Wranglerin kulutuksen pienentäminen

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 05.04.2013. 17:16

Käyttöönotto on -90.
Valmistenumero on: 1J7FJ36B5KL638163
Minkä vuotinen tuo sitten on ja mitä muuta tuo numerosarja kertoo, kiinnostas ittekin tietää.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

siffo
Viestit: 170
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja siffo » 05.04.2013. 19:29

Googletin ja löysin tommosen :)
http://www.vin-decoder.net/

VIN number: 1J7FJ36B5KL638163
Region: United states
Factory / Manufacturer: Toledo, OH
Mark: Jeep
Model: Comanche
Year: 1989
Body: pick-up
Engine: 2100 cm3
Wheel Drive: 4WD
Fuel Type: Petrol
Serial Number: 638163

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.04.2013. 21:45

Toi vuosimalli on tärkeä tieto, nimittäin jos tilaat jarruosat -90:sen mukaan, niin väärät tulee!! Eli tuokin auto on -89, sen mukaan menee varaosat!!

Tänään oli taas kolme Comanchea yhtäaikaa firman pihalla, mun oma, Kallen dieseli ja Rapelin dieseli... Koskahan saan neljä yhtäaikaa tontille...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.04.2013. 0:00

JAMANT kirjoitti:
Shortie kirjoitti:manche on -90
Siis käyttöönotto -90 vai oikeasti -90:nen valmistenumeroltaan? Kun en oo Suomessa koskaan oikeasti nähnyt valmistenumeroltaan -90:stä!!!
Vaikka mennään vahvasti off- topikkiin, niin onko sulla hajua paljonko Suomeen on tullut virallisia reittejä Comanchea? Onko sama kuin Cherokeen kanssa että aloitettiin muutamalla koekappaleella vuonna '89? Comanchen kanssa taisi vaan käydä vähän hassummin kuin Cherokeen kohdalla.. ei niitä tainnut tulla juuri yhtään. :cry:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.04.2013. 11:32

Ei oo tietoo, mutta vuoden 1999 viimeisen päivän tilaston mukaan oli 51 tai 52 kpl rekisterissä, jokunen tullut lisää, mutta jokunen myös poistunut, mutta jos tänä päivänä on 40 rekisterissä, niin hyvin on kantaa. Ei noita alunperinkään tehty paljoa, harvinaisia ovat missään... Tehty 1986-1993 yhteensä 112.821 kpl (tosin hiukan lukumäärä vaihtelee lähteestä riippuen, tarkkaa lukua vaikea sanoa)!! Täytyykin kysyä, oliskohan maahantuojalla enää tiedossa, montako ovat tuoneet mikäkin vuosi!! Mutta tosiaan, yhteenkään oikeasti -90:seen tai uudempaan en muista törmänneeni Suomessa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 06.04.2013. 21:20

JAMANT kirjoitti:Toi vuosimalli on tärkeä tieto, nimittäin jos tilaat jarruosat -90:sen mukaan, niin väärät tulee!! Eli tuokin auto on -89, sen mukaan menee varaosat!!

Tänään oli taas kolme Comanchea yhtäaikaa firman pihalla, mun oma, Kallen dieseli ja Rapelin dieseli... Koskahan saan neljä yhtäaikaa tontille...
Hyvä tietää tuokin vaikka jarrut pelas hakiessa.
Näissä kuitenkin on samat jarrut kaikissa eli dieseleihin ei ole laitettu pienempiä?

Eikö näitä oo ku dieseleitä korjattavana? :roll:

Toisaalta rellun tuntien en ihmettele, on surkea kone kyllä kun siihen tutustuu, ainakin varaosien suhteen.
vw:n kone on huomattavasti parempi sen suhteen, ja sitä pystyy virittäänki kohtuu helposti ilman että siitä tulee täys pommi.

Pahasti menee offtopikin puolelle :roll:
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.04.2013. 21:38

On niitä välillä bensa-koneellakin laitettavana, onhan toi mun omakin bensa-kuutosella ja automaatti....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 04.05.2013. 20:11

Hei,

Tässä nyt kun oon saanu YJ:n taas kunnolla käyttöön niin pitää tähän topikkiin heittää kysymys että paljonko janiojan wrangleris kiertää 80km/h?

Tota aloin ite seuraamaan kun en oo tosiaan aiemmin kiinnittäny niin paljon huomiota tohon kulutukseen kun kaiken se syö mitä tankkiin laittaa mutta alotan ite taas reissuhommat maanantaina ja alan matkoja suorittamaan omalla wrankulla. Vakiovälitykset ja 33-12,5 MT:t alla ja 80km/h = ~1500rinkiä ja 100km/h = ~1800->1900 rinkiä arvio. Parasta se että jos ei oo pahoja ylämäkiä tai vastatuulta niin noi ringit pysyy ihan pintakaasulla. Omassa siis nopeusmittariheittoakin on syntynyt "väärään" suuntaan noitten renkaitten takia ja huomioitu noissa kierrosluvuissa.

Täytyy alkaa kellottamaan kans kulutusta ens maanantaista lähtien.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 05.05.2013. 13:53

Cynomya kirjoitti:
Omassa siis nopeusmittariheittoakin on syntynyt "väärään" suuntaan noitten renkaitten takia ja huomioitu noissa kierrosluvuissa.

.
Tuota... mitä tarkoittaa tuo "huomioitu noissa kierrosluvuissa"?

.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 06.05.2013. 9:31

Tarkoittaa että noi kierrokset about noihin nopeuksiin. Periaatteessahan kaikissa YJ:ssä kierrokset pitäisi olla samat siihen mitä mittari näyttää. Ja itellä kun todellinen nopeus on hieman isompi kun mitä mittari näyttää niin sitä tarkoitin. Alunperin muistaakseni mittari näytti jotain tyyliin 10km/h ylitte. Eli mentiin 80km/h niin mittari näytti 90km/h ja sitä rataa. Nyt kun mennään 80km/h niin mittari näyttää jotain 78-79km/h.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 06.05.2013. 19:59

Noniin. Ok!
Minä jo kuvittelin, että olit laskeskellut jotain muunnoskerrointa kierrosluvulle ja kummastelin mielessäni :)

.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 06.05.2013. 21:29

Joo no mä oon aika tunnettu siitä etten oo mikään maailman paras "selittäjä" :)

Rankkaa vielä kun ammatti on työnjohtaja ja ei osaa selittää mitä tarkoittaa :D
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 07.05.2013. 18:47

Aivan täsmälleen sama tilanne :D
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 07.05.2013. 22:28

Shortie kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Toi vuosimalli on tärkeä tieto, nimittäin jos tilaat jarruosat -90:sen mukaan, niin väärät tulee!! Eli tuokin auto on -89, sen mukaan menee varaosat!!

Tänään oli taas kolme Comanchea yhtäaikaa firman pihalla, mun oma, Kallen dieseli ja Rapelin dieseli... Koskahan saan neljä yhtäaikaa tontille...
Hyvä tietää tuokin vaikka jarrut pelas hakiessa.
Tosta sulle uudet palat halavalla! :D
viewtopic.php?t=3373
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 10.05.2013. 14:13

Cynomya kirjoitti:Hei,

Tässä nyt kun oon saanu YJ:n taas kunnolla käyttöön niin pitää tähän topikkiin heittää kysymys että paljonko janiojan wrangleris kiertää 80km/h?
...

Vakiovälitykset ja 33-12,5 MT:t alla ja 80km/h = ~1500rinkiä ja 100km/h = ~1800->1900 rinkiä arvio. Parasta se että jos ei oo pahoja ylämäkiä tai vastatuulta niin noi ringit pysyy ihan pintakaasulla.
Vähän yli 2000rpm on aikalailla optimialueella 4.0 HO koneelle sen suhteen että menee vähimmällä menovedellä ja kone jaksaa vääntää varsin hyvin ilman pienemmälle vaihtamista tai kaasu pohjassa menemistä (paitsi isoissa mäissä).

Sulla kun ei nyt ole mittariheittoa juuri ollenkaan niin koitahan huvikseen tankata ihan täyteen, pistä mittarilukema ylös, aja tankki melkein tyhjäksi ja täytä taas ääriä myöten ja sen jälkeen laske keskikulutus mittarilukeman perusteella. Saattaa tulla yllättäväkin lukema, riippuen tietysti paljonko kaupunkiajoa tuohon sisältyy.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus