Jeep KJ korotus ja pyöräkoot
Kj korotettu.
No niin tuli sitten katsastuksen jälkeen vaihdettua 4WD:n korotus sarja alle.
Edessä luvattiin 1,5" ja takana 2" nostoa ja todellisuudessa tuli eteen 50mm ja taakse 70 mm.
Ajo muuttui paremmaksi ja pehmeämmäksi, eikä enään pohjaan lyöntikumit pompota motarilla kun on koko perhe kyydissä.
Edessä edelleen vakio iskari ja taakse tuli jonkin verran pidempi.
Taka jouset ja iskarit vaihtuivat hetkessä vaan etupään jousia en yksin olisi saanut vaihdettua sen verta sai äheltää alapäätä paikalle jotta sai pultin paikalleen.
Jeepsteriin tuleepi vaihdosta aikanaan juttu.
Edessä luvattiin 1,5" ja takana 2" nostoa ja todellisuudessa tuli eteen 50mm ja taakse 70 mm.
Ajo muuttui paremmaksi ja pehmeämmäksi, eikä enään pohjaan lyöntikumit pompota motarilla kun on koko perhe kyydissä.
Edessä edelleen vakio iskari ja taakse tuli jonkin verran pidempi.
Taka jouset ja iskarit vaihtuivat hetkessä vaan etupään jousia en yksin olisi saanut vaihdettua sen verta sai äheltää alapäätä paikalle jotta sai pultin paikalleen.
Jeepsteriin tuleepi vaihdosta aikanaan juttu.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Mitkä on suurimmat renkaat, joita oletta KJ:n alle pyöritelleet? Onko vakiovanteella tai muuten samalla ET:llä ollut minkäänlaisia ongelmia mahtumisten kanssa? Tuossa olen noitten vakiopyörien kanssa (235/65/17") tutkiskellut ja ihmetellyt kovin ahtaaksi tilan, jos leveämpää kumia haluaa asentaa. Siksipä mielessä ajatus hieman levittävämmät vanteet, jottei murheita tulisi.
Joku 4.5" backspacella oleva 15" peltivanne ei olisi kovin paha sijoitus hinnaltaan ja ei pitäisi olla minkäänlaista murhetta 245 levyisellä kumilla, kunhan nyt muuten mahtuu vanne pyörimään ottamatta jarruihin kiinni.
Nykyisellään vanteeni taitaa olla 17x7.5 (ET 38 ) kokoinen ja jos joku voisi vakuuttaa, että tuolla vanteella 245/70/17" kumen (BFG MT) pitäisi mahtua ongelmitta pyörimään osumatta ripustuksiin, niin saattaisin pitäytyä näissä vakiovanteissani.
Jenkkifoorumilla kun tuntuvat niin kovasti suosivan spacereita taikka Moab vanteita isompien kumien jatkoksi Libertyissä.
Joku 4.5" backspacella oleva 15" peltivanne ei olisi kovin paha sijoitus hinnaltaan ja ei pitäisi olla minkäänlaista murhetta 245 levyisellä kumilla, kunhan nyt muuten mahtuu vanne pyörimään ottamatta jarruihin kiinni.
Nykyisellään vanteeni taitaa olla 17x7.5 (ET 38 ) kokoinen ja jos joku voisi vakuuttaa, että tuolla vanteella 245/70/17" kumen (BFG MT) pitäisi mahtua ongelmitta pyörimään osumatta ripustuksiin, niin saattaisin pitäytyä näissä vakiovanteissani.
Jenkkifoorumilla kun tuntuvat niin kovasti suosivan spacereita taikka Moab vanteita isompien kumien jatkoksi Libertyissä.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Tuota jousituksen pohjaamista miettiville..
Tuo 240tkm ajetusta loppui pohjaamiset heitoissa kun vaihtoi ihan vaan iskarit. Nousi samalla 2cm
Melko loppu oli nuo iskarit. Takapään iskarit kun paino pohjaan niin ei kyllä palautuminen oli todella heikkoa ja eivät täysin palautuneet kuin käsin avittamalla. Muutenkin ihme lorinaa pitivät kun käänteli.
Ajettavuus parani huomattavasti. Ei ole läheskään niin pintakova mutta isommissa ja terävissä heitoissa tulee kyllä vaimennus tehokkaasti mukaan..
Niin ja iskareiksi tuli KJ -02 2.5CRD alle Bilstein B6 - Off-Road
Tuo 240tkm ajetusta loppui pohjaamiset heitoissa kun vaihtoi ihan vaan iskarit. Nousi samalla 2cm

Melko loppu oli nuo iskarit. Takapään iskarit kun paino pohjaan niin ei kyllä palautuminen oli todella heikkoa ja eivät täysin palautuneet kuin käsin avittamalla. Muutenkin ihme lorinaa pitivät kun käänteli.
Ajettavuus parani huomattavasti. Ei ole läheskään niin pintakova mutta isommissa ja terävissä heitoissa tulee kyllä vaimennus tehokkaasti mukaan..
Niin ja iskareiksi tuli KJ -02 2.5CRD alle Bilstein B6 - Off-Road
Kumnet.
Itselläni on talvikumeina
Nokia Hallapeliitta LT 245/75 R16 ja katuajossa sopivat hyvin pyörimään, vaan tavella Kulmassa ajaessani sisäänjouostoissa nastat jättivät jäljet lokasuojan levike muovien sisäreunaan.
Nyt hankin 17" vanteilleni ensi kesksi saman kokoiset katu/maatokumit.
t. Ismo Ämmä
Nokia Hallapeliitta LT 245/75 R16 ja katuajossa sopivat hyvin pyörimään, vaan tavella Kulmassa ajaessani sisäänjouostoissa nastat jättivät jäljet lokasuojan levike muovien sisäreunaan.
Nyt hankin 17" vanteilleni ensi kesksi saman kokoiset katu/maatokumit.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Kumnet.
Hakkapeliitat vakiovanteilla, taikka muuten vakiovanteen backspacella?ImacInnes kirjoitti:Itselläni on talvikumeina
Nokia Hallapeliitta LT 245/75 R16 ja katuajossa sopivat hyvin pyörimään, vaan tavella Kulmassa ajaessani sisäänjouostoissa nastat jättivät jäljet lokasuojan levike muovien sisäreunaan.
Nyt hankin 17" vanteilleni ensi kesksi saman kokoiset katu/maatokumit.
t. Ismo Ämmä
Eikä ole tukivarsiin tai kallistuksen vakaajiin hipomassa?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Re: Kumnet.
Jep, Jeepin alumiinivanteilla (en tietä et:tä) on ja kumen ulkohalkaisija on rullamitala mitattunan noin. 770mm. Vähän taisi ottaa aluksi toinen kumi sisiälokasuojaan kiinni kun oli ratti oli täydet kännettynä vaan siitäkin selvisi kuumailmapuhaltimella lämittämällä ja vähän painamalla kohtaa.filler kirjoitti:Hakkapeliitat vakiovanteilla, taikka muuten vakiovanteen backspacella?ImacInnes kirjoitti:Itselläni on talvikumeina
Nokia Hallapeliitta LT 245/75 R16 ja katuajossa sopivat hyvin pyörimään, vaan tavella Kulmassa ajaessani sisäänjouostoissa nastat jättivät jäljet lokasuojan levike muovien sisäreunaan.
Nyt hankin 17" vanteilleni ensi kesksi saman kokoiset katu/maatokumit.
t. Ismo Ämmä
Eikä ole tukivarsiin tai kallistuksen vakaajiin hipomassa?
Sitten mulla on maastokumeina Libertyn alkuperäisillä peltivanteilla Insa Sahara Turbot 235/ 70 R16 kumet joiden ulkohalkaisija on n. 750mm.
Nämä mahtuu iloisesti pyörimään joka asenossa kiinni ottamatta.
ja nyt 17" aluvanteilla Continental CintiPremiumContact 2 215/60 R 17, joiden ulkohalkaisija on n. 690mm.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Kumnet.
Jep, Alumiinivanteilla (en tietä et:tä) on ja kumen ulkohalkaisija on rullamitala mitattunan noin. 770mm. Vähän taisi ottaa aluksi toinen kumi sisiälokasuojaan kiinni kun oli ratti oli täydet kännettynä vaan siitäkin selvisi kuumailmapuhaltimella lämittämällä ja vähän painamalla kohtaa.filler kirjoitti:Hakkapeliitat vakiovanteilla, taikka muuten vakiovanteen backspacella?ImacInnes kirjoitti:Itselläni on talvikumeina
Nokia Hallapeliitta LT 245/75 R16 ja katuajossa sopivat hyvin pyörimään, vaan tavella Kulmassa ajaessani sisäänjouostoissa nastat jättivät jäljet lokasuojan levike muovien sisäreunaan.
Nyt hankin 17" vanteilleni ensi kesksi saman kokoiset katu/maatokumit.
t. Ismo Ämmä
Eikä ole tukivarsiin tai kallistuksen vakaajiin hipomassa?
Sitten mulla on maastokumeina Libertyn alkuperäisillä peltivanteilla Insa Sahara Turbot 235/ 70 R16 kumet joiden ulkohalkaisija on n. 750mm.
Nämä mahtuu iloisesti pyörimään joka asenossa kiinni ottamatta.
ja nyt 17" aluvanteilla Continental CintiPremiumContact 2 215/60 R 17, joiden ulkohalkaisija on n. 690mm.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Melkeimpä sanoisin että joka tapauksessa joudut tuolla pyöräkoolla paukuttamaan pinchweldin lyttyyn, sekä kuumailmapuhallinta näyttämään sumuvalojen alla olevaan muoviin... molemmat tosin helppoja toimenpiteitä.Jooseppi kirjoitti:Millähän vanne et:llä mahtuu 40-50mm korotettuun kj cherokeehen 245/75 16 rengas pyörimään ilman muokkausta? Good year wrangler duratrac olis haaveissa
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Vakiovanteella 245/75 -16 Bridgestone Dueler HT mahtuu omassani pyörimään. Autossa OME 50 mm korotus. Pientä sisälokasuojan painelua kuumailmapuhaltimen avulla on tehty, ei muuta.
Jos haluat enemmän ulospäin levittävät vanteet, niin et 30 - 35 on vielä ok. Ei oikeastaan siitä yhtään enempää ulospäin.
Kannattaa hankkia myös varapyörä samaa kokoa. Saa mahtumaan varapyöräkoteloon pienellä muovin leikkelyllä.
Jos haluat enemmän ulospäin levittävät vanteet, niin et 30 - 35 on vielä ok. Ei oikeastaan siitä yhtään enempää ulospäin.
Kannattaa hankkia myös varapyörä samaa kokoa. Saa mahtumaan varapyöräkoteloon pienellä muovin leikkelyllä.
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
Mulla jo 245/70-16 kokoinen General Grabber ottaa vähän sumuvalon muoviin. 75 sarjaisessa on vielä reilun sentin korkeampi profiili, joten sanoisin, että föönäämään joutuu.
Duratrack on myös aika kulmikas rengas, kuten GG:kin. Rupeaa helpommin hinkkaamaan kuin ihan perus katurengas.
Duratrack on myös aika kulmikas rengas, kuten GG:kin. Rupeaa helpommin hinkkaamaan kuin ihan perus katurengas.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Talveksi tulee nyt näillä näkymin 245/70-16 misukan nastat ja keväällä sitten karkeampaa rengasta mahd. 245/75-16 koossa. Mulla on kahdet tarvike 16 tuumaset vanteet joissa et 30 ja 35, niin mites suosittelette, kummalle kummat kummit.
WJ Grand cherokee 4.7 limited 99
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd
Olikos se niin, että isommalla positiivisella ET:llä rengas on sisempänä. Eli laittaisin isommat renkaat niihin 35 vanteisiin. Pienemmällä ET:llä ottaa eturengas käännettäessä helpommin lokariin kiinni.
Mulla myös tuo H&R +40mm korotus mutta olin mittaavinani että noin 5 senttiä nousi. Katsuri merkkasi korkeudeksi 510mm edessä ja 520mm takana. En muista oliko tankki täysi vai tyhjä mitattaessa, mutta siitä tulisi varmaan helposti tuo 1 sentin ero.
Mulla myös tuo H&R +40mm korotus mutta olin mittaavinani että noin 5 senttiä nousi. Katsuri merkkasi korkeudeksi 510mm edessä ja 520mm takana. En muista oliko tankki täysi vai tyhjä mitattaessa, mutta siitä tulisi varmaan helposti tuo 1 sentin ero.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04