Jeep Wrangler YJ -89 2,5

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Illah
Viestit: 11
Liittynyt: 17.04.2010. 10:22
Paikkakunta:

Jeep Wrangler YJ -89 2,5

Viesti Kirjoittaja Illah » 24.04.2010. 20:45

Pari kysymystä näin wranglerin uutena omistajana:

- Saako Suomesta tilattua uutta rättikattoa?
- Voiko -89 malliin jossa on dot jarruvalot, laittaa samanlaiset dot takavalot ledimallisena (ei E-hyväksytty)
- Saako Suomesta mistään penkinpäällisiä tuohon malliin?
- Onko kenelläkään ollut sellaista ongelmaa, että sammuttaessa auton se ruikkaa jäähdytysnestettä ulos jostain kohdin?
- Tyhjäkäynti on myös aika...omituinen heittelee aika paljon, no se voi olla ominaisuus.

G-sus
Viestit: 19
Liittynyt: 07.10.2009. 21:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja G-sus » 19.06.2010. 0:57

Ebaystä tilaat vaan, tulee parissa viikossa. Varaudu maksamaan dollarihinta euroissa kun tullit ja alv iskee päälle. Tarkista myyjältä ennen huutoa/ostoa että toimittaa "overseas".

Jos on otteessa amerikan valot hyväksytty ni mikä ettei.

Tarjoan taas ebaytä...

On, ei tosin minulla. Heh heh...

Lähtisin tutkimaan alipainevuotoa. Semmonen ruiskupullo millä suihkitaan kukkia ja horsmia, vettä sisään, kosla käyntiin ja imusarjaan liittyviä ruiskimaan. Jos tyhjäkäynti kyykkää kovasti, paikka löytynyt. Vika selviää silmillä. Ruiskuvehkeissä on myös tyhjäkäyntimoottori (en oo 100% varma jeepistä), se sitten seuraavaksi.

JeepTrainee
Viestit: 52
Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja JeepTrainee » 19.06.2010. 12:23

Ruikkiiko jäähdytysnestettä vain hillitysti jostain vai painaako reilummin nesteitä pihalle paisuntasäiliön korkin venttiilin kautta?

Mulla oli (pahoja) ongelmia jäähdytinnesteiden sisällä pysymisen kanssa samanikäisen XJ:n kanssa:
viewtopic.php?t=1095

Lopulta ilmeisesti olikin vaan ilmaa järjestelmässä. Jostain lontoonkielisiltä sivuilta löysin jälkeenpäin juttuakin, että tuon L6:sen kanteen saattaa jäädä pientä ilmataskua, jonka saa pois ilmailemalla systeemiä auto etukenossa irroittamalla moottorin takaosassa venakopan kannen vieressä sijaitseva lämpötila-anturi tai vastaavasti auto takakenossa termarin kannen anturin reijän kautta (jos on sellainen kansi mistä tuo anturi löytyy). Nämä ohjeet koskee siis L6:sta, mutta eikös tuo pienempi mylly ole lähes "katkaistu" versio tuosta L6:sta.. ?
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä

Illah
Viestit: 11
Liittynyt: 17.04.2010. 10:22
Paikkakunta:

jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja Illah » 20.06.2010. 17:45

Ruikkii lähinnä pitkän ajon jälkeen, eikä tule korkin kautta. Tulee jostain letkuja ja hihnoja pitkin, eli vaikea katsoa paikkaa, mistä lorahtaa. Jännää kyllä, että jäähdytin on aivan piripintaan asti täynnä...

Kirjoita vastaus