mutta voinee olla hankala vaihtaa. Siellä turbon alla se on.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.05.2013. 21:15

Siis koneen kumityyny, oikea, olikohan mulla sellaista hyllyssä, täytyy aamulla tutkia (nettikaupassa ei oo, sen muistan ulkoa...)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 30.05.2013. 7:52

Juurikin se oikeanpuoleinen kumityyny.
Pitäs päästä vain ensin katsoon, onko kenties kiinnitys löystynyt vai oikeesti kumityyny kaputt.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.05.2013. 9:11

Löytyi, eli tarvittaessa löytyy täältä heti (toistaiseksi, jossei joku ota sitä ennen sua :wink: )!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 30.05.2013. 10:11

Eli millainen homma tuo kumityyny on vaihtaa?
Ohjeet sanovat, että irroittaa syyläri ja sen rupelli.

Sitten vain oikea puoli irti ja tunkata moottoria ylös.

Kuinkas paljon tuota pitää tunkata? Tuskin kovin montaa senttiä?

Purkamaan joutuu varmaan kuitenkin aika paljon.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.05.2013. 10:16

erauspentu kirjoitti:Eli millainen homma tuo kumityyny on vaihtaa?
Ohjeet sanovat, että irroittaa syyläri ja sen rupelli.

Sitten vain oikea puoli irti ja tunkata moottoria ylös.

Kuinkas paljon tuota pitää tunkata? Tuskin kovin montaa senttiä?

Purkamaan joutuu varmaan kuitenkin aika paljon.
Aika paljon joutuu nostamaan, kun ne kumityynyn pinnapultit ylös ja alas on aika pitkät + se alapään ohjaintappi... 65mm vähintään pitää nostaa, muuten ei mahdu pois/paikoilleen...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus