Neljä vuotta uudesta, ensimmäinen katsastus, sitten joka toinen vuosi.
Nyt se ensimmäinen, osui pässin kohdalle eilen. Tämänkin palstan juttuja lukiessa on melkein pas... housuissa olo ollut, sillä ei ole ollut varmuutta kuinka paljon voi luottaa paikalliseen puskaradioon.
Pässissä on muutoksina, uuteen: 2.5" korotus ja numeroa
ylikokoiset ( laskuopin mukaan ) uudet renkaat.

Kumpikin kohta huolestutti koska nehän näkee ilman lukulasejakin.
Pässi oli jarrupenkissä ja nostettiin ylös. Ylösnosettuna tarkastaja katseli silmämääräisesti ja ihmetteli kuinka pirun paksua rautaa maastoautossa täytyy olla.. " kyllä kaikki saksalaiset pitäis EU:n ulkopuolella kieltää " olimme hartaasti samaa mieltä
Homma oli ohi, kun minä rupesin vänkäämään. Niin mutta mites toi korotus ja rekisteriotteesta poikkeavat rengaskoko ? Niimpäs onkin, hyvä kun sanoit niillehän täytyykin tehdä jotain, sanoi katsastuspäällikkö. Voi hemmetti kun oli pirullinen olo, tehdä mitä
Puskaradio oli oikeassa: Postissa on tulossa uusi rekisteriote johon on merkattu uusi isompi rengaskoko jota voi seuraavaan katsastukseen kasvattaa taas sen laskennallisen kaavan mukaan isommaksi joka taas merkataan normaaliksi seuraavassa katsastuksessa jne.
Nyt korotus on myös rekisteriotteessa: Merkinnällä KOROTETTU. Nyt Pässi on virallisesti korotettu ja kun pysyy kohtuudessa niin 2.5" korotusta voi kasvattaa pykälän tai kaksi ylöspäin, sillä korotettu on korotettu ja sillä selvä.

Tämä on kuulemma se täkäläisten köyhien menettelytapa, paljon kalliimpaa on hoitaa homma ns. muutoskatsastuksena, joka kuulemma joskus voi vaatia enemmänkin papereita ja selvittelyä.
Kyllä tämä touhu EU:n ulkopuolella vaikuttaa järkevältä on se ns. maalaisjärki vielä olemassa, sillä ihan oikeastikkaan ainakaan turvallisuus ei ole uhattuna ja sehän se katsastuksen perus tarkoitus pitäisi olla eikä järjestelmän/virkamiesten #&%! tavalliselle pulliaiselle
