Jeep KJ korotus ja pyöräkoot
Minulle maksoi pyörien ja ajovalojen suuntaus tasarahan 100e. Koko touhu vei n.2h kun pyöräkulmien kanssa sai hieman tapella.kozel kirjoitti:Millaisia kustannuksia ovat tarjonneet noista suuntauksista ja laittakaa paikkoja joita voi suositella onnistumisprosentin perusteella..
Teetin työn Vianorilla Turussa.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
paljonko mittasivat korkeutta otteeseen?28CRDKJ kirjoitti:Leima tuli ja korotuksetkin on nyt lailliset!
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
puoli metriä näkys otteessa olevan ja merkintä että 1% osista vaihdettu, itse mittaamalla tulee kyllä pikkaisen enemmän korotusta varsinkin taakse...filler kirjoitti:paljonko mittasivat korkeutta otteeseen?28CRDKJ kirjoitti:Leima tuli ja korotuksetkin on nyt lailliset!
Nyt Kj näyttää mielestäni siltä, kuin tehtaalta tullessaan sen olisi pitänyt näyttää!
Varsinkin ajolleen auto on nyt aivan eri planeetalta!
Ennen kun kärriä veti, niin perä pohjasi pienessäkin kuopassa.
Nyt ei minkäänlaista pohjaamista ole tapahtunut isommissakaan heitoissa.
Silti jousitus ei ole missään nimessä kova, päin vastoin tuntuisi miellyttävän myötäilevältä ja silti kuorman HYVIN kantavalta!
Nyökkiminenkin on mielestäni nyt pienempää.
Asuntovaunun kun laittaa perään, niin perä laskee ainoastaan noin vajaan sentin.
Laitan kuvan Koojiista kun kerkiän.
Laittakaa tekin "monstereistanne" kuvia esille!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Eräässä pikahuollossa, jota en viitsi mainostaa, ottivat peräti 115e mutta reisille meni. Pelkällä silmällä näki ettei ollut sinne päinkään. Itse sitten säätelin luotilangan, vatupassin ja mittanauhan avulla kohdilleen.kozel kirjoitti:Millaisia kustannuksia ovat tarjonneet noista suuntauksista ja laittakaa paikkoja joita voi suositella onnistumisprosentin perusteella..
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Mitä tuumaatte ajettavuudesta korotusten jälkeen?
Tuossa olen noita korotuksia taas katsellu kun budjetti elpyny isompien menojen jälkeen. Korotuksia myyvät ja muutkin tahot ovat vaan tuumailleet seuraavaa..
-Ajettavuus on huono korotuksen jälkeen
-KJ:ta ei kannata korottaa
-Vetoakselin nivelet menee edestä
yms. Iskarit alkaa olee finaalissa ja paukuttaa jousituksen pohjaan jo kun peruuttaa katukivetykseltä alas joten nyt tulee joko korotus tai pelkät iskarit. Korotus ei kuitenkaan ole kuin sen 100e kalliimpi. nuo kommentit vaan epäilyttää kun tulee ajettua se 30-35tkm vuodessa joten ajettavuuden ei passaa olla kovin hirveä..
Tuossa olen noita korotuksia taas katsellu kun budjetti elpyny isompien menojen jälkeen. Korotuksia myyvät ja muutkin tahot ovat vaan tuumailleet seuraavaa..
-Ajettavuus on huono korotuksen jälkeen
-KJ:ta ei kannata korottaa
-Vetoakselin nivelet menee edestä
yms. Iskarit alkaa olee finaalissa ja paukuttaa jousituksen pohjaan jo kun peruuttaa katukivetykseltä alas joten nyt tulee joko korotus tai pelkät iskarit. Korotus ei kuitenkaan ole kuin sen 100e kalliimpi. nuo kommentit vaan epäilyttää kun tulee ajettua se 30-35tkm vuodessa joten ajettavuuden ei passaa olla kovin hirveä..
Osta pelkät Bilsteinin B6 offroad iskarit taakse, jos pelottaa
Itse voin suositella Bilsteiniä ja H&R korotusta.
Ainakin toimii 2,8crd tiiselissä.

Itse voin suositella Bilsteiniä ja H&R korotusta.
Ainakin toimii 2,8crd tiiselissä.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Minulla ollut tuo OME HD setti + muut jekut alla vasta kesäkuulta asti, joten nivelien kestoon en vielä voi ottaa kantaa.kozel kirjoitti:Mitä tuumaatte ajettavuudesta korotusten jälkeen?
Tuossa olen noita korotuksia taas katsellu kun budjetti elpyny isompien menojen jälkeen. Korotuksia myyvät ja muutkin tahot ovat vaan tuumailleet seuraavaa..
-Ajettavuus on huono korotuksen jälkeen
-KJ:ta ei kannata korottaa
-Vetoakselin nivelet menee edestä
yms. Iskarit alkaa olee finaalissa ja paukuttaa jousituksen pohjaan jo kun peruuttaa katukivetykseltä alas joten nyt tulee joko korotus tai pelkät iskarit. Korotus ei kuitenkaan ole kuin sen 100e kalliimpi. nuo kommentit vaan epäilyttää kun tulee ajettua se 30-35tkm vuodessa joten ajettavuuden ei passaa olla kovin hirveä..
KJ:ta ei suositella korotettavaksi yli 23" (center to flare), jollei satu olemaan 2wd versio, joka sallii hieman enemmän. Diesel mallia ei pysty korottamaan yhtä ylös kuin bensamalleja. Jos tavoittelee 3" korotuksia, niin suosittelen ylätukivarsien vaihtoa (esim. JBA), jotta rengaskulmat saadaan tehdas arvoihin. Pienemmällä korotuksella pärjää vakio ylätukivarrella.
Mielestäni alusta parani huomattavasti, varsinkin takapää on vakiona KJ:ssa mielestäni surkea. Suosittelen erittäin lämpimäsi OME sarjaa, josta löytyy valita eri konemalleille omansa.
En ymmärrä väitteitä ettei KJ:ta kannattaisi korottaa? Maailmalla ovat rakentaneet KJ jeeppejä varsin maastokelpoisiksi peleiksi, jotka seuraa isompiaan melkolailla hyvin. Haasteellisempi se toki on IFS:n takia rakennella, muttei mitenkään mahdoton.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Kulmat
Minun Koojiissani on nyt vetareiden kulmat melko suorassa, ennen olivat "mutkalla" renkaasta alaspäin.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Juuri noin. 2" korotuksella vetareiden kulmat näyttää paremmalta kuin alunperin.
Ajettavuudessa en ole huomannut mitään eroa, paitsi että töyssyissä ei lyö pohjaan niin herkästi.
Kulutus maantiellä nousi ehkä hitusen minun bensakoneella. Mutta dieselissä tuskin huomaa mitään eroa siinäkään.
Ajettavuudessa en ole huomannut mitään eroa, paitsi että töyssyissä ei lyö pohjaan niin herkästi.
Kulutus maantiellä nousi ehkä hitusen minun bensakoneella. Mutta dieselissä tuskin huomaa mitään eroa siinäkään.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Ameriikan Joe on laittanut tukun taaloja tiskiin ja muokannut melko raskaalla kädellä KJ:ta
33" kumeilla vaatimattomasti ilman korotuksia lähtenyt liikkeelle, mutta sen jälkeen tullutkin palikkaa isolla rahalla.
Puskuri ja lokari trimmaukset ei ehkä hivele silmää, mutta lisätaaloilla nekin saa parfymoitua.
--> http://www.ifsjeepers.com/phpBB3/viewto ... ?f=8&t=547

33" kumeilla vaatimattomasti ilman korotuksia lähtenyt liikkeelle, mutta sen jälkeen tullutkin palikkaa isolla rahalla.
Puskuri ja lokari trimmaukset ei ehkä hivele silmää, mutta lisätaaloilla nekin saa parfymoitua.
--> http://www.ifsjeepers.com/phpBB3/viewto ... ?f=8&t=547
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Korkeeta Libertyä!
Tässä on aika hyvä ja siistikin.
http://www.cardomain.com/ride/3121218/2 ... utility-4d
ja täältähän noita löytyypi lisää
http://www.cardomain.com/MakeModel/Jeep/Liberty/
t. Ismo Ämmä
http://www.cardomain.com/ride/3121218/2 ... utility-4d
ja täältähän noita löytyypi lisää
http://www.cardomain.com/MakeModel/Jeep/Liberty/
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Millaiset iskarit sulla on?Renegade kirjoitti:Juuri noin. 2" korotuksella vetareiden kulmat näyttää paremmalta kuin alunperin.
Ajettavuudessa en ole huomannut mitään eroa, paitsi että töyssyissä ei lyö pohjaan niin herkästi.
Kulutus maantiellä nousi ehkä hitusen minun bensakoneella. Mutta dieselissä tuskin huomaa mitään eroa siinäkään.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME