Uudempaa Grandia alle.
Uudempaa Grandia alle.
Nyt on haussa vuoden 2002-2004 Grand Cherokee dieselinä ihan käyttöautoksi. Ko. pelillä ei ole tarkoitus offailla, mutta kevyttä korotus ja rengaspakettia alan varmaan suunnittelemaan jahka auto löytyy... Minkälaisia kokemuksia täältä löytyy mersun 2,7 dieselistä ja autosta yleensä?
Pihallinen Jeeppejä
Paikallinen korjaamonpitäjä tarjosi vasta omaa autoaan, häneltä saat varmaan ammattimiehen mielipiteitäkin autosta. Se on vakion näköinen ja melko siisti päällepäin, vuosimallia en kysynyt koska minua kiinnostaa enemmän bensakoneet.
En laita toisten yhteystietoja foorumiin omin päin mutta julkisen linkin voi varmaan laittaa:
http://www.yritystele.fi/i/989507
En laita toisten yhteystietoja foorumiin omin päin mutta julkisen linkin voi varmaan laittaa:
http://www.yritystele.fi/i/989507
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Tyytyväinen hankintaan
Olen ollut 2003 WG Grandin omistajana vasta vuoden, eli kokemukseni ei kata oikein mitään negatiivista (ongelmat itseaiheutettuja). Kaikki vuodenajat olen kokeillut ja talvihan oli nelikon aikaa, jos joku. Autokin on 105 tkm mittarissa eli ei missään autossa tulisikaan olla näillä kilometreilla ongelmia. Tässä omia haihatuksia eri sekavassa järjestyksessä.
olen itse ainakin pitänyt GC:stä eikä ole hankinta kaduttanut ei ole hanget mökkitiellä olleet esteenä ja parit naapurit olen nyppässyt ylös ojasta. Jerkkua on ollut riittävästi maantiellä, eli tukkeena ei tarvi olla. Kulutus on ollut tänä talvena motarilla 110-120 km 9,0-9,5l/100km , valtateillä 80-100 km 8,0-8-5l/100km ja kaupungissa 13l /100km.
Keskustelin Luxemburgilaisen jeeppi- huoltomiehen kanssa paljon ennen jeeppini hankintaa ja sieltä oli kokemuksena kestävät padat ja pelit, jos huoltaa ja ajaa oikein. Ajaa oikein tarkoittaa, sitä että käyttää koko kierrosaluetta reilusti työkoneen omaisesti ja käyttää alennusvaihdetta vaikka ihan parkkipaikalla silloin tällöin pitääkseen jakolaatikon kunnon hyvänä. Suutinongelmat, joita on mersun moottoreissa (WG:ssä on mersun moottori ja vaihdelaatikko) ollut johtuivat pääasiassa säästeliäästä ajotavasta, missä ajetaan pintakaasulla alhaisilla kierroksilla, joka aiheuttaa suutin ongelmia. Moottoria tulee käyttää koko kierrosalueella, jotta suuttimista palaa valillä ns karstat. Sähkövikoja tulee penkinlämmittimiin ja ilmastoinnin jotkut läpät hajoavat.
Etu- ja takaperät on WG mallissa Quadra Drive, joissa on lukot. Lukolliset perät tarkkoja öljyistä eli ei mitään tavallista peräöljyä vaan API 5GL luokitettua öljyä ja silikonilisäaineistus Moparilla on omansa 75W-140 öljynsä ja kitkalisäaineensa itse kokeilin Castrolin SAF-X 75W-140 ja RedLine Limited Slip Additive etuperää ja toimii mainiosti 15 tkm jälkeen. Jakolaatikkoon vain Moparin omaa öljyä.
Palaten itsaiheutettuihin ongelmiin oli PA-suodattimen vaihto. Eli vanha suodatin kiukutteli pakkasella yli -15C ja eikun reippaasti vaihtamaan uutta. Vaihtotyö oli mekaanisesti helppo, mutta en täyttänyt uutta suodatinta, joten käyntiinlähtö ei sen päälle onnistunutkaan. Eikun tänne palstalle huutamaan apua ja nopeasti tuli ohjetta, kuinka edetä ja taas kaikki toimi vielä lisäksi tuli testattua -23 asteen kylmäkäynnistys.
Negatiivistä on:
- autokeskuksen veho hinnoittelu ja konela laatu (ei ole näistä peleistä tietotaitoa)
- minulle löysähkö alusta
- orkkis poppivehkeet
- kirkolla ajossa 13 l keskikulutus
- saisi olla mekaaniset istuimen säädöt
-äänekäs ilmankohinasta 180 km/h vauhdissa... saksassa
ja muu on vain positiivistä

olen itse ainakin pitänyt GC:stä eikä ole hankinta kaduttanut ei ole hanget mökkitiellä olleet esteenä ja parit naapurit olen nyppässyt ylös ojasta. Jerkkua on ollut riittävästi maantiellä, eli tukkeena ei tarvi olla. Kulutus on ollut tänä talvena motarilla 110-120 km 9,0-9,5l/100km , valtateillä 80-100 km 8,0-8-5l/100km ja kaupungissa 13l /100km.
Keskustelin Luxemburgilaisen jeeppi- huoltomiehen kanssa paljon ennen jeeppini hankintaa ja sieltä oli kokemuksena kestävät padat ja pelit, jos huoltaa ja ajaa oikein. Ajaa oikein tarkoittaa, sitä että käyttää koko kierrosaluetta reilusti työkoneen omaisesti ja käyttää alennusvaihdetta vaikka ihan parkkipaikalla silloin tällöin pitääkseen jakolaatikon kunnon hyvänä. Suutinongelmat, joita on mersun moottoreissa (WG:ssä on mersun moottori ja vaihdelaatikko) ollut johtuivat pääasiassa säästeliäästä ajotavasta, missä ajetaan pintakaasulla alhaisilla kierroksilla, joka aiheuttaa suutin ongelmia. Moottoria tulee käyttää koko kierrosalueella, jotta suuttimista palaa valillä ns karstat. Sähkövikoja tulee penkinlämmittimiin ja ilmastoinnin jotkut läpät hajoavat.
Etu- ja takaperät on WG mallissa Quadra Drive, joissa on lukot. Lukolliset perät tarkkoja öljyistä eli ei mitään tavallista peräöljyä vaan API 5GL luokitettua öljyä ja silikonilisäaineistus Moparilla on omansa 75W-140 öljynsä ja kitkalisäaineensa itse kokeilin Castrolin SAF-X 75W-140 ja RedLine Limited Slip Additive etuperää ja toimii mainiosti 15 tkm jälkeen. Jakolaatikkoon vain Moparin omaa öljyä.
Palaten itsaiheutettuihin ongelmiin oli PA-suodattimen vaihto. Eli vanha suodatin kiukutteli pakkasella yli -15C ja eikun reippaasti vaihtamaan uutta. Vaihtotyö oli mekaanisesti helppo, mutta en täyttänyt uutta suodatinta, joten käyntiinlähtö ei sen päälle onnistunutkaan. Eikun tänne palstalle huutamaan apua ja nopeasti tuli ohjetta, kuinka edetä ja taas kaikki toimi vielä lisäksi tuli testattua -23 asteen kylmäkäynnistys.
Negatiivistä on:
- autokeskuksen veho hinnoittelu ja konela laatu (ei ole näistä peleistä tietotaitoa)
- minulle löysähkö alusta
- orkkis poppivehkeet
- kirkolla ajossa 13 l keskikulutus
- saisi olla mekaaniset istuimen säädöt
-äänekäs ilmankohinasta 180 km/h vauhdissa... saksassa
ja muu on vain positiivistä
Mielenkiintoista???
Moro
Voitko tarkentaa, mitä ongelmia on tiedostettu... En ole muualla kuullut noin rajua mesen koneesta, kuin nämä suutinkiinnitykset, jotka on ymmärtääkseni päivitetty 2002 pitävämpään.
Fiasko???... mitä mitä muuta?
Voitko tarkentaa, mitä ongelmia on tiedostettu... En ole muualla kuullut noin rajua mesen koneesta, kuin nämä suutinkiinnitykset, jotka on ymmärtääkseni päivitetty 2002 pitävämpään.
Fiasko???... mitä mitä muuta?
Polttoainepuolella on onkelmia muutenkin, eli pumput ei kestä, antureiden kans on myös temppuilemista, eli niitä saa rassata. Lohko itessään kai on ihan ok.
Oikeestaan kokonaisuudessaan tuo kone kannattaa kiertää kaukaa, päinvastoin kuin se kolmilitrainen. Siinä on aika hyvä voimanlähde.
Eli siis kannattaa panostaa sen verran, että laittaa suoraan kolmosen. Tietty on noita 2,7, jotka (kuulemma) ovat toimineetkin, mutta minä en semmoista ole nähnyt. Toki se ei vielä paljoa kerro
Tietty jos on aikaa, halua ja uskoa harrastaa, niin mikä ettei. Ite en näillä tiedoilla tuohon oikein ryhtyisi.
-P-
Oikeestaan kokonaisuudessaan tuo kone kannattaa kiertää kaukaa, päinvastoin kuin se kolmilitrainen. Siinä on aika hyvä voimanlähde.
Eli siis kannattaa panostaa sen verran, että laittaa suoraan kolmosen. Tietty on noita 2,7, jotka (kuulemma) ovat toimineetkin, mutta minä en semmoista ole nähnyt. Toki se ei vielä paljoa kerro

Tietty jos on aikaa, halua ja uskoa harrastaa, niin mikä ettei. Ite en näillä tiedoilla tuohon oikein ryhtyisi.
-P-
uudempaa grandia alle
onko peellä omaa kokemusta vai kumminkaimalta kuultua, itsellä jeeppi ja naapurilla sprintteri samalla moottorilla ja ainoat viat yhteensä reilut 400000 ajettuna 2 suutin vuotoa korjaus kustannukset alle 500 euroa ja kummatkaan suuttimet ei ole vuotanut jeepissä 170000 ajettu.
Jeepeissä ei oo kokemusta, mutta noita Mersuissa olleita koneita oon ihan työn puolesta ropannut. Tosin yhtä lukuunottamatta kaikki on olleet saksantuonteja, vaikuttaneeko se asiaan.
Eipä noihin kumminkaima-juttuihin ole luottamista
Niiden mukaan taas 3.1TD on pska vehjas, mutta mulla ei oo pahaa sanottavaa, kunhan muistaa jälkikäytöt jne asiat tehdä. Tosin kokemusta vaan yhdestä yksilöstä, joten...
-P-
Eipä noihin kumminkaima-juttuihin ole luottamista

Niiden mukaan taas 3.1TD on pska vehjas, mutta mulla ei oo pahaa sanottavaa, kunhan muistaa jälkikäytöt jne asiat tehdä. Tosin kokemusta vaan yhdestä yksilöstä, joten...
-P-
Minun ymmärtääkseni ei 2,7:ssa juuri muuta isompaa ole kuin että sinänsä pieni asia eli se suuttimien vuoto vaatii koneen sijainnin vuoksi isoa remppaa.
Kun ko. pata on tungettu jeeppiin on kaksi taaimmaista suutinta mahdotonta nostaa pois ilman että kone irrotetaan ja lasketaan TAI että peltiä poistetaan ja tehdään siten tilaa. Ihan helkutin ahdasta ja kaikki edellä mainittu tarkoittaa että tunteja menee ja maksaa!! Tämä asia tuli itselleni ikävänä yllätyksenä...
Kun ko. pata on tungettu jeeppiin on kaksi taaimmaista suutinta mahdotonta nostaa pois ilman että kone irrotetaan ja lasketaan TAI että peltiä poistetaan ja tehdään siten tilaa. Ihan helkutin ahdasta ja kaikki edellä mainittu tarkoittaa että tunteja menee ja maksaa!! Tämä asia tuli itselleni ikävänä yllätyksenä...