Sivu 1/2

Vikavirtavalo

Lähetetty: 14.06.2010. 17:53
Kirjoittaja jak35
Tervehdys.
Mitäs tehdään kun vikavirtavalo syttyi tuossa muutama aika sitten ja välillä taas sammui joksikin aikaa.
Tänään aamulla taas syttyi ja kävin paikallisessa korjaamossa luetuttamassa vikakoodin, ilmoitti että 1 vikakoodi on, mutta eipä löytynyt syytä sille??
Nollatttiin se ja kun ajoin taas muutama satametriä niin taas valo syttyi.
Mistäs moinen vois johtua, auto on toiminut aivan normaalisti, ei mitään käyntihäiriötä ole ollut!
Tv JK

Lähetetty: 14.06.2010. 18:09
Kirjoittaja JAMANT
Jos on vikakoodi muistissa, kyllä sille joku numero pitää löytyä!!!

Kun se valo syttyy, kokeiles laittaa virrat päälle/pois kolme kertaa (viimeisellä kerralla jätä virrat päälle) ja katso mitä matkamittariin tulee!! Pitäis tulla aktiivinen vikakoodi(t)!!

Lähetetty: 14.06.2010. 19:34
Kirjoittaja jak35
no niin, tulihan sieltä P1685 ja P0235
Tv JK

Lähetetty: 14.06.2010. 19:45
Kirjoittaja JAMANT
jak35 kirjoitti:no niin, tulihan sieltä P1685 ja P0235
Tv JK
Enpäs äkkiä löytäny noita kirjasta!!

Lähetetty: 14.06.2010. 19:49
Kirjoittaja jak35
Kerkesin jo googlettaa ja viittaisko tuo eka kenties jotenkin avaimeen?
Toista en heti löytänyt.
Tv JK

Lähetetty: 14.06.2010. 19:49
Kirjoittaja JAMANT
Kookkelilla löytyi: P1685 on virta-avain juttu, mutta jos starttaa OK, unohda koko juttu :wink: , näin luki netissä :D

Ja P0235 on turbo boost -vika!!

Lähetetty: 14.06.2010. 19:53
Kirjoittaja jak35
Ja tuo turbo boost tarkoittaa mitä?

Lähetetty: 14.06.2010. 20:01
Kirjoittaja JAMANT
jak35 kirjoitti:Ja tuo turbo boost tarkoittaa mitä?
Oliskohan turbon paineanturin vika tai hukkaportin vika?? Ei tietoa!!

Lähetetty: 14.06.2010. 20:09
Kirjoittaja jak35
P0235 Turboahdin ahtopainetunnistin A Toimintahäiriö, tuommosen selityksen löysin kun aikani etsin.
Nooo tuota, pitäiskö tohon heti nyt jotenkin reagoida?

Lähetetty: 15.06.2010. 7:38
Kirjoittaja kozel
Mulla teki tuossa -02 2.5CRD Sportissa kanssa tuota P0235 koodia ja käytin vaan auki siitä imusarjan päällä olevasta murkulasta liitintä ja putsasin sen sekä laitoin uuden maadoituskaapelin 35m2 moottoriin laturin korvasta akun miinukseen (uusin samalla akkukengät paljon tukevampiin) niin loppui. Virtapihdillä mittasin niin käydessä menee virtaa tuota lisäkaapelia pitkin 30-45A joten ihan tarpeeseen tuli. Jos tuota lisäkarvaa ei ole niin kyllä se virta muita reittejä löytää ja saattaa jopa maadottaa moottoria antureiden kautta.

Lähetetty: 15.06.2010. 20:36
Kirjoittaja jak35
Irrotin kans koko ahtopaineanturin ja oli aikas likanen/suorastaan paskanen.
Putsasin hyvin ja laitoin takaisin.
Saako tuon vikavirtavalon itse jotenkin nollattua?
Mitään käyntihäiriöitä ei ole ilmennyt, hyvin vetää ja vääntää ainakin 140 km/h asti.
Miten tuo ylimääräinen maajohto vois liittyä tähän ongelmaan?
Tv JK

Lähetetty: 15.06.2010. 20:56
Kirjoittaja JAMANT
jak35 kirjoitti: Saako tuon vikavirtavalon itse jotenkin nollattua?
Ei saa ilman testeriä!! Tai sitten odotat sen 50-100 starttausta, jolloin se poistuu muisteista (noin 50 starttausta, jos vika ei uusiudu, valo sammuu ja vikakoodi sirtyy historiamuistiin ja siihen 50 starttia lisää ja katoaa bittiavaruuteen)!!

Lähetetty: 15.06.2010. 23:26
Kirjoittaja kozel
Miten tuo ylimääräinen maajohto vois liittyä tähän ongelmaan?
Ei välttämättä juuri tuohon vikaan liity. Enemmän varmaan ihan tuo anturi syynä..

Tuossa omassa kummitteli pari muutakin vikakoodia anturi-ongelmista ja yks tuttu joka on merkkiliikkeessä ollu jeep-asentajana niin sano että anturivikoja tuppaa olee nois. Mittailin sitten noita virtoja ja huomasin että ei tuo lisäpiuha maapuolelle ole ainakaan pahitteeksi kun eberin, lisävalojen ja muiden lisävarusteiden asennuksen yhteydessä laitoin tukevammat akku-kengätkin.

Millanen lie sitten tuo KJ:n alkuperänen maakaapeli lienee. Ei ainakaan vastaan vielä tullu tuonne konehuoneeseen kurkkiessa..

Lähetetty: 16.06.2010. 19:26
Kirjoittaja jak35
No tänään se vikavirtavalo nyt sitten sammui itsestään???
Olisko siitä ahtopaineanturin putsaamisesta ollut jotain hyötyä?
Tv JK

Lähetetty: 19.06.2010. 0:21
Kirjoittaja Voima
Minä sain kyllä vikavalon sammumaan iroittamalla akun miinus kaapelin ja antamalla olla irti jonkun aikaa( 15min) auto -02 GC 4.7 Sitten ei muuta kuin laittaa radion kellon aikaan ja tietokoneen muuttaa metriselle järjestelmälle, huoltovälit eikä strippi häviä mihinkään.