Ei tainnu vieläkään olla valikoimissa, täytyy huomenna tarkistaa taas tuo...erauspentu kirjoitti: Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
KJ kolisee kun sivuittain huojuu
Re: Öljyä tihkuu
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Öljyä tihkuu
Härskiltä aikoonan muistaakseen ostin. Eli joensuun autotalo Hartikaiselta Jeep varaosista.erauspentu kirjoitti:
Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Re: Öljyä tihkuu
No jos merkkiosaa haluaa, niin sitten marmoriltahan niitä saa ostaa...28CRDKJ kirjoitti:Härskiltä aikoonan muistaakseen ostin. Eli joensuun autotalo Hartikaiselta Jeep varaosista.erauspentu kirjoitti:
Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Vaihdelaatikon pohja lievästi sisäänpäin kupera
Pitäisikö vaihdelaatikon pohjan olla suora? vai kupera? Näyttää lievästi kuperalta sisäänpäin, niin kuin siihen ois mällätty mutta taas mitään rusnuja siinä ei näy ja laatikko toimii ja vaihtaa.
Sitä on näin alkuvaiheessa hyvin kriittinen kaikkeen mitä autosta löytyy.
Pää-asia on, että se toimii mutta kyllä mielellään fiksaan auton hyvään kuntoon.
En muuten ole ikinä ostanut näin likaista autoa (sisäpuolelta)
Toki ostohetkellä näin, että likainen on ja ei se mitään, imuri toimii ja puhdistettua saa mutta tämä oli jo ihan oma ulottuvuutensa.
Otsonointi tulee myös eteen kunhan muut tärkeämmät asia saa pois alta.
Sitä on näin alkuvaiheessa hyvin kriittinen kaikkeen mitä autosta löytyy.
Pää-asia on, että se toimii mutta kyllä mielellään fiksaan auton hyvään kuntoon.
En muuten ole ikinä ostanut näin likaista autoa (sisäpuolelta)
Toki ostohetkellä näin, että likainen on ja ei se mitään, imuri toimii ja puhdistettua saa mutta tämä oli jo ihan oma ulottuvuutensa.
Otsonointi tulee myös eteen kunhan muut tärkeämmät asia saa pois alta.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Öljymäärä
Taas noobie kyssäri...
Ohjekirja sanoo, että öljytilavuus 6L suodattimen kanssa.
Noh, vaihdoin öljyt+suodattimen ja 6L niin mittatikun mitta-asteikon alareunassa oli öljy.
Odotin, että oli ehtinyt laskeutua.
Lisäsin 0,5L niin puolivälissä.
Onko tuo 6L tosiaan KJ:hin 2.8CRD riittävä määrä vai pitäisikö kenties olla ~7L?
Ohjekirja sanoo, että öljytilavuus 6L suodattimen kanssa.
Noh, vaihdoin öljyt+suodattimen ja 6L niin mittatikun mitta-asteikon alareunassa oli öljy.
Odotin, että oli ehtinyt laskeutua.
Lisäsin 0,5L niin puolivälissä.
Onko tuo 6L tosiaan KJ:hin 2.8CRD riittävä määrä vai pitäisikö kenties olla ~7L?
Re: Öljyä tihkuu
Terve.
Saa omia kumimattosarjoja vaan ne on niin onnettoman pienet tänne suomen enimmäkseen märkään ja loskaseen maahan että suosittelen ostamaan kunnon kumista matot jotka leikkaat sopivaan muotoon. Toimii.
Löytyyköhän suomesta yhtää amerikassa valmistettua käytettyä auto josta ei jotain tihuttelis allensa? ;)Onnea vuodon metsästykselle ja sen tilkitsemiselle.
Laita vaan öljyt tikun ylreunaan, olikos tikku varmasti pohjassa?
Yleensä ne öljypohjat on suoria. Siellä on alimmassa kohdassa öljypumpun imuputki öljyä hörpäämässä ja jos on kovasti lontolla niin voipi öljyn saanti estyä, vaan näin en ole koskaan kuullut tapahtuvan.
Tosin JEgoNEERistä loppu automaatin öljyvuoto kun lopulta vaihdoin akselin stefan?? Ei se korjaaminen aina humpuukia ookkaan??;)
t. Ismo Ämmä
Saa omia kumimattosarjoja vaan ne on niin onnettoman pienet tänne suomen enimmäkseen märkään ja loskaseen maahan että suosittelen ostamaan kunnon kumista matot jotka leikkaat sopivaan muotoon. Toimii.
Löytyyköhän suomesta yhtää amerikassa valmistettua käytettyä auto josta ei jotain tihuttelis allensa? ;)Onnea vuodon metsästykselle ja sen tilkitsemiselle.
Laita vaan öljyt tikun ylreunaan, olikos tikku varmasti pohjassa?
Yleensä ne öljypohjat on suoria. Siellä on alimmassa kohdassa öljypumpun imuputki öljyä hörpäämässä ja jos on kovasti lontolla niin voipi öljyn saanti estyä, vaan näin en ole koskaan kuullut tapahtuvan.
Tosin JEgoNEERistä loppu automaatin öljyvuoto kun lopulta vaihdoin akselin stefan?? Ei se korjaaminen aina humpuukia ookkaan??;)
t. Ismo Ämmä
erauspentu kirjoitti:Joo, eli siellä oli se edessä kuskinpuolella ilmeisesti vaihteistolta tuleva letku joka liittyy syyläriin, niin se siinä helppas ees kahtaalle kun sitä nyki.
Eikä sitä tuntunut saavan kireämmälle ja en uskaltanut liikaa voimaa käyttää. Siitä ympäriltä se on märkä. Kuivasin sitä ja täytyy nyt varmistua asiasta, että josko se siitä sitä vaihdelaatikon öljyä vuotaa. Ei sitä paljoa tule mutta ei tarttis tulla yhtään.
Jakolaatikosta löytyi öljyt ja perästä myös.
Moottoriin piti lisätä, että alkoi tikussa näkyä.
Pitää vaihtaa kaikki öljyt mutta ennen laatikon öljyjä, paikallistaa se vuotokohta.
Saakos näihin KJ:hin ihan omia kumimattosarjoja?
Suojaisi paremmin rapakelillä.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Öljymäärä
Ohjekirjat on aina suuntaa antavia ja ei ne virheettömiä ole, on niistä virheitä löytynyt!! Tuossa lukee: http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html näin: KJ 03-06 2.8CRD + 545RFE -automaattiin 7.5 litraa,erauspentu kirjoitti:Taas noobie kyssäri...
Ohjekirja sanoo, että öljytilavuus 6L suodattimen kanssa.
Noh, vaihdoin öljyt+suodattimen ja 6L niin mittatikun mitta-asteikon alareunassa oli öljy.
Odotin, että oli ehtinyt laskeutua.
Lisäsin 0,5L niin puolivälissä.
Onko tuo 6L tosiaan KJ:hin 2.8CRD riittävä määrä vai pitäisikö kenties olla ~7L?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No niin, nyt vaihdettiin merkkihuollon toimesta takaisinkutsukampanjalla taka-alatukivarret.
Auttoi paljon kolinaan mutta nyt on silleen selkeempi, sieltä edestä, että kun kaartaa jompaan kumpaan suuntaan ja kallistuu niin silloin kolahtaa.
Välyksiä eivät pikaisella etsimisellä havainneet parikaan eri pajaa mutta sanoivat myös, että voi tulla kallistuksen vakaajasta, siinä kun tarvii kuulemma voimaa paljon, että välykset tulevat esiin.
Onko mitään keinoja testata kallistuksen vakaajan niveliä näin "kotikonstein" ?
Auttoi paljon kolinaan mutta nyt on silleen selkeempi, sieltä edestä, että kun kaartaa jompaan kumpaan suuntaan ja kallistuu niin silloin kolahtaa.
Välyksiä eivät pikaisella etsimisellä havainneet parikaan eri pajaa mutta sanoivat myös, että voi tulla kallistuksen vakaajasta, siinä kun tarvii kuulemma voimaa paljon, että välykset tulevat esiin.
Onko mitään keinoja testata kallistuksen vakaajan niveliä näin "kotikonstein" ?
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Siis koneen kumityyny, oikea, olikohan mulla sellaista hyllyssä, täytyy aamulla tutkia (nettikaupassa ei oo, sen muistan ulkoa...)!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Aika paljon joutuu nostamaan, kun ne kumityynyn pinnapultit ylös ja alas on aika pitkät + se alapään ohjaintappi... 65mm vähintään pitää nostaa, muuten ei mahdu pois/paikoilleen...erauspentu kirjoitti:Eli millainen homma tuo kumityyny on vaihtaa?
Ohjeet sanovat, että irroittaa syyläri ja sen rupelli.
Sitten vain oikea puoli irti ja tunkata moottoria ylös.
Kuinkas paljon tuota pitää tunkata? Tuskin kovin montaa senttiä?
Purkamaan joutuu varmaan kuitenkin aika paljon.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1