Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
Cynomya
- Viestit: 124
- Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
- Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi
Viesti
Kirjoittaja Cynomya » 11.05.2013. 13:26
moi. tuli jo yks yllättävä lukema 17litraa satasella

pääosin matka-ajoa ja osa 120km/h...
koitan vielä uudestaan. ton 17 oon mitannu kyllä jo aikaisempina vuosina mutta nimenomaa kaupunkiajoa. itellä on kyllä lusikka aina pohjassa kun risteyksestä lähdetään

Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
-
Cynomya
- Viestit: 124
- Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
- Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi
Viesti
Kirjoittaja Cynomya » 11.05.2013. 20:49
Tossa taas kävin vähän testiajelees kun sain laturin johdoteltua. Koitan nyt seuraavaksi ajaa ilman vitosvaihdetta. Menee meinaan nelosella ja vähän yli 2000 rinkiä niin about 90km/h.. ..ja on kyllä tosiaan sellanen kierrosalue ettei paljo tartte kaasua lisäillä pikkumäkiin. Pitää tietty muistaa että noi 12,5" leveet mutiaiset vähän vastustaa
Paljokohan niis ois hyvä olla painetta maantieajossa? Hävettää ihan myöntää etten oo tainnu ikinä edes kattoa mitä niis on painetta, sen jälkeen kun ostin ne tossa oisko yli kolme vuotta sitten?

Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
-
mikkotapani
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Viesti
Kirjoittaja mikkotapani » 11.05.2013. 21:39
Terve! Keskustelua seuranneena pitää todeta omakohtaisena kokemuksena että meidän -93 4.0 Cherokee ei suostu liikkumaan mihinkään alle 13dm3/100km, siis maantieajossa. Kaupunkiajossa loppuu laskutaito kulutuksen suhteen, menee sen verran isoksi. 07 Wrangler Unlimited vie litran vähemmän, niin se tekniikka vaan kehityy... Wranglerista laitan aina tietsikalle ulkolämpötilanäytön päälle kun sitä keskikulutusnäyttöä ei vaan halua katsella. Kesäautona -83 XJ6 Jaguar Sovereign ja sama juttu paitsi motariosuuksilla kulutus nousee reppaasti yli 15dm3/100km (tosin nopeuskin helposti 140 ja rapiat vaan auton alustahan on kuuluisa ns . "flying carpet" eli vauhti ei vaan tunnu missään). Kilometrejä tulee vuodessa liki 30k ja harkinnassa ei ole silti mitään "nippon" 3.8dm3/100km sielutonta kulutusihmettä. Aamulla kun klo 04.00 starttaa esim. Espooseen työreissulle (eestaas n. 750km) niin autossa tulee päivän mittaan istuttua 8h ja työaikaa paikan päällä kenties 2h. Oleellista on mielestäni että sitä viihtyy autossa minkä on hankkinut ja valinnut, ei se kulutus ole kaikki kaikessa.
MH
-
Cynomya
- Viestit: 124
- Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
- Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi
Viesti
Kirjoittaja Cynomya » 12.05.2013. 9:23
Tuskin kukaan Jeep omistaja autoaan on valinnut sen kulutuksen mukaan. Henk. kohtasesti miksi tulen ajamaan sulan kauden ajot wranglerilla joka kuluttaa bensaa isosti, ei oo mikään maailman paras matka-ajoon, MT renkaat alla ja pääasias asfalttiajoa, sillä kulkee tasan kaks henkilöä ja hieman varusteita, ei saa vetää juuri mitään perässä.. ..kaukana järkevästä voin sanoa eli tunteella mennään
On näitä lukemia silti kiva vertailla. Itse olen jo autoa ostaessani hyväksynyt sen että syö mitä syö, ajetaan mitä on rahaa ajaa

Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
-
janiojan
- Viestit: 30
- Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja janiojan » 12.05.2013. 20:06
Ratkaisin kulutus ongelman niin, että ajan kesät 1000 cm3 kyykkymopolla ja talvet Commanderilla.
-
Cynomya
- Viestit: 124
- Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
- Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi
Viesti
Kirjoittaja Cynomya » 13.05.2013. 17:28
Vaatimattoman (160km) matkan perusteella sain tankkiin sopimaan 20,4litraa. Ja en oo vielä jättäny pois noita kaasupohjas kiihdytyksiäni. Oon vaan jättäny ton vitosvaihteen pois eli tolla ois kulutus 12,75. Suurin osa matkasta on just 80-90km/h. 1/5 osa on sitten taajamaa.
Tietääpähän ite nyt ainakin sen ettei tota vitosta laita enään päälle.

Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 13.05.2013. 17:39
Jeps, ei ne ylimatalat kierrokset välttämättä todellakaan menovettä säästä. Itsellä Grandissä sama juttu, eli vaikka kone jaksaa kyllä hienosti vääntää jo jossain 1500rpm tietämillä niin parhaat kulutuslukemat on suunnilleen 2100-2300rpm tietämillä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
Renegade
- Viestit: 269
- Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Renegade » 14.05.2013. 14:28
Cynomya kirjoitti:Vaatimattoman (160km) matkan perusteella sain tankkiin sopimaan 20,4litraa. Ja en oo vielä jättäny pois noita kaasupohjas kiihdytyksiäni. Oon vaan jättäny ton vitosvaihteen pois eli tolla ois kulutus 12,75. Suurin osa matkasta on just 80-90km/h. 1/5 osa on sitten taajamaa.
Tietääpähän ite nyt ainakin sen ettei tota vitosta laita enään päälle.

Voisit varmaan vielä hitusen säästää ajamalla alamäet ja tasaiset(tyvenessä ja myötätuulessa) viitosella ja ylämäet sekä tasaiset vastatuulessa nelosella.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
-
Cynomya
- Viestit: 124
- Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
- Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi
Viesti
Kirjoittaja Cynomya » 14.05.2013. 20:14
Voi olla että mulle riittää tuo ettei käytä vitosta ollenkaan. Tänään tuli taas vähän tykiteltyä motarilla kun menee tuolla nelosellakin niin nätisti 120km/h

Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance