Muhkea kulutus, onko normaalia?
Lupusta näkee mikä Jeeppi, automaattina ja 2" korotuksella.
Nyt on matkamittarissa 52 tuhatta. Alusta asti, olen joka tankkauksessa trippimittarin ja laskukoneen kanssa laskenut ihanvaan (on sellainen tapa) ja on pakko tehdä manuaalisesti, kun mittaristossa ei ole keskikulutus mittaria.. Aina on sama tulos 12.1 l. / 100 km. Maantiellä tosin, aina ajan vakionopeuden säätimellä tasaista 92 km/h. Muutenkin ajotapaani voi varmasti nimittää ylirauhalliseksi Pappa-ajoksi.
Sama tulos kesät talvet, ei mitään väliä ajaako kaupungissa vai tasaista 532 km Oslosta Tukholmaan karvan päälle ysikymppiä. Jopa peräkärry ei muuta tulosta. Talvella Wepaston käyttö luonnollisesti näkyy, sen käyttötuntien mukaisen kulutuksen huomioiden, niin hemmetti taas sama 12,1.
Toissa kesänä ajettiin n. 1600 km lomareissu pikkuteitä, tasaista 55 km, joskus pikkuisen hiljempää katsellen maisemia tai sitten pakosta kun oli pirusti mutkia. Kulutus oli n. 8 l/100 km. Tulos asfaltilla.
Koska Pässin kulutus on ylilunnottoman tasainen, aika hemmetisti hämmästyttää: Heti kun alusta vaihtuu hiekkatieksi- hups hups - ja kun menee pöpelikköön, eikä välttämättä edes kunnolla pöppelikköön ( niin kuin teistä monet ), lumihankeen metsätietä myöten tai kesällä niitä safari reittejä myöten-jättäen väliin ne pahimmat nousut ja mutakylvyt (siis taas kerran Pappa tyylillä ).
Kulutus nousee yli 20 litraan ja metsässä sinne yli 25 litraan. Totta kai se kulutusken tuplaantuminen on ymmärrettävää, kasvaahan pyörintävastuskin.
Mutta kun kulutus voi kolminkertaistuakkin, kuitenkin moottoria käytetään ihan samalla kierrosluku alueella kuin asfaltillakin. Siis tämä on sitä tietokoneohjausta.
Ylivoimaisesti suurin kulutus tähän asti, menee joka kerta, koko tankillinen laskettelurinteessä pujotellessa eikä niitä kilomertejä varmasti tule paljon. En ole halunnut laskea paljonko se oikeasti on, mutta varmasti paljon.
Nyt on matkamittarissa 52 tuhatta. Alusta asti, olen joka tankkauksessa trippimittarin ja laskukoneen kanssa laskenut ihanvaan (on sellainen tapa) ja on pakko tehdä manuaalisesti, kun mittaristossa ei ole keskikulutus mittaria.. Aina on sama tulos 12.1 l. / 100 km. Maantiellä tosin, aina ajan vakionopeuden säätimellä tasaista 92 km/h. Muutenkin ajotapaani voi varmasti nimittää ylirauhalliseksi Pappa-ajoksi.
Sama tulos kesät talvet, ei mitään väliä ajaako kaupungissa vai tasaista 532 km Oslosta Tukholmaan karvan päälle ysikymppiä. Jopa peräkärry ei muuta tulosta. Talvella Wepaston käyttö luonnollisesti näkyy, sen käyttötuntien mukaisen kulutuksen huomioiden, niin hemmetti taas sama 12,1.
Toissa kesänä ajettiin n. 1600 km lomareissu pikkuteitä, tasaista 55 km, joskus pikkuisen hiljempää katsellen maisemia tai sitten pakosta kun oli pirusti mutkia. Kulutus oli n. 8 l/100 km. Tulos asfaltilla.
Koska Pässin kulutus on ylilunnottoman tasainen, aika hemmetisti hämmästyttää: Heti kun alusta vaihtuu hiekkatieksi- hups hups - ja kun menee pöpelikköön, eikä välttämättä edes kunnolla pöppelikköön ( niin kuin teistä monet ), lumihankeen metsätietä myöten tai kesällä niitä safari reittejä myöten-jättäen väliin ne pahimmat nousut ja mutakylvyt (siis taas kerran Pappa tyylillä ).
Kulutus nousee yli 20 litraan ja metsässä sinne yli 25 litraan. Totta kai se kulutusken tuplaantuminen on ymmärrettävää, kasvaahan pyörintävastuskin.
Mutta kun kulutus voi kolminkertaistuakkin, kuitenkin moottoria käytetään ihan samalla kierrosluku alueella kuin asfaltillakin. Siis tämä on sitä tietokoneohjausta.
Ylivoimaisesti suurin kulutus tähän asti, menee joka kerta, koko tankillinen laskettelurinteessä pujotellessa eikä niitä kilomertejä varmasti tule paljon. En ole halunnut laskea paljonko se oikeasti on, mutta varmasti paljon.
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jaaha. Enpä tiiä oikein että mitä tässä tapahtui. Heitin ne kattotelineet varastoon ja putsasin samlla MAP anturin oikein ajan kanssa että jokainen kolo oli puhdas ja kiiltävä. Löysäsin akun nastatkin irti siinä toivossa, että ECU vähän nollautuisi. Tänään sitten työmatkalla 80 rajoituksilla keskikulutus 7.6L/100km ja 100 rajoituksilla 8.3L/100km....
No aika toki näyttää, että pitääkö tuo kutinsa, mutta tuon yli ei mennyt vaikka kävin kaupungillakin pyörähtämässä.
No aika toki näyttää, että pitääkö tuo kutinsa, mutta tuon yli ei mennyt vaikka kävin kaupungillakin pyörähtämässä.
Ja varovainen pitää olla putsauksen kanssa --> http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... =5&t=51867
jotain ohjetta--> http://liberty.eurekaboy.com/mapsensor.htm
MAP:n positio-->http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
jotain ohjetta--> http://liberty.eurekaboy.com/mapsensor.htm
MAP:n positio-->http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!