WJ,huono ostos?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Macke

Re: WJ,huono ostos?

Viesti Kirjoittaja Macke » 06.12.2021. 22:06

Mä vaihdoin alustaan ameriikan joen säädettävät tukivarret missä on yhdessä päässä uretaanipuslat ja toisessa päässä johnny jointit. Muutti autoa huomattavasti vähemmän seilaavaksi, mutta silti aika kaukana vakaasta kulkijasta mun kirjoissa. Mun säädettävä panhardi edessä on pidempi kuin orkkis, niin kuin kaikki tukivarretkin vaikka ne on säätövaroiltaan pohjaan ruuvattu. Niitten olis tarkoitus olla 2-6" korotetulle alustalle, mutta vähän epäilen että olisko himpun verran liian pitkät silti tolle mun 2" korotukselle -> pitkä panhardi siirtäisi etuakselia sen verta sivuun että katiska saattaa nelistää. Toki kai ne sen on tarkistanu siellä suuntauksessa, mä en muista enää ja se suuntauslappukin jäi katsastuskonttorin johonkin pankkiholviin kun kävin auton muutoskatsastamassa. Nyt on tietty hinusti tullut luntakin, että siinähän sen pääsisi jäljistä ainakin karkeasti kyttäämään että onko akselit linjassa vai ei.

Toki nää ei vissiin tehtaaltakaan tullessaan ole mitenkään millintarkkoja alustaltaan ja kiinnityspisteiltään, eli kaippa totakin olisi mahdollista sitten hieroa paremmaksi kun vaan jaksaisi perehtyä ja ruuvata. Vai koskettaako avokätiset toleranssit vaan aiempia malleja, osaako kukaan sanoa?

Kingsroad

Viesti Kirjoittaja Kingsroad » 06.12.2021. 22:13

Minäkin katsellut noita korotuksia "sillä silmällä" :D Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan jos nostaa 2"?Nuo korotussarjathan eivät ole kalliita (Siis jousien yläosan päälle tulevat)..Miten iskunvaimentajat?Joutuuko tukivarret vaihtamaan?

Jpe61

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 07.12.2021. 0:21

Ootteko korjailleet casteria korotuksen jälkeen? Ei ole kovinkaan kummallista jos alustaa on korotettu ja caster jäänyt korjaamatta. Tää oma taskuntyhjennin on melkoinen luikero ajella, ei kylläkään ole WJ, mutta sama periaate tässäkin. Piti ostaa säädettävät alatukivarret, mutta tenavat on käynyt niin paljon suihkussa, että vesilaitos täräytti 730 euron tasauslaskun. Eli ei tukivarsia...

Macke

Viesti Kirjoittaja Macke » 07.12.2021. 21:30

Säädin mä omastani casterin hehtaarille korotuksen jälkeen, ja olis alustan suuntauksen jälkeen varmaan ainakin _pitänyt_ olla säädettynä kohdillaan. En ole käplännyt mitään säätöja sen jälkeen enkä tosiaan tajunnut ottaa mittaus / säätörapsasta kopsua itselleni...

Internet väittää että 2" korotus menee vielä normi hiluillakin, mutta eiköhän se jonkinmoinen kompromissi ole. Mulla orkkis iskarit, en raatsinut ostaa toisia kun siellä ihan uudenkarheet Bilsteinit oli vakioalustaan alle lyöty. Ei ainakaan ole vielä mehineet, vaihdetaan pidempää iskaria sitten kun nuo kypsyy.

Cherokeewj

Viesti Kirjoittaja Cherokeewj » 08.12.2021. 14:01

Cherokeewj kirjoitti:
07.11.2021. 23:23
Mulla on WJ:ssä ollut huomattavasti vähemmän vikaa (kop kop..) kuin uudemmassa diesel-bemarissa :) Molemmat about saman verran ajettu. V8:n kulutus pätkäajossa on vaan infernaalinen jos jotain miinusta pitää hakea..
Bemari lopetti käynnistymisen ku pakkanen kiristyi -15c kieppeille, Jeepin kanssa toistaiseksi ei mitään ongelmaa :) kulutus vajaat 21l/100km ajotietokoneen mukaan..
Grand Cherokee 4.7 Limited ’00 ”Mall Rated”

Kingsroad

Viesti Kirjoittaja Kingsroad » 08.12.2021. 18:22

Valoa tunnelin päässä :D Eli turbiinin lukitusongelma selvisi..Vaihdoin viikonloppuna solenoidipaketin työpaikalla,ja vähän kiireellä kun oli vieraita tulossa.
Kotimatkalla tuntui että vaihteisto huononi entisestään,mutta pakko oli ajaa kotiin.No,seuraavana päivänä alkoi vaivaamaan ajatus siitä että tuliko se pistoke kiinni vaihteiston kyljessä :shock: ..?Ja kyllä,irtihän se oli jäänyt..No,töpseli kiinni,ja vaihteisto lähti pelaamaan.

FB67

Viesti Kirjoittaja FB67 » 16.12.2021. 18:36

Minäkin ajelin 2002 WJ:llä 10 vuotta 4.7 V8 ajo ominaisuudet muutui kertalaakista ja pensan kulutus putos 40 % kun vaihdoin Volvo V70 2.5T AWD-07
Ja kulkupuolikin parani Optimoituna.

tukkijussi

Viesti Kirjoittaja tukkijussi » 17.12.2021. 16:20

Mulla on ollut pari Toytan HJ60:stä, nyt olen vajaan vuoden ajellut WJ:llä ja täytyy todeta, että onhan se ihan &%¤%&( paljon parempi ajettava.

Kirjoita vastaus