2007 CRD:n lastutus

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

2007 CRD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja karikoo » 02.08.2010. 19:51

Tehonlisäys kiinnostaisi... lupaukset ovat kokolailla samanlaisia myyjillä. hintaerot hirvittäviä. Löytyykö kokemuksia, horrorstooreja tai kehuja seuraavista tuotteista:

Voimaa.com, suolainen 649 euron hinta
http://voimaa.com/tuotteet.php?sivu=tuo ... d=1&lang=1

EBAYsta löytyy useampiakin tarjoajia. Esimerkiksi vajaalla 80 punnalla Italian ihme
http://cgi.ebay.co.uk/Diesel-performanc ... 3357a1c153

100 punnan sijoituksella
http://cgi.ebay.co.uk/Jeep-Commander-3- ... 3ca98eb5e8

Ja huimalla 104 punnan hinnalla säädettävä
http://cgi.ebay.co.uk/CHRYSLER-JEEP-DIE ... 3ca3ff6b0c

Ja kalleimmillaan rahaa saakin palamaan kotimaan tahtiin
http://cgi.ebay.co.uk/Jeep-Commander-3- ... 3a55ab2f3d

Uskomattomia nämä hintaerot kotimaasta saataviin palikoihin. Kokemuksia?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 03.08.2010. 21:17

Voimaa.com lastu on kuitenkin ihan ecun sisäisen ohjelman muokkaamista. Nuo halvemmat huijaa vaan anturidataa ja mitä pikaseen lukaisten näyttäisi että kytketään Rail-paineanturin väliin. Perstuntumalta siis vaikuttaisi että nostetaan vaan railin paineita ja näin saadaan enemmän ainetta koneeseen tarvittaessa.

Tuo ohjelman muokkaus tekee sen että ecusta monesti otetaan väännönrajoitukset pois ja muokataan ohjelmasta arvoja niin että annetaan enemmän ainetta koneeseen ja ahtopaineita sopivaan aikaan. Itse pidän lastutusta paljon fiksumpana vaihtoehtona koska siinä säädetään paljon paremmin yleiskuvana moottoria kuin noissa boxi-virityksissä. Molemmilla kyllä saadaan lisää tehoa koneeseen.

Omaan KJ Cherokeen CRD koneeseen meinasin ohjelman hakea

http://www.savonautotune.fi/

Tosin omassa lähinnä on mielessä enemmän ohjelman optimointi ja alaväännön parantaminen kuin lisätehojen haaliminen.

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Kokemusta

Viesti Kirjoittaja karikoo » 13.08.2010. 13:21

Kysäsin Lontoonmaalta yhdeltä tuollaisen boksin Commanderiin ostaneelta vaikutelmia hankinnastaan.

Ja näin kuului vastaus: "yes the chip has been a success. at the moment it seems to have increased both horsepower and fuel consumption :) it is a bit fiddly to fit as the common rail is buried at the back of the engine but it is worth the 100 Euros."

Hmm... alkaa ihan oikeasti kiinnostamaan 8)

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 10.09.2010. 17:26

Italian Box kiinni. Niska ei nytkähdä vieläkään. Mutta ei Jeeppikään nyykähdä liikkeellelähdettäessä, moottori alkaa vetää heti ilman pientä viivettä. Eiköhän sitä potkuakin tullut lisää, tankillisen jälkeen näkee kulutksen muutoksen. Saa nähä.

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 24.09.2010. 22:06

kolmas tankillinen menossa boxin kiinnityksen jälkeen. keskikulutus on tippunut 12.7 > 11.4 litraan kehä I/stadiajossa.
ainakin taloudellisesti näyttäisi viritys onnistuneen :)

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 25.09.2010. 23:45

Aikas merkittävästi on pudonnu kulutus!
Onko ajo tapa pysyny entisellään, vai onko tarvis emännälle näyttää kepeempi kulutus?

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 26.09.2010. 9:38

En ole edes kertonut vaimolle virityksestä; -) Ajotapa säilynyt samana. Ihmeellistä. Miksi näitä ei ole säädetty näin jo mersun tehtaalta? Siinä olisi vuoden vihreäegoteko kun CRD:t kuluttaisivat litran vähemmän.

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 28.10.2010. 21:41

viidettä tuhatta kilometriä mennään viriboksilla. keskikulutus pysähtynyt 11.6 litraan. noin litra/100 km säästöllä homma on maksanut itsensä.

D5GT
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2010. 11:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja D5GT » 15.12.2010. 22:35

Olihan kone 3.0 CRD?

Toi 1l / 100km säästö tuli xc70 d5 valmettiinkin uudelleen ohjelmoinnilla -hinta oli kasvaneet päästöt, en muista mitä myrkkyjä on kyseessä, ei mitata katsastuksessa. Eli siinä syy mksi ei tule tehtaalta.

Miten päädyit boxiin etkä uudelleen ohjelmointiin? Itse vielä vierastan arvoja vääristeleviä "boxeja" -lienen aivopesty.

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 16.12.2010. 6:58

D5GT kirjoitti:Olihan kone 3.0 CRD?

Toi 1l / 100km säästö tuli xc70 d5 valmettiinkin uudelleen ohjelmoinnilla -hinta oli kasvaneet päästöt, en muista mitä myrkkyjä on kyseessä, ei mitata katsastuksessa. Eli siinä syy mksi ei tule tehtaalta.

Miten päädyit boxiin etkä uudelleen ohjelmointiin? Itse vielä vierastan arvoja vääristeleviä "boxeja" -lienen aivopesty.
Jep. tuo Mersun konehan se. nyt noin 10000 km ajettu eikä mitään pahaa sanottavaa. Tuohon päädyin ihan kokeilunhalusta, voiko satasella saada jotakin hyvää... ainakin toistaiseksi en voi kuin kehua. eikö noista googlellakaan löytynyt haukkuja silloin kun hankin boksin.

kmarkkuvv
Viestit: 66
Liittynyt: 22.10.2009. 14:18
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja kmarkkuvv » 16.12.2010. 7:41

karikoo kirjoitti:viidettä tuhatta kilometriä mennään viriboksilla. keskikulutus pysähtynyt 11.6 litraan. noin litra/100 km säästöllä homma on maksanut itsensä.
Onko tuo kulutus arvo tietokoneen ilmoittama keskikulutus vai tankkauskirjanpidosta itse laskemasi?

Boxien painehuijaus nimittäin saa tietokoneen kuvittelemaan polttoaineen paineen pienemmäksi kuin on ja siten laskemaan menekin väärin ja luulemaan kulutusta pienemmäksi.

M Arkku

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 16.12.2010. 8:12

kmarkkuvv kirjoitti:
karikoo kirjoitti:viidettä tuhatta kilometriä mennään viriboksilla. keskikulutus pysähtynyt 11.6 litraan. noin litra/100 km säästöllä homma on maksanut itsensä.
Onko tuo kulutus arvo tietokoneen ilmoittama keskikulutus vai tankkauskirjanpidosta itse laskemasi?

Boxien painehuijaus nimittäin saa tietokoneen kuvittelemaan polttoaineen paineen pienemmäksi kuin on ja siten laskemaan menekin väärin ja luulemaan kulutusta pienemmäksi.

M Arkku
Olen kyllä luottanut tietokoneen antamiin lukemiin. Täytyykin tehdä tarkistuslaskelma manuaalisesti seuraavan tankkauksen yheydessä.

D5GT
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2010. 11:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja D5GT » 16.12.2010. 10:40

Mulla ei ole Jeepistä kokemusta -eikä varsinkaan boxeista. Väärämerkkisessä softaus ei vaikuttanut ajotietokoneen virheeseen.

Millä tekniikalla pa-kulutus Jeepissä mitataan? E-Tecissä (veneen kone) on pikkunen siipipyöräanturi, jonka joutuu silloin tällöin putsaamaan, kun jostain syystä on laitettu ennen suodatinta.

Niin softaus taitaa maksaa 6-700e(?) saako sillä todellisuudessa lisäarvoa -taas toisen merkkisessä vaihteiston käytös muuttui parempaan suuntaan. Olisko normaali äly korjannut vaihteiston toimintaa vai ei jää varmaan ikuisesti hämärän peittoon.

Miten 3.0 CDR:n boxin kanssa, muuttuiko vaihteiston käytös?

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja karikoo » 17.12.2010. 9:23

En ole huomannut mitään eroa laatikon toiminnassa. Tuo hinnan ero noihin softauksiin sai testaamaan tätä, ja käyttökokemuksien jälkeen en ymmärrä miksi joku maksaisi viisinkertaisen hinnan samasta lopputuloksesta?

Mutta eiköhän tuolle löydy puolustajia ;-D) Onhan kalliimpi aivan varmasti parempi tapa eikä se tapa moottoria niinukuin tälläinen halpa viritys...

Kirjoita vastaus