WJ ja Jarrutesti
Re: WJ ja Jarrutesti
Siis paree pysyä pois rullilta....
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Re: WJ ja Jarrutesti
Heps
Googlettelin jarrudynoaiheesta ja löytyi ainakin helposti yksi K1 asemille tehty opinnäytetyö. Siinä oli selostettu pääpiirteittäin erilaisista jarrudynoista ja 4 vetojen testaamisesta. Oli myös ohjrita ja lausuntoja autojen maahantuojilta. Esim GL mersun osalta ihmetytti miksi jarrudynoa varten ohjeistettiin laittamaan jakis pikkupuolelle... no joo, mainostettiin myös vapaarullista joita voi käyttää toisen akselin alla normi jarrudynossa. Niitä ei kuitenkaan työn mukaan juuri käytetä kun ovat hitaat käyttää... julkaistussa työssä oli ohjeistus taulukko Jeepin osalta kovan puutteellinen. Olis vaan ollu mielenkiintoinen vilkaista miten määritetty tehtäväksi... ulkonajarruttelussakin pitäis mitata tallentavalla hidastuvuusmittarilla. Ei ole kyllä omien 4 vetojen kohdalla mielestäni mitään mittaria käytetty...
TJ
Googlettelin jarrudynoaiheesta ja löytyi ainakin helposti yksi K1 asemille tehty opinnäytetyö. Siinä oli selostettu pääpiirteittäin erilaisista jarrudynoista ja 4 vetojen testaamisesta. Oli myös ohjrita ja lausuntoja autojen maahantuojilta. Esim GL mersun osalta ihmetytti miksi jarrudynoa varten ohjeistettiin laittamaan jakis pikkupuolelle... no joo, mainostettiin myös vapaarullista joita voi käyttää toisen akselin alla normi jarrudynossa. Niitä ei kuitenkaan työn mukaan juuri käytetä kun ovat hitaat käyttää... julkaistussa työssä oli ohjeistus taulukko Jeepin osalta kovan puutteellinen. Olis vaan ollu mielenkiintoinen vilkaista miten määritetty tehtäväksi... ulkonajarruttelussakin pitäis mitata tallentavalla hidastuvuusmittarilla. Ei ole kyllä omien 4 vetojen kohdalla mielestäni mitään mittaria käytetty...
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: WJ ja Jarrutesti
Tarkin mittari taitaa olla katsurin perstuntuma ja asiakkaan pärstäkerroin...?Maastis kirjoitti: ↑23.03.2021. 20:56Heps
Googlettelin jarrudynoaiheesta ja löytyi ainakin helposti yksi K1 asemille tehty opinnäytetyö. Siinä oli selostettu pääpiirteittäin erilaisista jarrudynoista ja 4 vetojen testaamisesta. Oli myös ohjrita ja lausuntoja autojen maahantuojilta. Esim GL mersun osalta ihmetytti miksi jarrudynoa varten ohjeistettiin laittamaan jakis pikkupuolelle... no joo, mainostettiin myös vapaarullista joita voi käyttää toisen akselin alla normi jarrudynossa. Niitä ei kuitenkaan työn mukaan juuri käytetä kun ovat hitaat käyttää... julkaistussa työssä oli ohjeistus taulukko Jeepin osalta kovan puutteellinen. Olis vaan ollu mielenkiintoinen vilkaista miten määritetty tehtäväksi... ulkonajarruttelussakin pitäis mitata tallentavalla hidastuvuusmittarilla. Ei ole kyllä omien 4 vetojen kohdalla mielestäni mitään mittaria käytetty...
TJ

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: WJ ja Jarrutesti
Nyt on GDC leimattu. Ja heti ekana kerroin että rullille ei ajeta. No katsuri kertoi että heillä on tämä neliveto toiminto laitteessaan.
Annoin periksi ja niin vain meni akseli-ja pyörä kerrallaan kun rullat pyöri erisuuntiin. Eikä kuulunut mitään ylimääräistä eikä jeeppi lentänyt hallin seinään:)
Rullissa kuulenmma veto eri suuntiin,eli ei pyöri vapaalla toinen pyörä. tiiä sitten.
Mutta sivutuotteena löytyi öljystä kosteat takajarrukilvet. Jarrut kyllä piti hyvin.
Ilmeisesti ei mene levyjarrullisessa heti peräöljy jarruille?
Minkä lainen homma vaihtaa tiivisteet akseleiile?
Mikä öljy kuuluu periin?
Annoin periksi ja niin vain meni akseli-ja pyörä kerrallaan kun rullat pyöri erisuuntiin. Eikä kuulunut mitään ylimääräistä eikä jeeppi lentänyt hallin seinään:)
Rullissa kuulenmma veto eri suuntiin,eli ei pyöri vapaalla toinen pyörä. tiiä sitten.
Mutta sivutuotteena löytyi öljystä kosteat takajarrukilvet. Jarrut kyllä piti hyvin.
Ilmeisesti ei mene levyjarrullisessa heti peräöljy jarruille?
Minkä lainen homma vaihtaa tiivisteet akseleiile?
Mikä öljy kuuluu periin?
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Re: WJ ja Jarrutesti
Menee ne öljyt käsijarrukengille ja lopulta sisempään jarrupalaan...
Jeepsterissä 1/12 käsitelty WJ:n vetarin laakerin vaihto, osien mukana saa pyynnöstä valokopion jutusta...
Tuossa osat: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463394- ... -oa1653631 ja https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463391- ... -oa1653421 sekä https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463389- ... -oa1653422 , mitä muuta tarvitaan, on sitten tapauskohtaista, vetarin kiiinnipitolaippaakin löytyy hyllystä, jos vähänkin epäilyttää sen kunto....
Jeepsterissä 1/12 käsitelty WJ:n vetarin laakerin vaihto, osien mukana saa pyynnöstä valokopion jutusta...
Tuossa osat: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463394- ... -oa1653631 ja https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463391- ... -oa1653421 sekä https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463389- ... -oa1653422 , mitä muuta tarvitaan, on sitten tapauskohtaista, vetarin kiiinnipitolaippaakin löytyy hyllystä, jos vähänkin epäilyttää sen kunto....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ ja Jarrutesti
Kiitos.
Laita vielä öljystä linkki.
Ja tulikos joku lisäainekin kun on lukolliset perät?
Laita vielä öljystä linkki.
Ja tulikos joku lisäainekin kun on lukolliset perät?
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Re: WJ ja Jarrutesti
Öljyksi vaikka: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2472149- ... jam1074421 ja tähän puolitettu lisäys LS-lisäainetta: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2463088- ... cro4318060 tai https://www.jamant.fi/fi/tuote/2470720- ... ea-2470720 , koska tuossa öljyssä on lisäaine, mutta ei riittävästi. Puolitus tarkoittaa siis, että takaperään tuolla öljyllä puoli pulloa lisäainetta ja eteen tuolla öljyllä varttipullo...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ ja Jarrutesti
Mikä se nyt on jeepin oikea jarrujen testaustapa? Käytin vasta omaa wj ja jarrut testattiin siten että pyörät pyöri eri suuntiin.
Re: WJ ja Jarrutesti
Ihan oikea tapa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1