Sivu 1/1

Cherokeen ostoa

Lähetetty: 23.05.2010. 21:17
Kirjoittaja kaima
Terve! Nyt kiikarissa autonvaihto ja kävin kokeilemassa -93 gran cerokea joka tuotu jenkeistä ja tarvisi pientä ohjeistusta...elikkä tossa 6-koneessa ilmeiseti ketjulla jakopää? Autolla ajettu 192tmil ja loota tuntui toimivan hyvin mutta miten nelikot kuuluu kytkeä, eli 4part hi ja 4part lo sekä kolmas asento ilmeisesti joku hidas lukollinen 4-veto? Autossa ei mitään ohjekirjaa eikä omistajakaan tiennyt niistä..kaikki asennot kyllä toimi kun kokeilin (sammutin auton ja keppi N, sitten siirtelemään pikkukeppiä) onkohan tässä kitkalukko perä? Auto ruosteeton ja siisti, juuri leimattu. Gruise toimi, ilmastointi ei. Löytyiskö keltään käyttöohjekirjaa ko. vehkeeseen? Koitin haulla etsiä tietoa mutta... :oops:

Lähetetty: 24.05.2010. 9:16
Kirjoittaja JAMANT
Omistajan käsikirjaa löytyy hyllystä, muut neuvot puhelimessa, kitkalukkoo joko on tai ei, sitä ei mistään täältä saakka näe!!

Lähetetty: 24.05.2010. 15:50
Kirjoittaja kaima
Ok, palaan asiaan. Kiitti!

Lähetetty: 25.05.2010. 23:47
Kirjoittaja kaima
No niin, auto haettu ja pientä neuvoa vielä kaipaan. Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet siis 4.0 kone ja paljonko sitä menee? Mitähän se eco teksti tarkoittaa siellä ylänäytössä, onko jossain joku economic katkaisin? Lisäksi mikä katkaisin on siinä takalasinlämmittimen alla missä lukee o/d off? Käyttöohjekirja hankitaan ensi tilassa..

Lähetetty: 26.05.2010. 11:35
Kirjoittaja siffo
Se eco teksti palaa silloin kun näyttö näyttää bensankulutusta. Mulla lukee "avg eco" kun katsoo keskimääräistä kulutusta edellisestä nollauksesta ja pelkkä "eco" kun katsoo hetkellistä kulutusta. Sitä select nappia painelemalla saa käytyä eri moodit läpi. O/D tarkoittaa Over Driveä, eli kytkee ylimmän vaihteen pois käytöstä. Tiedä sitten milloin sitä kuuluisi käyttää, ehkä hinatessa? Jostain luin että kaupungissa ajellessa se kannattaisi pitää pois päältä, mutta eihän se hitaammissa nopeuksissa muutenkaan sille vaihda...

Lähetetty: 26.05.2010. 12:06
Kirjoittaja ZJussi
Minä olen aina painavia kuormia(hevosia) vedellessä pitänyt ylivaihteen pois päältä. Parempi antaa vaan koneen laulaa, laatikkokin tykkää.! Sitte se lähtee aina pois päältä kun koneen sammuttaa eli aina kytkettävä uudelleen .

Lähetetty: 26.05.2010. 20:25
Kirjoittaja kaima
Jees, juuri näin. Kävin tänään hakemassa ohjekirjan ja putsareita Jamantilta ja tietoa kasapäin! Kiitti vaan sinne suuntaan :!: Nyt vaan hommiin ja laittamaan viel ilmastointi kuntoon..

Lähetetty: 27.05.2010. 7:18
Kirjoittaja Sam66
Ilmastoinnin huollatin omassani Vantaan Motonetin pihalla olevassa huoltokojussa, poijillla oli ihan uudet laitteet ja osasivat ja tiesivät hyvin Jeepin ilmastoinnin, homma maksoi 89,- ja testasivat kaikki kompuraa myöten, suosittelen.

Lähetetty: 27.05.2010. 9:00
Kirjoittaja kaima
Löytyy laitteet itseltä kun tullut niitä rassattua, tosin kelitkin viileni niin hoidetaan muut asiat ensin kuntoon :lol:

Lähetetty: 01.06.2010. 18:30
Kirjoittaja kaima
No niin, moottori ja peräöljyt vaihdettu. Ilmastointi saatettu kuntoon, olen tyytyväinen autoon! Viimeksi kulutus 12.6 ja osan ajassa kärri perässä, ei paha tosin tooodella kevyellä kaasulla ajettu..Viel lootan ja jakiksen sekä etuperän öljyt niin kovaa ajoa. Talvea varten viel lohkon laitto niin avot" :lol: