Kuume nousee

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
eino
Viestit: 1
Liittynyt: 19.05.2010. 11:37
Paikkakunta:

Kuume nousee

Viesti Kirjoittaja eino » 19.05.2010. 12:04

Tervehdys kevään tultua iski helevetimmoinen Jeeppi kuume :D
Onko nuo nettiautossa olevat cherokeet / grandit vasta sisään ajettuja
vai ehtoo puolen iltaan ehtineitä (Penzziini koneisista kyse)
n. 250000--280000 km ajetut :?:

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 19.05.2010. 12:41

Eipä nuo mitään loppunsa edellä olevia vielä ole, itsellä pari 300tkm ajettua, mutta kaikenlaista pikkuvikaa saa jo alkaa paikkaamaan.
Varsinkin, jos edellinen omistaja on sitä laistanut.

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Re: Kuume nousee

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 19.05.2010. 22:05

eino kirjoitti:Tervehdys kevään tultua iski helevetimmoinen Jeeppi kuume :D
Onko nuo nettiautossa olevat cherokeet / grandit vasta sisään ajettuja
vai ehtoo puolen iltaan ehtineitä (Penzziini koneisista kyse)
n. 250000--280000 km ajetut :?:
Jos on eka jeeppi kyseessä niin kannattaa ottaa ennen kaupantekoa katsomaan ja kuuntelemaan joku joka on niiden kanssa enemmän touhunnut,, vältyt ihan pahimmilta pommeilta, koska kilometrit ei todellakaan kerro kaikkea. Itse kiinnitän aika paljon huomiota auton yleiseen siisteyteen koska kieliihän se jo jotain edellisen omistajan kiinnostuksesta autoa kohtaan. Lisäksi katon kyllä tarkkaan esimeriksi vuotokohdat akseleissa ja kone+loota+jakis-osastolla, kuuntelen ajossa mahdolliset ulinat ja asiaankuulumattomat äänet. Myös huolellinen koeajo vaikka hiekkakuopalla (myös alennusvaihteella) on hyvä tehdä, siinä selviää jo jäljistä miten neliveto toimii. Aika harvasta vanhemmasta löytyy huoltokirja ja onkin syytä tehdä perushuolto heti ennen isompia mökkireissuja.
Pihallinen Jeeppejä

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.05.2010. 8:27

Kiva ylläri tuli itselle kun kuopiosta ostin tuon KJ:n ja vantaalle ajelin niin rupes viitonen huutamaan lahen motarilla. Töihin pajalle ja proppu auki niin metallijauhettahan sieltä tuli. Lopulta selvis että 10tkm sitten vaihdettu öljyt vetopuolelle ja lootaan sekä lukkoperään oli päätänyt väärät öljyt.. Onneks myyjältä sain vuoden uudemmasta 24tkm ajetun laatikon (auton mittarissa 202tkm) ja lukkoperä ei ollu ehtiny ottamaan osumaa..

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 04.07.2010. 18:07

Tervehdys taalta hiukan etelaisemmasta provinssista.
Jeeppi kuume iski pahankerran ja rupesin selvittelmaan,millaisia grand cherokeita olis tarjolla.Dieselversio olis kyseessa.
Eni
ten tarjontaa olisi vm 00-01;ssa 3.1TD laredo.Hinta haarukka 3000-9000
7500eurolla saisi 150000 ajetun vuoden takuulla(en tieda mita takuu loppupeleissa koskee)
Mutta,kun olen lukenut paripaivaa keskutelupalstioja Esp Eng Suomi,niin 3.1versio nayttaa oleva maailman toiseksihuonoin auto.Huonoin on mercedes vito.Itse olen ollut mersumies v1979 lahtien aina124 koppaan asti (onneksi varastivat ko auton :D en olis saaut sita ajetuksiloppuunviela vuosiin)
Niinpa kysynkin foorumilaisilta,etta johtuuko tama "huonous"enimmakseen kayttajista,huollon laiminlyonneista ,PAKKASkaynnistyksista,ali/ylikierroksillaajamisesta vai huonosta tuurista?
2.7CRD-koneela olevat jeepit maksaa3-4tonnia enemman,elikka aikamoinen hintapykala tassa valissa,enka oikein tieda onko mersun nyky koeet sen luotettavampia,pa-kulutus olis varmaan pienempi.
Ensin kuuntelisin mielipiteita 99-01 malleista 3.1 koneella,aikapitkan tsekkauslistan olen jo kerannyt keskusteluista,muttei lisa pahaa tee.
Auton rassamis imto nakyy vahenevan ian myota,tallahetkella tyo dugaton keula pukkien varassa ja vaidelaatikko levallaan hitsipoydalla :(
Maasturin mulla oli90 luvulla pajeroja jenkkina chevy vani,eika kummassakaan mitaan ongelmia .Nyt tarttis saada jenkkimaasturi (ja pilata se dieselkoneella) Asperiini ei tunnu auttavan tahan tautiin.

-P-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.04.2010. 17:34
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja -P- » 05.07.2010. 16:03

Tuo hyvyys on monipiippuinen asia, ite ottaisin ennemmin just 3,1TD:n koneen, kuin Mersun 2,7CRD:n. Ja otinkin tietty :)

Kyllä se on enemmän käyttäjän huonoutta, jos ei 3,1 kestä ja oikeestaan sama pätee lopun päälle 2,7:kin.

Kun pitää tuossa murheenkryynissä polttoaineen ja suodattimet kunnossa ja musitaa niitä suuttimia tarkkailla viikoittain, sekin antaa aika hyviä kilometrejä.

3,1 pitää muistaa esilämmittää ja jälkikäyttää ja öljyä se pyrkii päästämään jostain ulos silleen, että koneen alusta sotkeutuu.

-P-

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 05.07.2010. 21:34

Hola!
Kiitos P;lle kannatuksesta,kavin katsomassa yhtavaihtoehtoa (15km;n sat 4sopivaa ehdokasta) kyseesa naillanurkilla tunnettu suomalainenkauppias. http://www.polarcarsales.com/
Hinnassa yl taallapain paritonnia ilmaa.napsahtikaymaan siististi eika rynkytellyt (ulkona+34)Sisalta ehja ei kulumia eika nirhatumia penkeissa,ulkoa harvinaisen lommoton ikaisekseen,lommotomta autoahan ei taalta juuri loyda.km;t maas o-menos,nakyyko jos laittaa koneeseen?
Mista nakis vuosimallin,rungonnumerostako,missa num sijaitsee?
Vetonivelten kumit ehjat pohja ja laatikot kuivat,pohasta paatellen ei ole rymytty maastossa.
Huomenillalla koeajo,jos joku ehtis vastata,niin voisi antaa vinkkia mihinkannattaa kiinnittaa erit huomiota?¿?
Adios

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.07.2010. 10:22

cerdo kirjoitti:Hola!
Mista nakis vuosimallin,rungonnumerostako,missa num sijaitsee?
Tuulilasin kuljettajan puoleinen nurkka ja 10. merkki kertoo vuosimallin (X=99, Y=00 ja 1=01) tai takakontissa varapyöräkotelon takanurkka vasemmalla tai oikealla (ei muista ulkoa), vähän maton alla ja edelleen 10. merkki kertoo vuosimallin!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 06.07.2010. 23:10

Hola!
Niinhan siina kavi,etta minusta tuli jeeppimies :D
Jonkin verran vaantoa oli hinnasta,mutta hyvin se tippui,kun luettelin kaikki foorumilta keraamani mahd tyyppiviat. Ja joku satanen,kun vaikutti,etta olis alkavaa voimansiirto ulinaa kaasuua loysatessa 80-90vaudissa,ei paha vai kuuluuko jonkunasteinen hammasrattaitten aani jakolaatikosta tai perasta autonluonteeseen ?
Vuosimalli numero tasmasi,kiitos Jamatille,auto alusta alkaen espanjassa,kuitin muk huollettu viime maaliskuussa(pit suht varauksella.
Taallahan huollot tekee joko Paco tai Pepe ,meilla firmassa on monta uudehkoa autoa jokaisen huoltokirja aivan puhdas,ei mitaan merkintaa,eika ne ole edes enaa autonmukana)Lyllahan taalla merkkikorjaamot ovat tosi hienoja ja hyvin varusteltuja,mutta se kulman pikkukorjaamo tekee halvemmalla. Ovat kylla patevia ainakin vanhemman tekniikan kanssa.
Tama tallaeraa palaan asiaan ,kun paasen ajelemaan enempi ja tutkimaan tarkemmin koka hokotyksen. Auton saan torstaina(Taalla nimen muutos rekisteriin on pirunmoinen ja aikaavieva paperisota)

mipu
Viestit: 33
Liittynyt: 26.03.2008. 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipu » 08.07.2010. 0:51

Hola cerdo!

Onnea Jeepin hankinnan johdosta! Kävikö mielessä hakea auto Saksasta? Itse päädyin sellaiseen ratkaisuun kun päätin ostaa uuden Jeepin. En tiedä onko käytetyissä niin isoa hinta eroa, mutta saksalaiset varmasti pitävät ajoneuvoistaan parempaa huolta kuin espanjalaiset. Toivotaan, että sait hyvä yksilön.
Täällä Kanarialla piti auton maahantuonnin ja rekisteröinnin hoitua 2-3 viikossa. Näin minulle asianhoitajat ja viranomaiset vakuuttivat. Olin ihan varma, että pitempään menee. Ja niinhän siinä kävi, että prosessi kaikkiaan kesti yli 4 kuukautta. Ensin hidasteli Tulli ja sitten Trafico. Ei voi kuin ihmetellä tätä toimintaa!!! Paperit seisoi viikkoja viranomaisten pöydillä ilman, että kukaan teki niille mitään. Todellakin mañana...
Toivottavasti sinulla homma menee sutjakkaammin.

Mikko

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 08.07.2010. 22:12

Hola!
Nythan se jeeppi on pihassa 20km;n koe ajelunjalkeen,hyvalta vaikutti-suorastaan mahtavalta tuntuiajella,atomilmastointu ym.Manuaali oli mukana ja kuitti jeeppiliikkeen tekemasta 120tkm;huollosta,kaikki oljyt vaihdettu,ym aikapaljon yht 2300eurolla.Kosmeettiset haitat hyvin pienia ja ruostevaurioita ei taalla ole tamanikaisessa autossa ollenkaan.
Kylla tannekkin roudatann saksasta paljon autoja,mutta tamanhintaluokan autoissa se on suunn tasapeli,ellei hae tiettya spesiaali,harvinaisemppaa laitetta .Papereita ja kopion kopioita on sentinnippu,joilla pitais paasta gurdiacivilista lapi.rekote luvattiin 2kk;ssa?
Viikonloppuna jeeppi paasee nayttamaan kyntensa,kun noustaan muutamankilometrinkorkeuteen serpentiineja pitkin.Katotaan pitaako,sen jalkeen kyselemaan ongelmista. :D

Kirjoita vastaus