XJ 4.0 kova kulutus
Sitä pitikin kysymäni että oliko näissä lukkoturbiinia.... Eli on ja ei nyt ilmeisesti toimi? Huomaako tuon toiminnan miten helposti? Eli pitääkö lukossa miten sitkeästi jos vähän kiihdyttää kasikympin vauhdista vai luovuttaako välittömästi kun kaasuun koskee? Ja onkos tuossa lootassa nyt sitten kolme pykälää+turbiinilukko vai 4+lukko?
Siinä on kolme + ylivaihde + lukkoturbiini, lukon pitäis kytkeytyä noin 60 nopeudessa, kun ajaa pintakaasulla, niin mulla tekee...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ajat tasakaasulla tasasella tiellä 80+km/h. Katse kiekkamittariin ja KEVYESTI hipaiset jarrua. Jos mittari heilahtaa ja kierrokset nousee (huomaa selvästi), oli turbiini lukossa.Qtka kirjoitti:Sitä pitikin kysymäni että oliko näissä lukkoturbiinia.... Eli on ja ei nyt ilmeisesti toimi? Huomaako tuon toiminnan miten helposti?
Ehkä sama vika kuin pihalla seisovassa XJ:ssä epäillään, TCM luulee että painetaan jarrua, vapauttaa lukituksen, tehostaa jarrutusta....Qtka kirjoitti:Kävin testailemassa ja ei lukitu turbiini, ei... Mistäs tuolle menee lukituskäsky? ECU:lta? Voiko tuota lukita jotenkin suoralla virralla kokeeksi, että onko se lukko suikaleina vai eikö saa vaan käskyä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ookkei... Onko tietoa miten moisesta riesasta pääsee eroon? Tämän otteessa lukee "ABS-järjestelmä poistettu maahantuojan ohjeiden mukaan" mutta silti siellä jököttää sähköhydraulinen tehostin paikallaan
Eli ilmeisesti on otettu vaan mittaristosta ABS valo pois (ABSit ei siis toimi)... Voiko näillä olla joku yhteys? Takaa lähti myös yksi ABS anturi liitämään kun asensin vetarin stefaa turhan isolla vasaralla...

Re: XJ 4.0 kova kulutus
Nyt kerkesin tätä tutkimaan... Jarrupolkimen anturi oli nostettu niin ylös ettei ottanut kontaktia polkimeen ollenkaan. No syykin tälle selvisi ekan koeajon aikana: turbiinilukko vetää päälle kun kaasun painaa pohjaan! Ja muutenkin laatikko on haluton vaihtamaan pienempää täyskaasulla. Eli haisteleeko loota TPS:sää? MAP:ia? Voiko TPS olla väärinpäin asennettu? Mitä arvoja sen pitäisi antaa?
Re: XJ 4.0 kova kulutus
Moi, löytyikö tähän asiaan vastausta ? Mulla on vastaava Cherokee ja tuntuu, että lukitus ei pelitä ? Vaihteet tuntuu kyllä löytyvän. Tämä on vähän tuore hankinta itsellä ja edellinen omistaja on vaihdattunut ruiskun boksin, tosin onko sillä edes merkitystä?
Comanche on itsellä manuaalilaatikolla, ei voi vakoilla toimintoja siitäkään
Comanche on itsellä manuaalilaatikolla, ei voi vakoilla toimintoja siitäkään

Re: XJ 4.0 kova kulutus
Ei oo vielä lopullista selvyyttä tullu... Jarrupolkimen anturin säädön jälkeen alkoi lukko pelaamaan satunnaisesti... Nyt TPS mitattu ja voltteja tulee 0,76-4,2... Onko haarukassa? Katkoksia yms. ei tuolla digitaalisella yleismittarilla TPSn jännitekäyrästä löytynyt...
Re: XJ 4.0 kova kulutus
Laatikolle menee vaijeri joka seuraa kaasupolkimen asentoa. Sitä voi koittaa säätää. Laatikon ohjausboxille menee sitten se TPS-signaali. Sitäkin voi säätää mutta minusta tuo sinun mittaustulos on oikeassa haarukassa.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Re: XJ 4.0 kova kulutus
Laittakaahan sähköpostiosoitteita, voin mailata tarvitsijoille AW4 huoltomanuaalin.
TCM nuuskii mm. TPS:ää, ja viallinen TPS on varmaan yleisimpiä syitä automaatin outoon toimintaan. Toisaalta ei sen takia pitäisi muuntimen lukon mennä päälle miten sattuu. TV- kaapeli joka säätää laatikon linjapainetta on myös suuresti vaikuttava tekijä vaihtoihin liittyen, eli määrittelee mm. sitä millä kierroksilla laatikko vaihtaa pienempää ja isompaa silmään kaasupedaalin asennosta riippuen. Säädön täytyy olla kohdallaan että loota pelittää oikein. Jos en väärin muista, senkään tosin ei pitäisi vaikuttaa muuntimen lukkoon.
TCM nuuskii mm. TPS:ää, ja viallinen TPS on varmaan yleisimpiä syitä automaatin outoon toimintaan. Toisaalta ei sen takia pitäisi muuntimen lukon mennä päälle miten sattuu. TV- kaapeli joka säätää laatikon linjapainetta on myös suuresti vaikuttava tekijä vaihtoihin liittyen, eli määrittelee mm. sitä millä kierroksilla laatikko vaihtaa pienempää ja isompaa silmään kaasupedaalin asennosta riippuen. Säädön täytyy olla kohdallaan että loota pelittää oikein. Jos en väärin muista, senkään tosin ei pitäisi vaikuttaa muuntimen lukkoon.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ 4.0 kova kulutus
Sen TPS:n säätö moottorinohjauksen puolelta ei noissa Renixeissä ohjaa vaihteistoa, kun siellä TPS:ssä on toinen potikka joka toimii just toisinpäin, kuin sen moottorinohjauksen potikka, jännite on ylhäällä, kun läpät kiinni ja laskee alemmas, mitä enemmän läpät aukeaa ja se ohjaa vaihteistoa!! Ja ei ole ainoa vikapaikka noissa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ 4.0 kova kulutus
Jep... Tämän huomasin eilen guugletellessa ja illalla mittailin oikeista piuhoista....näyttäs olevan sökö kun mittari ei asetu hetkeksikään aloilleen...JAMANT kirjoitti:Sen TPS:n säätö moottorinohjauksen puolelta ei noissa Renixeissä ohjaa vaihteistoa, kun siellä TPS:ssä on toinen potikka joka toimii just toisinpäin, kuin sen moottorinohjauksen potikka, jännite on ylhäällä, kun läpät kiinni ja laskee alemmas, mitä enemmän läpät aukeaa ja se ohjaa vaihteistoa!! Ja ei ole ainoa vikapaikka noissa...