Muhkea kulutus, onko normaalia?
Joo kyllä minäkin varmistan tuon kulutuksen aina käsipelillä, mutta tähän asti ajotietokone ei ole ollut väärässä. Teimme tuoss viikonloppuna pikku roadtripin ja lukemat olivat seuraavat. Tankkasin 54l. Ajomatkaa tuli 540km ja matka koostui 90% maantieajosta josta n.85% oli 80km rajoituksilla ja loput 100 ja 60km rajoituksilla. Ajo oli rauhallista vakkari päällä ajamista. Reissun jälkeen uudelleen tankkaus ja tankkiin meni 54l. Tuosta kun laskee niin kulutus oli 10l\100km ja ajotietokone näytti samaa. Mielestäni tuo on liikaa tuolle koneelle koska kyse oli puhtaasta matka ajosta ja kulutus olisi tuosta vielä noussut jos pakkasta olisi ollut enemmän
Kovin paljoa et saa sitä tuosta tippumaan, vaikka ajaisit miten. Kyllä se kulutus kevyellä kuormalla, matka-ajossa, kesällä tahtoo siellä yhdeksän litran tienoilla pyöriä.
Onko sulla se renegaden kattoteline paikallaan? Se on melkoinen tuulenvastus ja pyörteiden aiheuttaja. Satasen vauhdissa nostaa kulutusta puolisen litraa. "Otsapintaahan" siinä on kuin suurehkossa suksiboksissa.
Onko sulla se renegaden kattoteline paikallaan? Se on melkoinen tuulenvastus ja pyörteiden aiheuttaja. Satasen vauhdissa nostaa kulutusta puolisen litraa. "Otsapintaahan" siinä on kuin suurehkossa suksiboksissa.
Juuh, samoilla lukemilla minunkin 3.7KJ kirjoitti:jaa a
3.7 bensalla mennään
50km matkoilla toihin menee motaria 120km/h noin 14L/100
ja jos koittaa oikeen säästäen mennä niin päässy 90km/h 10L/100
heppakärry perässä 500kilsan matkoja 17-19L/100
2.8 meni noin litran vähemmällä, jos yleensäkään sai kulkemaan 120km/h

Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Kierroksista...
Minkälaisilla kierroksilla teidän vehk.. laitteet kulkee?
On vaan semmonen fiilis, että vanhemmat jeepit (kuten mun) yrittää mennä turhan matalilla rundeilla. Tosin onhan tossa vähän isommat pyörät, mutta silti 1500 rundia maantiellä turbiinilukko kiinni on ihan "Böööääämistä"
Rengaspaineilla on myös tosiaankin yllättävä merkitys kulutukseen.
.
.
.
.
.
.
On vaan semmonen fiilis, että vanhemmat jeepit (kuten mun) yrittää mennä turhan matalilla rundeilla. Tosin onhan tossa vähän isommat pyörät, mutta silti 1500 rundia maantiellä turbiinilukko kiinni on ihan "Böööääämistä"
Rengaspaineilla on myös tosiaankin yllättävä merkitys kulutukseen.
.
.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
kuluttaahan se
Kaikki menee minkä tankkaa. XJ 4L renix aw4 31 maastorenkailla reilusti ylipainoa ympäri autoa niin kulutus on 17-25l satasella ajoista ja kaasujalasta riippuen 

Re: kuluttaahan se
Tutun näköinen yhdistelmä ja kulutuskin....Pertsi kirjoitti:Kaikki menee minkä tankkaa. XJ 4L renix aw4 31 maastorenkailla reilusti ylipainoa ympäri autoa niin kulutus on 17-25l satasella ajoista ja kaasujalasta riippuen
Nyt olen kokeillut pitää kierrokset yli 2000rpm, en vain siirrä kepukkaa D:lle
Ehkä kuukauden päästä näkee miten se vaikuttaa. Tällä tankillisella ei vielä pääse luotettaviin lukemiin, kun meni toi pyörijäkin tossa talven huippukulutuksien yhteydessä... Leikit oli kyllä sitäluokkaa että ne yli 31L/100 lukemat on kyllä enemmän omaa syytä kuin vian, odotinkin sellaista. Mutta nyt tarkkaillaan vieläkö pyörijä palaa/sulaa. Sitten tehdäänkin jo jotakin... HEI HEI

.
.
.
.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Lisää samaan sarjaan, XJ - 4.0 Renix - AW4:
Maantiellä
12 jos malttaa hissutella 80-90 km/h.
15 ja tähän saa luukuttaa jo melko huolettomasti.
Kaupungissa normaali menekki on reilu 20 l/100km.
Nämä kaikki 30" nappularenkailla ja 2" korotuksilla.
Tässäkin tapauksessa ylimääräistä rautaa on kiinni ympäri autoa.
Eli ilmanvastusta ja painoa on vähän vakiota enemmän.
Maantiellä
12 jos malttaa hissutella 80-90 km/h.
15 ja tähän saa luukuttaa jo melko huolettomasti.
Kaupungissa normaali menekki on reilu 20 l/100km.
Nämä kaikki 30" nappularenkailla ja 2" korotuksilla.
Tässäkin tapauksessa ylimääräistä rautaa on kiinni ympäri autoa.
Eli ilmanvastusta ja painoa on vähän vakiota enemmän.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242