Uskaaltaako ostaa Jeepin?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 21.12.2012. 21:48

Case4240 kirjoitti:Auton osto siirtyy ensi vuoden puolelle. Joulukiireet painavat jo liikaa päälle. Yhden 5,9 litraisen bensakoneisen Grand Cherokeen katson huomenna. Vuosimalli on muistaakseni 1999. En autosta niin hirveän innostunut ole mutta ajokilometrejä on vain 102 tkm, joten sekin saattaisi, ainakin väliaikaisesti, kelvata. Hinta on ainakin kohdallaan.
Uskallan väittää, että ainakaan '98 vuosimallin 5.9 Grand Cherokee Limited LX:ään et pety - paitsi ehkä tankkausvaiheessa (niitä tulee usein) :wink: Eihän niitä muina vuosina tehtykkään. Hieno peli 8)
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 21.12.2012. 23:54

Case4240 kirjoitti:Auton osto siirtyy ensi vuoden puolelle. Joulukiireet painavat jo liikaa päälle. Yhden 5,9 litraisen bensakoneisen Grand Cherokeen katson huomenna. Vuosimalli on muistaakseni 1999. En autosta niin hirveän innostunut ole mutta ajokilometrejä on vain 102 tkm, joten sekin saattaisi, ainakin väliaikaisesti, kelvata. Hinta on ainakin kohdallaan. Auton historian tunnen, koska se on jo vuosia ollut kaverilla.
Jos ei sulle kelpaa, niin laita vinkkiä tälle palstalle!!!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Case4240
Viestit: 29
Liittynyt: 11.07.2012. 18:30
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Case4240 » 22.12.2012. 13:06

No nyt kävi niin, että kun kaveri pimeässä eilen laittoi siihen uuden akun, niin navat tietenkin väärin päin. Ajonesto meni päälle mutta sen hän onneksi sai pois avaimen ja kauko-ohjaimen kanssa muutaman kerran vetuloituaan. Mutta nyt eivät sitten mitkään mittarit tai mittarivalot toimi, joten auton katsominen jää minulta myöhäisempään ajankohtaan. Mikähän nyt on vikana? Onko pelkkä sulakevika vai jotain pahempaa? Muuten kuulemma kaikki muut sähköt pelittävät.
Jos en osta niin, annan haluavalle vinkin.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.12.2012. 16:43

Veikkaisin sulakevikaa.

Jos räpsähti jotain enemmän ja auto menee purkuun, niin voisin ostaa koneen & vaihdelaatikon rakennusaihioiksi vähän tehokkaammalle voimapaketille :lol: Joku 408:ksi stroukattu sopivan katukireällä nokalla varustettu 360:n Magnum ja vahvistettu 46RE- laatikko voisi olla aika kova sana nykyisen vakion 360:sen tilalle :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Vellu
Viestit: 1
Liittynyt: 19.01.2013. 11:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Vellu » 21.01.2013. 15:45

Kysellääs täällä, josko tulisi enemmän vastauksia, mitä ODn puolella.

Eli, kävin koeajamassa 5.9 Grandia. Muutoin auto oli hyvä ajettava, mutta ohjauksessa oli klapia jonkin verran. Eli rattia sai käännellä jonkin verran ennenkuin tuntui renkaissa vatkaaminen. Samoiten auton kulkua sai välillä korjailla, eli oli vähän rauhaton etenemään.
Koeajon lopuksi lähdin pakilla kääntämään tiukasti, niin auto vänkäsi vastaan. Nelivedothan saattaa noin tehdä, mutta näissä on vissiin jotain viskovikaa ollut?

Auto kävi tänään leimalla ja suuri ihmetys oli, kun autosta ei löytynyt mitään vikaa. Eli ainakaan mitään väljää ei löytynyt. Jarrut oltiin testattu rullilla. Nelivedon kepissä oli ainakin N-vaihde, mutta voiko tätä silti rullilla mittauttaa?

Isän pari vuotta uudemmassa Jeepissä tuommoista samanlaista "rauhattomuutta" oli viime kesänä ja mitään vikaa ei siitäkään löytynyt. Talvirenkailla tuo sitten hänellä loppui, eli voismio tuossa minun koeajamassa autossa olla renkaissa runkovikaa tms?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.01.2013. 15:52

Vellu kirjoitti: Jarrut oltiin testattu rullilla. Nelivedon kepissä oli ainakin N-vaihde, mutta voiko tätä silti rullilla mittauttaa?
Voi, jos on dyno, joka mittaa yhtä pyörää kerrallaan ja pyörittää saman akselin toista rengas väärään suuntaan!! Aika monella konttorilla näitä jo on...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 22.01.2013. 22:23

Vellu kirjoitti:Kysellääs täällä, josko tulisi enemmän vastauksia, mitä ODn puolella.

Eli, kävin koeajamassa 5.9 Grandia. Muutoin auto oli hyvä ajettava, mutta ohjauksessa oli klapia jonkin verran. Eli rattia sai käännellä jonkin verran ennenkuin tuntui renkaissa vatkaaminen. Samoiten auton kulkua sai välillä korjailla, eli oli vähän rauhaton etenemään.

Isän pari vuotta uudemmassa Jeepissä tuommoista samanlaista "rauhattomuutta" oli viime kesänä ja mitään vikaa ei siitäkään löytynyt. Talvirenkailla tuo sitten hänellä loppui, eli voismio tuossa minun koeajamassa autossa olla renkaissa runkovikaa tms?
Renkaisiin paineita 3 kiloa ja uudelleen testilenkille!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 26.01.2013. 15:28

Vellu kirjoitti:Eli, kävin koeajamassa 5.9 Grandia. Muutoin auto oli hyvä ajettava, mutta ohjauksessa oli klapia jonkin verran. Eli rattia sai käännellä jonkin verran ennenkuin tuntui renkaissa vatkaaminen. Samoiten auton kulkua sai välillä korjailla, eli oli vähän rauhaton etenemään.
Koeajon lopuksi lähdin pakilla kääntämään tiukasti, niin auto vänkäsi vastaan. Nelivedothan saattaa noin tehdä, mutta näissä on vissiin jotain viskovikaa ollut?
Tuo keskialueen lähes totaalinen tunnottomuus on XJ:n ja ZJ:n ominaisuus, ei niinkään vika. Johtuu ihan ohjausgeometriasta ja ohjauksen rakenteesta. Jos on selkeästi "tyhjää" ohjauksessa niin on siellä jotain kulunut, mutta näitten inverted-y tyyppinen ohjaus ei ole ihan sieltä parhaasta päästä jäykkäakselisiin. Tuo tunnottomuus johtuu siitä että välivarsi (drag link) pääsee kiertymään kun rattia kääntää, ja vasta kun tämä kiertoliike loppuu niin ohjaus vaikuttaa renkaiden kääntöön. Korostuu korotetussa autossa, mutta sen huomaa myös korottamattomassa.

Asiaan kyllä tottuu, mutta tuntuu koeajolla tottumattomalle hivenen oudolta (eikä se ihan "tätä päivää" ole jos multa kysytään).

neliveto voi kihnuttaa vähän vastaan, ja perässäkin on kitkalukko mikä osaltaan tiukassa käännöksessä tähän vaikuttaa. Mutta visko kyllä kuluu ajan saatossa, yleensä n.150-200tkm ajetuissa alkaa olla loppu.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus