Wj:n olkaakselit Xj:hin

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 23.11.2014. 12:25

viewtopic.php?t=1433
Menee vähän ohi alkuperäisestä kysymyksestä mutta tuolla aiempaa juttua samasta asiasta.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 23.11.2014. 17:57

Kaaheeta vääntöä :D
Ransussa on muuten samanlainen ohjaus kuin k-koppasissa nelikko letukoissa.

Nuo speisserit on nätti teetättää vaikka paikallisella amiksen metallilinjalla.
Jarrupaloille/salulalle pitää kehittää teline jos käyttää alkuperäisiä jarruja.

Mistä löytäisi tehtaan virallisia mittoja noihin osien mitoituksiin?
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 23.11.2014. 18:44

Transitissa? Jos on samanlainen kuin C/K neliveto chevyt, niin ei sekään mikään ihan paras ole. Toi inverted-T kun taasen on hyvinkin tunnettu keskialueen tunnottomuudesta, se on siltä osin jopa inverted-Y:tä huonompi :lol: Toisin kuin jotkut luulee, niin Chevyn ohjaus ei ole cross- over, vaan nimenomaan inverted-T.

Muuta kuin tuo rahapuoli, niin en edelleenkään näe minkäänlaista järkeä käyttää pikkujarruja WJ:n olkavarsissa. Kai sinne voisi satulalle kiinnitysadapterit jotenkin väkästellä, mutta mitoitusten sovituksessa saa olla hyvin tarkkana. En ole missään nähnyt tehtaan mitoituksia jarruosille, tuskin ihan helpolla löytyykään. Ei varmaan auta kuin ottaa mauseri kouraan ja alkaa mittaamaan :wink:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 23.11.2014. 20:41

http://image.adam.automotive.com/f/5301 ... ension.jpg
Siis tollasessa letukassa jos jotain käsitin.

Rahapuoli nimenomaan noihin pikkujarruihin puoltaa tässä vaiheessa.
Jos ei ois lompsasta kiinni niin sitten akselit vaihtus kokonaan
:D
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 23.11.2014. 21:47

Shortie kirjoitti:Kaaheeta vääntöä :D
Ransussa on muuten samanlainen ohjaus kuin k-koppasissa nelikko letukoissa.
Tämä menee vielä enemmän ohi alkuperäisen topiikin vaan pakko on sanoa että Transhitissä on varmasti maailman paras ohjaus, itsellä menossa jo kolmas yksilö ja edelliset kaksi ajettu "maailman tappiin" eli paalaamo-asteelle ja niin tulee nykyisellekin käymään kunhan saadaan tarpeeksi kilometrejä autolle (nyt vasta mittarissa 450k). Radiosta aikanaan kun kuulin tuon Transit-mies-kipaleen niin pakkohan se CD oli mennä tilaamaan (kaikki muut biisit sillä CD:llä ihan syvältä).

Omaan Cherokeehen tulossa lähiviikkoina 4.5" korotussarja kaiken maailman säädettävillä tangoilla tuon nykyisen 3"-korotuksen tilalle (ei tällä hetkellä muita muutoksia alustassa kuin pelkästään tuo korotus OME:n 2" korottavalla jousisarjalla, 44mm korottavilla uretaanipuslilla etuvietereiden yhteyteen ja n. 1" korottavilla pidemmillä takariipukkeilla). Kohta sitten tarkastellaan miten tuo ohjaus muuttuu / käyttäytyy ja aiheuttaako jatkotoimenpiteitä.
MH

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 30.11.2014. 21:16

Onko mitään halvempaa keinoa saada cross over ohjaus toteutettua?

Ja transitissa on niin hyvä ohjaus kuin lehtijousitetussa jäykkä akselisessa voi olla, maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä.

Alustan säätöön on mielenkiintoista paneutua sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen, yleensä maallikolle helpointa olisi kuitenkin jos säätö mahdollisuudet rajoittuisivat aurauksen säätöön.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 11.12.2014. 22:23

Shortie kirjoitti:Onko mitään halvempaa keinoa saada cross over ohjaus toteutettua?
Eipä juuri ole.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 12.12.2014. 20:17

Shortie kirjoitti:maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä..
Auts, tuo sattui!
MH

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 14.12.2014. 1:02

mikkotapani kirjoitti:
Shortie kirjoitti:maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä..
Auts, tuo sattui!
Kertokaa nyt edes, missä vuosimalleissa (Transiitto) tuo paras ohjaus on ollut.

..ja tuokaa mielellään vielä kokeiluun. Kuulostaa niin ihmelaitokselta tuo Transit, että täytyy saada kokea se itse :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Jeep on aina Jeep.

Viesti Kirjoittaja rane58 » 14.12.2014. 3:18

Shortie kirjoitti:maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä..
-Oliko siinä transvestissä nelivetoa, lukkoa etuperässä...? :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jmax
Viestit: 71
Liittynyt: 15.04.2012. 10:19
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jmax » 14.12.2014. 9:37

Eikö ole helpompi vaihtaa merkkiä, jossa on parempi akselisto. Ei tarvitsisi tehdä noita viritelmiä :lol:

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 14.12.2014. 16:58

Ei täällä edes mietitä muita merkkejä :D Jos miettiikin niin on väärässä paikassa.
Ja minä lopetan heti viritelmien tekemisen itse kun joku suostuu maksamaan mulle ne valmiit pomminkestävät akselit kaikilla herkuilla,
rahamiehet ottakoot yv:llä niin laitan tilinumeron tuleen jonne saa ylimääräiset eurot työntää :twisted:

Täällä korjataan vain sitä tosiasiaa että moni uuden jeepin ostajista tekee sen pönkittääkseen egoaan, ei päästäkseen ajamaan "mahdottomissa" paikoissa.

Ransitista sen verta että puhutaan niistä jeesuksen vanhoista joissa edessä on vielä jäykkä akseli, ja jotka jostain syystä on hävinnyt katukuvasta :wink:
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

Kirjoita vastaus