Sivu 1/1

Grand cherokeen moottorilla miljoona kilometriä

Lähetetty: 04.08.2010. 21:02
Kirjoittaja Jeeppi1234
Oulussa paikallinen taksiyrittäjä on ajanut mersun 2,7 cdi (crd 2004) moottorilla 1 000 000 km: http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml Hyvin kestää mersun diisseli mutta kestääkö jeepin muu tekniikka? :roll:

Lähetetty: 05.08.2010. 10:37
Kirjoittaja Renegade
Harva ajaa Jeepillä miljoona kilometriä 6 vuodessa. Niitä kun on kovin vähän taksikäytössä. Jos sen miljoonan kilometrin ajamiseen menee vaikkapa 50 vuotta niin siinä ehtii myös korroosio yms vaikuttaa ihan eri tavalla. Mutta onhan niitä sodan aikaisia Jeeppejäkin vielä ajossa.

Lähetetty: 05.08.2010. 11:56
Kirjoittaja JAMANT
Jep, suurin mittarilukema mitä mä oon Jeepissä nähnyt on Andrein -93 ZJ, siinä on yli 500.000km mittarissa!!

Lähetetty: 05.08.2010. 12:19
Kirjoittaja Renegade
Tuolla on juttua -95 Grand Cherokeesta missä vajaat 500 000 mailia mittarissa eli noin 800 000km. Kone 4L suora kutonen.
http://www.allpar.com/old/robinson.html

Lähetetty: 09.08.2010. 13:30
Kirjoittaja A-V
eniten rullattu XJ mitä on vastaan tullut oli 430tkm vuosimallia '88. tekniikkana 4.0L+tomaatti, sen aikasen omistajan mukaan ilman isompia koneremontteja ja kone+lootakin toimi ihan OK.

Lähetetty: 30.08.2010. 19:03
Kirjoittaja rampe
Vielä joutuu pitkät matkat rullailemaan. Omassa hiljattain hankitussa 1994 cherokeessa vasta 402tkm mittarissa. Hienosti lähes kaikki vielä pelaa, mutta peltiä alkaa olla paikoitellen melko ohuesti...

Lähetetty: 02.09.2010. 16:14
Kirjoittaja cmalino
On sita miljoona rikottu muillakin kun ikuisiksi kehutuilla nokivasaroilla.

Tässä bensakoneella oleva Volvo. Eikä isompia remontteja tehty...
http://www.enemmankuinauto.fi/?p=431

Lähetetty: 08.10.2010. 0:48
Kirjoittaja Timo L
Jeeppifoorumilla tullut vastaan 500-600 tuhannen mailin lukemia Jeepin kutosissa. Ite kävin koeajamassa reilu pari vuotta sitten XJ:tä kaadetun tilalle ostaessani '91 vuosimallin vekotinta missä oli muistaakseni 470tkm mittarissa.. juuri leimattu ja päästöt täydelliset, ja kulki siinä missä 200tkm (sisään)ajetutkin :D

Orkkistekniikalla kuulemma eikä kone- tai laatikkoremppoja tehty. Mun piti vaihtaa kansi vanhasta koneesta uuteen kun termarikopan pultit katkesi kanteen enkä jaksanut ropata niitä ulos, toisessa padassa 260tkm ja toisessa ~210tkm, molemmissa oli vielä hoonausjäljet selvästi näkyvissä. Nuo onkin ikiliikkujia kun öljyt, tulpat johdot yms. perusjutut hoitaa säännöllisesti.

Jotenkin uudemmat koneet mietityttää, toki sisuskalut voi kestää mutta kalliita on uusien dieselien suutin-, pumppu- ja imusarjarempat esim. :? Eikä ne bensavehkeet sen kummempia.. milloinkahan keksivät tehdä sylinterikansiakin muovista? :lol: